Toon posts:

[PHP & MySQL] Hoe haal ik exacte data uit de db ?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Effe uitleggen wat het probleem is misschien :

Ik ben momenteel bezig aan een website waar je inlogd, en dan via domains kan gaan kijken welke domeinen er aan je login hangen.

Wanneer er op domains geklikt wordt, ga ik via een Query de gegevens uit de database halen, die van toepassing zijn voor die gebruiker (UN='Gebruiker').
Dan krijg je één of meerdere domeinen die aan die login hangen.

Wat wil ik nu doen ?

Wanneer je op "properties" klikt, zou hij naar een pagina moeten gaan waar het mogelijk zou zijn om alle gegevens over dat desbetreffende domein uit de database weer te geven op een pagina, waarbij de user daarna de mogelijkheid heeft deze gegevens aan te passen.

Nu is mijn vraag de volgende :

Hoe kan ik dit praktisch doen ?
Hoe moet ik mijn page scripten zodat hij weet over welk domein het gaat en welke info hij uit de db moet gaan halen ?
Welke variabelen moet ik de pagina meegeven ?

Enz ...

Voor wie het niet helemaal door heeft, en het graag even zou willen zien :

http://hosting.internetwizard.be/testsite/index.php

inloggen kan je met test (zowel als user/pass)

Klik dan op domains en dan snap je wat ik bedoel

Alvast bedankt !

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Wat dacht je van een Primary key in de vorm van een ID?

Verwijderd

Topicstarter
Vertel me meer ... :) Dat klinkt inderdaad een oplossing ...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Nou eigenlijk klinkt zelf eens op onderzoek gaan meer als een oplossing. In P&W vereisen we dat je zelf moeite stopt in het topic. Daarmee bedoelen we meer dat je eerst zelf moet zoeken en proberen voordat je hier een topic opent.

Om dit te zien en daar nuttige info uit te halen, vereisen we dat je aangeeft wat je geprobeerd hebt, (isolated) code die niet werkte, wat heb je gezocht, wat waren de foutmeldingen enz. enz.

Gelieve dit te posten en een iets actievere houding aan te nemen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok... Hier gaan we weer. Alvast een grote DANK U van de beginnende gebruikers, die misschien inderdaad niet zo snel weg zijn als jullie (experten) met hetgeen ze doen ...

Maar goed ... Er is dan ook ZOVEEL (doh) informatie over te vinden he ...

Search in Google --> NOTHING
Search in GoT --> NOTHING

Mor goed, I got the message

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Geef elk domein een uniek ID (een primary key dus, zoals Bosmonster al zei) en geef dit mee aan het script voor de properties, waardoor je iets krijgt als domainchange.php?domain=487, waarbij 487 dus het ID is van het betreffende domein.

[ Voor 12% gewijzigd door Neman op 16-07-2003 21:47 ]

Verwijderd

owke let's give it a try

ik neem aan dat je het properties linkje bedoeld op de domains.php pagina?!

in de database waar deze info
DOMAINNAME TLD VALID TILL STATUS
ligt opgeslagen moet je het DomainID (of iets dergelijks) halen (als die tenminste bestaat) die koppel je aan de link ==> domainchange.php?domain=1

op de domainchange.php pagina haal je aan de hand van de QueryString (domain=1) additionele info uit de database (waarschijnlijk de whois info...)

edit: zu spate

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 21:49 . Reden: sneller leren tikken :( ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 21:36:
Ja ok... Hier gaan we weer. Alvast een grote DANK U van de beginnende gebruikers, die misschien inderdaad niet zo snel weg zijn als jullie (experten) met hetgeen ze doen ...
Iedereen kan in principe een expert worden.
Maar goed ... Er is dan ook ZOVEEL (doh) informatie over te vinden he ...
Ja, dat is er. Als je namelijk niet eens weet hoe je parameters mee kunt geven aan pagina's en hoe je een simpele opzet kunt maken om wat gegevens uit een database te halen (en dan maakt het niet uit of het nou domeingegevens zijn of iets anders), dan kun je er beter een tutorial bijpakken. Niet omdat ik je nou zo graag de grond in wil stampen, maar omdat het me de beste oplossing lijkt om ook nog wat te leren.

Just my € 0,02 ;)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 21:36:
Mor goed, I got the message
Ik betwijfel het. Ga nou eerst zelf maar aan de slag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.