Toon posts:

[Temp.][Cpu Te heet?]

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een msi KT4V met een ahtlon xp2000+ en 512mb geheugen en onder me cpu hangt nog een r9700pro te draaien.
maar als ik zo met dit weer na de temperatuur van me cpu kijk is die af en toe 66 graden is dat niet een beetje heet :S en me kast staat al open.
Ik heb overigens ook een enermax voeding met toerental regelaar die staat ook al helemaal voluit de draaien maar het helpt nix.
Nu wou ik me casefan aansluiten maarja dan moet ik me voeding los halen van me moederbord (toerental regelaar werkt dan niet) dus me voeding draait op ze stilst en dan gaat me casefan gewoon aan maarja dan heb ik nog steeds hoge temperaturen van ca. 66 graden.
wat kan ik nu nog allemaal doen?
en klopt het dat er op mijn mobo. maar 1 plaats zit voor een casefan of voeding?
hoop dat jullie kunnen helpen :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waar heb je dan je casefan :?
het beste is voor naar binnen laten blazen en van achter naar buiten laten blazen.
dus meerdere casefans ;)
en tja met dit weer is mijn cpu ook wat heter dan normaal dus ik zou me er niet zo druk om maken.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
hij hangt naast me videokaart

edit: en overigen 66 graden vindt ik toch wel aardig wat

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 16:27 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Het aantal te plaatsen case fans hangt af van hoeveel ruimte je hebt in je kast.
Je cpu temp is idd wat hoog, kan je je heatsink vastpakken? zoja dan wijkt je sensor beetje af, brand je idd je fikken na 3 tellen, dan moet je eens gaan kijken of je koelprut/koeler wel goed zit, zoja, koop een andere heatsink/koeler combo, of klok tijdelijk je cpu even een eind terug.

Edit: En zorg voor een goeie airflow, dus 1 die aan de voorkant inlaat, en 1 (liever 2) die aan de achterkant onder je voeding uitblaast.

Edit2 : Staat je core voltage niet te hoog btw?

Kijk ook hier http://gathering.tweakers...sage/17919686#temperatuur

[ Voor 30% gewijzigd door Banshee op 16-07-2003 16:30 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik vind met deze buitentemperaturen 30 graden 66 graden niet echt vreemd... Mijn TBird 1400 kacheltje deed wel 75 met deze temps en mijn XP2500+ @ 2800+ doet nu zo'n 64 graden (op luchtkoeling, met fans op stil).
Valt op zich nog mee dus.
Met twee casefans erbij kun je deze temperatuur makkelijk omlaag halen!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Me cheapass waterkoeling set houdt mijn XP2400+ @ 49C
En de Alpha6035+DeltaHP (7000RPM) houd hem op 51C.
Maar dan heb ik alle fans op turbo staan.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
ja maar kijk ik heb me kast echt helemaal open en bloot staan en alle fans draaien op volle toeren dat vindt ik niet echt normaal meer dan :(

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Tip: Zet je computer lekker buiten neer (in de schaduw) :P
Wat is je cpu cooler? Zet daar anders ff een zwaardere fan op.

Mijn silent pc'tje blijft trouwens lekker onder de 55 graden 8)

[ Voor 23% gewijzigd door kutkip op 16-07-2003 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
nah ik dacht eerst om hem bij schuitema in de koeling te gooien :P maar is beetje ver van me huis moet ik lange kabels hebben :P

Verwijderd

tja je kan er weinig aan doen morgen is je temp weer een beetje normaal. mijn cpu wordt nu 40 idle en 43 stressed op me rad zit 1 fan die loopt op 7 volt als hij 12 volt draait dan gaat ie onder de 40 graden maar me kast temp is 33 graden bij een raam dus ik vind het wel logisch dat me temp hoger zijn dan normaal :) eigenlijk een beetje nutteloos topic oude problemen in de zomer dus.... :/

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Hoe warm mag m'n CPU worden?

66 graden is trouwens peanuts, m'n P3 heeft ver over de 80 graden gedraait (passief koelen rules :P). Als het buiten wat warmer word, en het word binnen wat warmer, goh, dan word je cpu ook wat warmer :P. En m'n XP1800+ ging ook naar 60 graden met burnK7 in deze hitte (Whisperrock 3) :z

De misschien nog wel belangrijkste info geef je echter niet, wat voor koeler heb je? En wat heb je zelf al aan koeling gedaan? Is je cpu echt opeens 20 graden heter dan normaal, heb je de standaard dingen (koeler goed geplaatst e.d.) al gecheckt?

En als je even had gezocht had je ook gezien dat 66 graden niet boeiend is. Pas als je flink over de 70 gaat met je Athlon moet je je 'ns even achter je oren krabben.

Volgende keer dus eerst even zelf zoeken en zelf wat uitproberen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.