[laptop] restart is nieuwe hardware gevonden?

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:24

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
als ik mijn laptop opstart vindt ie elke keer weer de cd-rom, ide, harddisk enz... als je hemdan daarna opstart is het weer goed. doe je vervolgens de computer uit en start hem weer op, vindt ie weer het zelfde zootje... hoe kan je krijgen dat ie dat spul niet meer vindt... dan hoef ik er tenminste niet op te wachten.....

bla?

Verwijderd

Klinkt als een leeg bios-batterijtje. Die vervangen (dus openschroeven en vervangen) en je bent klaar.

Verwijderd

Lijkt me toch niet iets typisch wat met de bios te maken heeft. Die gegevens worden namelijk in het windows registry opgeslagen. Als je batterij leeg zou zijn, dan zou de tijd elke keer gereset moeten worden....

Verwijderd

drivers telken gevonden?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Win 9x kwaaltje... installeer is een recenter OS ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Is serieus een lege BIOS-batterij. Heb het namelijk vaak meegemaakt. Dan wordt in het BIOS namelijk niet meer de IRQ enzo opgeslagen die dan worden vastgelegd, maar veranderen die dus bij elke keer dat je pc van de stroom af gaat. Je hardware krijgt dan opnieuw alles toegewezen en vaak in een andere volgorde/vorm. Daarom vindt hij ook elke keer nieuwe devices omdat ze op een ander kanaal/irq/wat-dan-ook zitten.

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 22:15:
Is serieus een lege BIOS-batterij. Heb het namelijk vaak meegemaakt. Dan wordt in het BIOS namelijk niet meer de IRQ enzo opgeslagen die dan worden vastgelegd, maar veranderen die dus bij elke keer dat je pc van de stroom af gaat. Je hardware krijgt dan opnieuw alles toegewezen en vaak in een andere volgorde/vorm. Daarom vindt hij ook elke keer nieuwe devices omdat ze op een ander kanaal/irq/wat-dan-ook zitten.
Dusz voor jou is de vraag. Hoe oud is de laptop en kán dat wel de oorzaak zijn. Ik neem niet aan dat ze in een nieuwe laptop een oud batterijtje duwen.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01
ik had een keer een mobo van minder dan 6 maanden oud met een lege batterij. Dus het kan zeker wel, de kans is n iet groot maar toch.
Pagina: 1