Procomp bvd2a Mobo loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Ik zit met een raar probleem. Ik dacht eerst geheugenprobleem, maar dit blijkt dus niet.

Omschrijving:
Mobo: Procomp bvd2a
Bios versie 2.0
cpu: pentium 3 630 mhz

Computer loopt steeds vast, op verschillende punten. Soms bevriest het scherm gewoon bij het begin van de installatie van iets. Soms hangt ie al vast bij het opstarten zelf. Bij "Verifying DMI Pool Data" of "Building DMI Pool" bijvoorbeeld. Cursor knippert, maar alles zit blok toe. Soms raakt ie daar voorbij en dan hangt ie bij het begin van de installatie van iets, dan lijkt het scherm gewoon bevroren.

Duw ik op reset, dan draait pc, maar krijg ik zelfs niets meer doorgestuurd naar het scherm. Pc volledig uitdoen en terug aansteken helpt dan wel terug soms, soms ook weer niet.

al hd, cd-rom en diskette losgekoppeld, geen oplossing. Andere memory: geen oplossing. Ander slot: geen oplossing.
CMOS clearen helpt even, maar dan hangt ie weer later vast in bvb de installatie van linux ofzo.

Het is verdomd vervelend en ik ben zowat te einde raad. Dus ik hoop dat jullie nog iets voor me in petto hebben. :?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:51

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

waaruit blijkt dan dat het een geheugenprobleem is? heb je al eens een andere RAM-module geprobeerd?

BTW. volgens mij is het niet de bedoeling dat je je pc "aansteekt". dit kan slecht voor de computer zijn ;)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Andere memory: geen oplossing.
3 soorten geprobeerd, geen oplossing.

sorry, aansteken is westvlaams. ik veronschuldig mij. ;)

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Probleem opgelost. Bios zet de cpu default op 630 en op de cpu staat 600. Beetje overclocked dus, heel raar dat dit standaard zo is. Dus cpu op 600 gezet en het probleem was opgelost.
Simpele oplossing, maar wel serieus wat op gezocht. :)