[XP SP1]Probleem na install

Pagina: 1
Acties:

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 19:42

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Een vriend van me zit met een probleem:

Ik schrijf dit topic voor hem omdat hij geen i-net heeft, dus exqueeze me als ik niet alle informatie snel voor handen heb.

Hij heeft een P3 450, en daar stond WinXP NL op. Omdat zijn ouders nu op vakantie zijn zou hij even de PC schoonmaken en dus WinXP opnieuw installeren. Maar hij heeft een nieuwere versie CD gekocht, nl WinXP Engels met SP1. Het intalleren gaat goed, drivers worden correct gevonden etc, maar nadat de PC opnieuw is opgestart, kon hij niet inloggen, omdat vlak voordat het inlog-scherm zou verschijnen de PC compleet vastloopt en er geen HDactiviteit meer is.

Er wordt ook geen foutmelding gegeven. Weet iemand waar dit probleem vandaan komt? Ik zat zelf te denken aan een foutief geladen driver, maar windows opnieuw installeren brengt ook geen verbetering.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ken het probleem, dan staat er waarschijnlijk een foutmelding 'achter' dat welcome-scherm waar je dus niet bij kan komen. Doet hij dat bij veilige modus ook? En houd enter eens ingedrukt bij het opstarten van XP want soms heb je een fractie de tijd om die error weg te klikken.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
in Safe Mode draiat hij wel, dus ik weet bijna zeker dat het een foute driver is

hij is op dit moment alle onnodige zut er ff aan het afkoppelen, maar hij blijft weer hangen

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Was de XP NL die er op draaide ook een legale versie? Anders zou je die er weer op kunnen zetten, ergens SP1 vandaan halen en draaien weer met die hap. :)

Wanbeleid is ook beleid.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 01:44

RammY

Dát!

Euhmmm haal je cd es uit je cd-rom speler.. dat geintje heb ik ook al es gehad...

Deze advertentieplaats is te huur!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
RammY schreef op 16 July 2003 @ 18:31:
Euhmmm haal je cd es uit je cd-rom speler.. dat geintje heb ik ook al es gehad...
Hhmm...daar zou het nog wel eens aan kunnen liggen :) eens (laten) proberen :)

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Geprobeerd...resultaat-nog steeds k*t

Hij is nu aan het proberen om die oude windows-versie erop te installeren.

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Deze fout komt wel meer voor, ook wel met NL versies van zowel home als pro, je kunt met de safe mode proberen het welkomstscherm uit te schakelen
Pagina: 1