Norton nis 2003 veroorzaakt fout

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 17:19
Een vriend van me heeft een vervelend probleem en ik ook soms.
Na een installatie van nis 2003 incl. nav en de update's wil windows niet goed meer doorstarten.
Na het verschijnen van het buroblad stopt het,dan duurt het ongeveer 1,5 a 2 minuten voor dat ook Norton in de taakbalk komt,dan wordt ook pas de audiodriver geladen.
Dan denk je dat alles goed is,maar niet heus,de reclame laat ie door,cookies meldt ie ook niet meer(die heb ik op handmatig staan) het werkt dan niet meer zoals het hoort.
In die 1,5 a 2 min. is er geen activiteit in taakbeheer(processen) te zien.
Dit heb ik zelf al 2 keer gehad,met 2 verschillende mobo's.
Het maakt ook niet uit of het na een schone installatie van windows is of dat het zomaar spontaan is.
Wat dan een oplossing is om norton eraf te halen en opnieuw erop te zetten.
Maar bij die vriend hebben we dat gisteren al 2 keer gedaan en vandaag gebeurde het weer :(
Klinkt iemand dit bekend in de oren?

mijn systeem.

Verwijderd

Klopt. Ik heb er soms ook last van. De computer blijft een aantal minuten niets doen, dan pas verschijnt de rest van de taskbar-pictogrammen. Ik weet niet wat het is. Een nieuwe install van Windows (XP) helpt, maar voor een paar weken maar.

Denk dat we gewoon moeten wachten op Norton Antivirus 2004 ofzo, daar zal het allemaal wel minder erg mee zijn.

• dynax
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 16:41:
Klopt. Ik heb er soms ook last van. De computer blijft een aantal minuten niets doen, dan pas verschijnt de rest van de taskbar-pictogrammen. Ik weet niet wat het is. Een nieuwe install van Windows (XP) helpt, maar voor een paar weken maar.

Denk dat we gewoon moeten wachten op Norton Antivirus 2004 ofzo, daar zal het allemaal wel minder erg mee zijn.
Ja dat is het probleem waar we mee zitten,ik ben er van overtuigd dat het aan norton ligt.
Ook had ik de indruk dat het gebeurt na de 2e update.
Ik kan een mailtje naar symantec sturen,maar of ze er wat aan doen??

mijn systeem.

Verwijderd

Ik heb het trouwens over Antivirus, jij over Internet Security? Hmm... dan kun je daaruit opmaken dat het aan de 'shared components' van Norton ligt.

• dynax
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 16:45:
Ik heb het trouwens over Antivirus, jij over Internet Security? Hmm... dan kun je daaruit opmaken dat het aan de 'shared components' van Norton ligt.
Ja klopt,ik heb de cd nis 2003 en als je die wil installeren krijg je de vraag of je ook nav wil installeren.
Dat doe ik dus altijd,ik gebruik ze allebei.
Erg interessant dat jij het probleem hebt met nav,dus daar zit het em in.
Dan zijn we alweer een stapje verder.
Nu zou ik kunnen proberen om dus een andere virusscanner te gebruiken.
Maar ik wil norton houden voor de reclame,het is verder een goede firewall.

mijn systeem.

Verwijderd

Gebruk zelf geen firewall, dus het probleem ligt inderdaad bij Antivirus. Ik meen mij te herinneren dat ik er geen last van had bij v2002.

Heb net nog even zitten proberen en het lijkt erop dat Norton Antivirus 'wacht' totdat het netwerk helemaal goed geinitialiseerd is. Als ik bijvoorbeeld m'n NIC uitschakel en opnieuw opstart, dan gaat het allemaal in één keer goed en zijn er nul-komma-nul problemen.

• dynax
toch vreemd,bij die vriend van me ging het vanmiddag wel weer goed.
vaak bleef het bij mij niet goed gaan.
maar toch gaat er dan bij nis ook iets niet goed,omdat dan sommige functies niet meer werken.
we zouden kunnen proberen om idd de nic uit te zetten voordat de pc wordt afgeschakeld.
zou liveupdate er iets mee te doen hebben?

mijn systeem.

Verwijderd

Kan, volgens mij is liveupdate ook zo'n 'shared prog' welke alle Norton producten in één keer updated.

• dynax
nou we hebben het maar zo opgelost:
norton internet security 2002 erop gezet,die is nagenoeg het zelfde maar geen problemen.

mijn systeem.

Verwijderd

dynax schreef op 16 July 2003 @ 22:10:
nou we hebben het maar zo opgelost:
norton internet security 2002 erop gezet,die is nagenoeg het zelfde maar geen problemen.
Niet de meest ideale oplossing he! Raar dat er ook niets op de Symantec-site staat.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 23:26
Ik heb hier ook last van :O Ik heb er meestal na formateren van mijn computer nog een paar weken last van en dan opeens start ie zonder dat wachten door.
Heel vaag :? Daarna heb ik er ook geen last meer van. 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Rayzilt op 17-07-2003 09:08 ]

Verwijderd

Harley538 schreef op 17 July 2003 @ 09:07:
Ik heb hier ook last van :O Ik heb er meestal na formateren van mijn computer nog een paar weken last van en dan opeens start ie zonder dat wachten door.
Heel vaag :? Daarna heb ik er ook geen last meer van. 8)
Net of er iets volloopt ofzo... zou dit mogelijk zijn?

