Toon posts:

I/O ADRES netwerkkaart omzetten, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een conflict met mijn Compaq Netwerkkaart tijdens het opstarten van mijn pc.

De volgende melding komt dan:
PXE-M04: Hooking Bootstrap interrupt 18h

Via de search, kwam ik bij deze reply terecht:

"18h zou wel eens een i/o-adres van het mobo kunnen zijn, waar de netwerkkaart een conflict mee geeft. Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad. Was een conflict tussen het powermanagement van m'n P2B en een oude SMC ethercard (ook een netwerkkaart). Het i/o adres op de netwerkkaart omzetten was de oplossing."

------------

Ik moet dus mijn i/o adres omzetten,
ik heb geen idee hoe ik dit moet doen??
Moet dit in windows? ( ik heb win2003 ), zoja waar??
of in de bios?? zoja waar?

Bedankt vast

Verwijderd

specs? als het een oude isa kaart is, kan het op de kaart zelf met een switch. bij een pci kaartje moet het in windows zelf, alleen ik dacht dat i/o conflicten vanaf windows 98se min of meer door windows zelf opgelost werden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 18:58:
specs? als het een oude isa kaart is, kan het op de kaart zelf met een switch. bij een pci kaartje moet het in windows zelf, alleen ik dacht dat i/o conflicten vanaf windows 98se min of meer door windows zelf opgelost werden.
het is een compaq Fast Ethernet, type: NC3121, niet al te oud.
Op de kaart zelf zit helaas niets,
dus het zou in windows moeten....ik heb windows 2000.. het wordt dus blijkbaar niet zelf opgelost. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 19:01 ]

Verwijderd

mja, het kan geloof ik in apparaatbeheer, maar het is een behoorlijke klus. vrolijk word je er niet van.

wat mi veel sneller en beter is (alhoewel een echte tweaker onwaardig): gewoon een andere netwerkkaart van 4 euro erin.

Verwijderd

al eens op de site van qakpaq zelf gezien? je zal waarschijnlijk de tools daar vinden.
ik betwijfel of het een IO conflikt zal zijn hoor, of het zou nog een ISA kaartje moeten zijn.
Stel het is een ISAkaartje, dan kan je met behulp van een softwaretooltje meestal die dingen instellen met behulp van een bootschijfje

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik durf te betwijfelen of het wel een foutmelding is.

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:53
Heb ik ook, heb 3 van die serverkaartjes met bootrom... Dit is de bootstrap zodat je kan booten van de netwerkkaart

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
msteggink schreef op 17 July 2003 @ 15:47:
Heb ik ook, heb 3 van die serverkaartjes met bootrom... Dit is de bootstrap zodat je kan booten van de netwerkkaart
Geef die man een sigaar, hij heeft inderdaad gelijk. PXE wordt gebruikt om van het netwerk te kunnen booten. Deze melding geeft alleen aan dat de NIC zich aangemeld heeft in de rij van te booten apparaten.

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:53
Sorry ik rook niet... Bierje?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wat doet dit in OM & I/O :?

-> NT

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1