Door OC geen preformance winst!?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een asus P4PE MoBo
met een intel 2,8GHz CPU @ 3,06GHz
2x 512MB 333DDR Samsung Samsung MEM

Nou heb ik zonder OC (dus op 2,8GHz) rond de 12000 3dmarks (2001 330)
en als hij op 3,06GHz draait dan heb ik maar rond de 11000 3dmarks 8)7

(heb even de 3dmark score erbij gehaald maar dit is dus ook met sisoft sandra, dus niet dat jullie me naar "hee mijn 3dmark score is laag, waarom?")
Hoe zou dit komen?
En het belangrijkste hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik een hogere score krijg.

Vcore omhoog?
Vddr omhoog?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Groetjes.... >:)

signature

• XoReP
  • Laatst online: 20:30
RTF !

Als eerst is het niet zo'n grote OC en het kan ook zijn dat je dividers verkeerd staan en misschien wel omdat je beeldkaart het niet trekt (3DMark).

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. kan aan verscillende dingen liggen... Je dividers kunnen idd verkeerd staan maar het kan ook zijn dat je videokaart het niet trekt of dat er een andere vertragende factor in je systeem zit die het vertraagd.. denk aan HD, memory, geluidskaart etc. Een hogere score krijgen?? Gewoon weer terug klokken ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het zou kunnen doordat je overclock dat je mem op lagere waardes gaat staan (266mhz ipv 333) of omdat je zelf iets langzamers hebt ingesteld (performance mode normal ipv turbo ofzo) iets in die richting moet je het zoeken denk ik.

Mijn advies probeer hem eerst een handmatig in te stellen op 2800 benchmark dan. Krijg je dan nog 12000 schroef je cpu naar die 3.06 en je moet dan eigenlijk wel meer halen of op zijn minst het zelfde.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien een domme reply...
Maar heb je al gekeken wat er gebeurd, als je hem omlaag klokt? Dus naar 2.6Ghz ofzo

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

mjah sowiesow is 3d mark een prog dat erg afhankelijk is van de vid kaart ipv de processor
als je dus die fsb omhoog gaat pleuren zonder te kijken, dan wordt de snelheid van je AGP bus te hoog en dan draait et een bietje de stront in :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Klinkt gek, maar als je je CPU overklokt, waarom bench je dan de GPU?

Probeer eens een CPU-benchprogsel of klok je graphics over.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 11:13
Nee voltage etc hoef je niet te wijzigen voor performance, hooguit stabilliteit, controleer iig dat je proc niet boven de 60 graden is.

Op het moment dat het goed is moet het wel idd een divider zijn etc.

• dupke30
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Topicstarter
Bedankt allemaal, Dividers bedoelen jullie drivers mee of de CAS instellingen van het mem?
Ik heb ook SiSoft gedraait en die geeft ook een lagere waarde aan.
Mijn VGA kaart is een ASUS GF4 Ti 4400 op 300MHz en mem op 600MHz. maar goed misschien is bij 3dmark dat de hoogste waarde voor die kaart. maar van sisoft sandra sta ik toch een beetje te kijken...

signature

Verwijderd

De cas waardes zijn ook belangrijk, maar met je dividers kun je instellen op hoeveel mhz je geheugen draaid

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. Voor wat dividers zijn zou ik je toch graag naar de faq willen verwijzen.. Ik denk dat het zoizo handig is om deze een keer helemaal door te lezen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

dupke30 schreef op 16 juli 2003 @ 19:34:
Bedankt allemaal, Dividers bedoelen jullie drivers mee of de CAS instellingen van het mem?
Hmm, dat is geen DOC, maar basis-PMG kennis. Neem dus de PMG FAQ en de DOC FAQ door, en zoek ook eens op 3d mark score lager etc, dan kan je er achter komen waardoor je niet meer punten haalt, ook al oc je. Deze gaat dicht wegens niet zelf de moeite nemen om iets uit te zoeken.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.