a7n8x deluxe & 2200+ fsb/mp

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 13:50
Ok, ik ben nog een redelijke beginner. Maar ik heb mijn cpu wat opgekrikt. In de bios van de asus a7n8x deluxe ben ik gekomen tot een fsb van 150 op de standaard mp van 13,5 en een vcore van 1,800 volt. Met een hogere fsb wordt ie onstabiel en een hogere vcore heb ik meerdere malen afgeraden zien worden. Mijn vraag is of ik mijn cpu nog verder op kan krikken door de mp omhoog te zetten. Searchen heeft mij meer het omgekeerde opgebracht, namelijk fsb omhoog en dan mp omlaag.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, dat klopt. Waarom open je er dan een topic over? Als je ff goed rekent, dan moet je de uiteindelijke snelheid van je proc goed in de gaten houden, dus mp x fsb. En als dat best hoog is, dan kan je beter mp omlaag gooien, naar 12 of 12,5 en dan je fsb omhoog, wat ook voor meer geheugenbandbreedte zal zorgen, zeker op zo'n mooi bordje. Maar dit is best wel zelfwerkzaamheid/proberen, en als je het al met de search hebt gevonden, dan is een nieuw topic erover niet echt nodig. Let er ook op dat je in het BIOS je AGP niet op auto, maar op 66mhz zet, zodat ie gelocked is. Ook een beetje spelen met je geheugen-timings kan wonderen doen ;)

Dicht dus, en succes met het verder oc'en ;) Doe met je sys eens mee aan de GoT PiFast challenge, kan je zien hoe je A7N8X/2200+ zich verhoudt met de systemen van andere users hier in DOC ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.