Toon posts:

hostname niet met connecten irc?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag zo 'onbekend' mogelijk al dan niet met encryptie irc'en naar de servers toe. Wat is er mogelijk en hoe doe je dat?
Waar ik zelf al blij me zal zijn is dat mijn hostname-en-domein naam niet wordt vermeld bij het connecten van server/kanaal. Zelf gebruik ik XP en oa mirc.
thanks.

Verwijderd

ligt een beetje aan o.a. de server. Sommige kunnen nl je IP cloaken.
Dus: Welke server ? :)

Verwijderd

Zoals gezegd is het hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet, en op het forum duidelijk kenbaar maakt wat je zelf hebt gedaan, wat je wilt bereiken en wat je daarin tegenhoudt.

Bron: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Dit is gewoonweg zeggen wat je wilt, en iemand anders een oplossing laten zoeken. :{

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 12:42

DinX

Motormuis

Valt niet te doen, toch niet bij 99% van de servers. Gaat alleen maar als je ircop bent of admin enzo bij de server in kwestie.

Waar je werl aan kan denken is een bouncer huren. Dat is een shell waar ze een bnc op draaien waarop je dan kan connecten. Van daaruit kan je dan op irc met een vhost van de shell in kwestie.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je zal dan toch moeten gebruik maken van een bouncer, anders is dit niet mogelijk. :)

Er zijn nog wel andere oplossingen, maar een bouncer is toch wel het makkelijkste.

Verwijderd

wat ik wel jammer vindt is dat je geen gratis bouncer kan krijgen of je moet iemand kennen die jouw een plekkie op zijn shell wil geven

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Sja voor niks gaat de zon op he.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom allerlei dingen tegen met stunnel, wat ik helemaal niet aan het werk heb kunnen krijgen. ik heb de ballen verstand van irc. En onder de (m)irc sites kwam ik ook niet veel bijster uit, behalve zoiets als vhosts. Waarvan ik weer heb begrepen dat dit geen standaard feature is. sterker nog moet worden aangevraagd en of is gebanned. Ik begrijp best dat je dit forum een beetje op order wilt houden, helaas vind ikzelf de helpdesk opmerking een kip-ei iets. Wie was er het eerst? het antwoord of de vraag: per uitstek geschikt voor oa een forum. Ik wil graag connecten naar oa. dalnet.

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 17:00:
wat ik wel jammer vindt is dat je geen gratis bouncer kan krijgen of je moet iemand kennen die jouw een plekkie op zijn shell wil geven
Verbaast het je ? Als er 1 service is die veel risico heeft op / of gebruikt wordt voor DDOS dan is het wel een shell account / bouncer.
Vroeger had je tig shells hier in België, nu misshcien nog 2 of 3

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 16-07-2003 17:04 ]

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-03 20:39
kreynet, quakenet, undernet, en nog een pak kunnen door middel van registratie voor de service bot met een command (op undernet is dat /mode nickname +x) je ip cloacken.
Krijg je een *!*@nickname.undernet.org host en is je IP niet op te vragen.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 17:00:
Ik zit bij XS4ALL, waar je standaard een shell-toegang hebt.
Kan ik iets hiermee doen?
Ook is daar ircII beschikkbaar, alleen dan verleg je het probleem omdat je nu tracebaar bent door je loginnaam van xs4all.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 17:07 . Reden: toevoeging ]

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 17:05:
[...]

Ik zit bij XS4ALL, waar je standaard een shell-toegang hebt.
IRC enabled ?

Gratis shells zijn er genoeg, maar of je ermee op irc kan is een andere zaak

edit: ja, lekker snel editten hè :p

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 16-07-2003 17:09 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Dit is vrij basic. Kort samengevat:
• Bij bijna alle IRC servers kan dit niet
• Je zult een zgn 'bouncer' moeten gebruiken.
• Je zult een ander IP moeten vinden, welke Shell access aanbied waar je de bouncer kunt runnen.

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.