Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Is een MAXIM 4820 nou hetzelfde als IC4094 ???

Pagina: 1
Acties:

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
Ik heb beide datasheets grondig doorgespit, maar ik ben toch nog niet helemaal zeker van mijn zaak en er is hier vast wel en elektrotechnicus aanwezig dus ik dacht: laat ik het maar even vragen.

MAXIM verkoopt chips, alleen kwa nummering liggen die anders de gewone ICs. Ik ben op zoek naar de functionaliteit van IC 4094 maar als ik MAX4094 pak heb ik iets heel anders in mijn handen. Na wat zoekwerk lijkt de MAX4820 in de ogen van van een n00b (ik dus:9) hetzelfde als IC4094
maar is dit ook zo????

IC4094 (eentje van philips hier) site datasheet
MAX4820 site datasheet

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Waarom wil je met alle geweld een MAX4820 kopen als de 74HCT4094 voor nog geen euro bij Display in het magazijn ligt?

En wat wil je ermee doen? Want ik krijg nou niet het idee dat dit erg PC-gerelateerd is...

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Nou ze zijn waarschijnlijk niet gelijk, De maxim kan 70mA aan zijn output leveren. Dat trekt zover ik weet een standaard HCT4094 niet ...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Big4SMK
Uhm, het grote verschil is dat ik hier in zoetermeer geen ICs kan krijgen. En Maxim stuurt ze op zonder dat het me een cent kost, dat is beter dan 1 euro voor een IC + zo'n 7 euro!verzendkosten.
Wat ie aan amperes enzo kan leveren boeit me niet, er komen toch TORren aan de uitgangen, het gaat er puur om of ie nou dezelfde functionaliteit heeft dus schuifregister en met een strobe puls de waarden opslaan in een parallel register ofzo die dan zijn waarden blijft behouden tot er een nieuwe strobe puls gegeven wordt (het wegvallen van de voeding daargelaten natuurlijk)

en nog even voor kaj. zijn gemoedsrust:
Ik heb 1 of meerdere van deze ICs nodig voor een schakeling die aan mijn seriele poort komt te hangen waarmee ik alles wat los en vast zit kan besturen: leds, CCFL, Fans, mn koffiezetapparaat van mijn part...en dat allemaal via mijn PC

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Als je dan toch een 74hct4094 zoekt ga dan naar www.ti.com en nog wat er zitten door het hele land displays of andere elektroshops. Ook in de buurt van zoetermeer ... Of je besteld het bij www.farnell.com >> als particulier moet je eerst betalen, maar geen verzendkosten ;-)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Dat is heel leuk en aardig dat je ze als sample krijgt maar heb je al naar behuizing gekeken?? 2 mogelijkheden THIN-QFN-EP en TSSOP respectievelijk 4x4 mm en 6x6.6mm. Dat is niet erg handig te solderen zonder een fatsoenlijke print, TSSOP zou nog kunnen maar de andere kun je wel vergeten (alleen geschikt voor air flow soldering). Als ik jou was zou ik gewoon de 74HCT4094 gebruiken en een buffer erachter plaatsen!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Big4SMK schreef op 17 July 2003 @ 01:50:
en nog even voor kaj. zijn gemoedsrust:
Ik heb 1 of meerdere van deze ICs nodig voor een schakeling die aan mijn seriele poort komt te hangen waarmee ik alles wat los en vast zit kan besturen: leds, CCFL, Fans, mn koffiezetapparaat van mijn part...en dat allemaal via mijn PC
Voor wat je in [rml][ EL] Schema voor serieel naar parallel[/rml] wil doen dus... Dit had makkelijk in die andere thread gekund.

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44

virus.elektro

profesionele monitor sloper

zoetermeer. volgens mij ligt dat in be buurt van delft en Den haag. Ik kan me niet voorstellen dat in zoetemeer zelf geen electronica zaak zit. Ander zou je naar HEC in delft moeten fietsen, daar heb ik laatst een 4094 gekocht voor 0,50 cent. in Den haag zitten ook electronica zaken, ik weet alleen niet waar en hoe ze precies heten.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

In Den Haag:

Radio Twenthe (stille veerkade)
Stuut en Bruin (prinsegracht)
Radio Westerveld (laan van NOI)

• Big4SMK
jups, maar dus niet IN zoetermeer. Dan kan ik wel weer een treinkaartje gaan kopen om in den haag of delft te komen, maar dan kan ik net zo goed verzendkosten betalen. Daarnaast vraag ik toch al een paar IC samples aan bij maxim dus kan ik deze er net zo goed bij doen. Mits ze natuurlijk enig nut hebben, zomaar wat ICs laten komen vind ik ook weer een beetje onzin

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ik heb effe gezocht
Zoetermeer
Dijksoft Electronica Bernhardstraat 10
Farnell Electronic Service Chroomstraat 28
oftwel er zitten er wel degelijk in zoetermeer

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• Big4SMK
Jups, en ik heb ze gebeld, alleen verkopen ze geen ICs. Dus heb ik er helaas nog niks aan.
Ik heb de gouden gids er op nageslagen en er was 1 winkel die we niet te pakken kregen, de rest verkocht allemaal geen ICs. Waarom ze zich dan elektronica winkel noemen begrijp ik ook niet helemaal...
Pagina: 1