Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Teveel fans verzwakt de fan?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijd ben ik een gelukkige gebruiker van een Lian Li Kast. In deze kast zitten 5 fan's standaard. Alles mooi etc..

Nu heb ik laatst omdat ik aan het oc-en ben geslagen meerdere fan's aangesloten. Een 120X120 die lucht naar binnen blaast en een kleine 4x4 fan die op de NB zit.

Ook heb in mijn systeem een Sharkoon cathode case light zitten.

Op mijn mobo zitten de volgende fan's aangesloten: de 4x4, de fan (?) van de voeding (enermax Whisper dual fan 350W) en de CPU koeler.

De 5 case fan's en de 120x120 zitten aangesloten met een molex aan de voedingkabels.

Nu was mijn vraag of de fan's nu ook langzamer gaan draaien omdat er zoveel stroom gebruikt wordt. Want ik heb de 120x120 fan samen met een kameraad gekocht, en die van hem draait sneller.

Als ik mijn case light uitzet en de fan van de voeding laag zet voel/zie ik geen verschil in de snelheden.

Via google heb ik niet veel gevonden. ;(

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Het zou niks uit moeten maken! Omdat je ook een voeding van 350 W. hebt moet hij dat met gemak trekken. Ik denk dat je die 120 ff moet olieen. Waarschijnlijk draait die fan van je maat gewoon wat soepeler!

Edit: Yes ik ben de Eerste! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mark10123 op 16-07-2003 18:45 ]

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

Topicstarter
De 120x120 fan is nog geen dag oud. :|

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Hoeveel sneller of langzamer draait ie dan?
Voedingen geven nooit exact dezelfde spanningen af, en onderling zit er ook nog een productie-tolerantie in die fans.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ooh ,Ik dacht namelijk dat je hem 2de hands gekocht had (weet ok nie hoek erbij kom? :+ ). Euhh heb je hem al getest op een andere molex??? Of lijkt het nie gewoon dat die andere sneller draait??? En als die beide dingen nog niet werken dan zou ik er ff mee terug gaan naar de winkel ,en die van je vriend ook mee nemen ter vergelijking!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

het zou ook kunnen dat de 12volt lijn bij jou gewoon iets lager is als bij je maat. ;) meet het is op zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
De onderste twee case fan's draaien "normaal" de achterste twee ook. Maar de bovenste, die ook op het zelfde rijtje molex-en zit aangesloten, draait vergeleken met de andere 4 zelfde koelers langzamer.

Maar de main question was: ik hoef dus geen andere voeding kopen?

En iemand een idee waar pcies nou het probleem kan liggen? Teveel aangesloten op één voeding kabel? :s

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Nobby

Nuts!

Probeer ze eens allebei op dezelfde voeding, als de een dan harder draait dan de ander, dan moet je ff terug gaan ;)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Zijn het niet toevallig 2 licht verschillende types? van een zelfde merk?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde merk.... maar ja..... Het zij zo....

Kan ik niet op één of ander manier de voltages opkrikken? Of moet ik dan een fancontrol baybuss oid kopen?

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Misschien dat je een groot verschil hebt in airflow.

Bijvoorbeeld, wij hebben op de badkamer een afzuiging eveneens met een fan, als je de deur dan opent en sluit, hoor je dat de fan niet continu op dezelfde snelheid draait. Misschien dat het daaraan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
OKe.... ik dnek dan dat dat het is.... Ik heb de fan gewoon in mijn kast.... Hij heeft een gat gemaakt... Ik weet genoeg!

Mod: slotje mag ;)

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 15:15

BreKev

a.k.a. BreKev

Wegdremelen die fanguard bende >:) , scheelt ook geluid

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

op verzoek
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.