Na de timings van het geheugen veranderd te hebben, wil m'n moederbord (een gigabyte GA-SINXP1394) niet meer opstarten.
Dus wou ik het bios/cmos resetten
Volgens het boekje moet je dan het batterijtje voor 30 seconden eruit halen. Echter dit gaf niet het gewenste resultaat.
Nog maar een keer geprobeerd voor 5 minuten en 10 uur. Ook dit gaf geen resultaat. Ook het sluiten van de batterij opnemers hielp niet.
Op het moederbord zit geen jumper om het bios te resetten.
Weet iemand nog een andere manier?
Symptomen van de computer nu:
Na aanzetten gaat alles draaien, de ledjes van de cd-roms gaan knipperen (en blijven knipperen) en de harddisk led knipperd. (met knipperen bedoel ik: 1 seconde aan, 1 seconde uit, 1 seconde aan, ......enz)
Beeld blijft op powersave (ook met een andere videokaart)
Ledjes van toetsenbord blijven uit.
Harddisks maken niet het geluid of er doorgestart wordt.
Om 'm weer uit te zetten moet de 220V afgeschakeld worden. (de aan knop een aantal seconden ingedrukt houden werkt niet en ook de reset knop indrukken geeft geen resultaat)
Er zijn geen foutmeldings beepjes hoorbaar.
Edit:
Ook ander geheugen werkt niet.
Dus wou ik het bios/cmos resetten
Volgens het boekje moet je dan het batterijtje voor 30 seconden eruit halen. Echter dit gaf niet het gewenste resultaat.
Nog maar een keer geprobeerd voor 5 minuten en 10 uur. Ook dit gaf geen resultaat. Ook het sluiten van de batterij opnemers hielp niet.
Op het moederbord zit geen jumper om het bios te resetten.
Weet iemand nog een andere manier?
Symptomen van de computer nu:
Na aanzetten gaat alles draaien, de ledjes van de cd-roms gaan knipperen (en blijven knipperen) en de harddisk led knipperd. (met knipperen bedoel ik: 1 seconde aan, 1 seconde uit, 1 seconde aan, ......enz)
Beeld blijft op powersave (ook met een andere videokaart)
Ledjes van toetsenbord blijven uit.
Harddisks maken niet het geluid of er doorgestart wordt.
Om 'm weer uit te zetten moet de 220V afgeschakeld worden. (de aan knop een aantal seconden ingedrukt houden werkt niet en ook de reset knop indrukken geeft geen resultaat)
Er zijn geen foutmeldings beepjes hoorbaar.
Edit:
Ook ander geheugen werkt niet.
[ Voor 3% gewijzigd door jbbrans op 16-07-2003 19:03 ]