• dynax
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 08:58:
[...]

Niet de meest ideale oplossing he! Raar dat er ook niets op de Symantec-site
staat.
nee maar is nagenoeg het zelfde,de interface ziet er iets anders uit,maar veel maakt het niet uit.
het is wel fijn om te weten dat er meer mensen zijn die er last van hebben,omdat je anders misschien je eigen systeem de schuld gaat geven en allerlei gekke caprioolen gaat uithalen om het weer aan de praat te krijgen.
bij die vriend van me deed ie gisteren weer raar,toen hebben we maar nis 2002 erop gezet.
vele malen de pc aan en uit gezet,opnieuw opstarten,maar hij bleef goed opstarten.
er zit gewoon een bug in 2003 maar symantec weet het zelf ook niet denk ik.

mijn systeem.

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 22:12
Ik heb dit probleem ook gehad, om dit op te lossen kun je het volgende doen, tenminste zo heb ik dat gedaan. Ik heb 2 NIC in me pc zitten 1 voor kabel internet en 1 voor een LAN netwerk. Aan die voor het kabel internet een IP toekennen dit moet dan gewoon een standaard klasse c IP zijn en je laatste symevent downloaden.

Verwijderd

E_razor_2, die oplossing werkt hier niet. Heb ook maar één NIC in de computer (workstation) die een statisch IP-adres (lokaal) heeft, namelijk 192.168.100.65. Problemen blijven, ook als ik 'm op dynamisch (DHCP-server: win2k) zet, dan blijven de problemen komen. Hopeloos word je ervan ;)

Verwijderd

Volgens mij zit het in de auto-update feature van Norton. Als deze geen verbinding kan krijgen met het internet dan is hij baggertraag. Zet je server maar eens uit als je gaat opstarten, het duurt dan echt eeuwen.

Verwijderd

Dit zou dus inhouden dat het hele verhaal te maken heeft met het initialiseren van de NIC. Oke, boosdoener is dus niet symantec, maar windows zelf!

• dynax
is niet helemaal waar,want als ie dan wel doorstart,waarom detecteerd ie dan geen cookies meer en laat ie de reclame door?

mijn systeem.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
dynax schreef op 16 July 2003 @ 16:19:
Een vriend van me heeft een vervelend probleem en ik ook soms.
Na een installatie van nis 2003 incl. nav en de update's wil windows niet goed meer doorstarten.
Na het verschijnen van het buroblad stopt het,dan duurt het ongeveer 1,5 a 2 minuten voor dat ook Norton in de taakbalk komt,dan wordt ook pas de audiodriver geladen.
Dan denk je dat alles goed is,maar niet heus,de reclame laat ie door,cookies meldt ie ook niet meer(die heb ik op handmatig staan) het werkt dan niet meer zoals het hoort.
In die 1,5 a 2 min. is er geen activiteit in taakbeheer(processen) te zien.
Dit heb ik zelf al 2 keer gehad,met 2 verschillende mobo's.
Het maakt ook niet uit of het na een schone installatie van windows is of dat het zomaar spontaan is.
Wat dan een oplossing is om norton eraf te halen en opnieuw erop te zetten.
Maar bij die vriend hebben we dat gisteren al 2 keer gedaan en vandaag gebeurde het weer :(
Klinkt iemand dit bekend in de oren?
De reden dat norton anti-virus (dus niet de hele nis) suite traag opstart is omdat de c NTFS is.
Als deze fat zou zijn dan scheeld dat ongeveer 1.5 minuut :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik heb ergens in een ander topic hier gelezen dat die traagheid aan een betaalde update van winxp ligt.

ik heb die er iig afgegooit, en hij start stukken sneller op (ik weet helaas niet welke update, ik zou zeggen, may the search be with you)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 22:12
bij mij zijn ook al me schijven NTFS geformatteerd en ik draai ook XP en Norton Internet Security en die start zonder problemen gewoon door kan als ik windows binnenkom vrijwel direct op internet of iets anders gaan doen. Dus het lijkt mij stug dat het aan een NTFS file systeem ligt. lijkt me eerder iets in de richting van netwerk instellingen zoals ik al eerder heb aangegeven. Want als je geen IP hebt toegenkent blijft je PC sowieso al ongeveer een halve minuut niks staan te doen om een IP toegewezen te krijgen. Als je er dan zelf 1 toewijst (als het kan) dan ben je een halve minuut kwijt volgens mij.

Verwijderd

klaasbram schreef op 17 juli 2003 @ 14:09:
[...]

De reden dat norton anti-virus (dus niet de hele nis) suite traag opstart is omdat de c NTFS is.
Ik zou toch niet zo'n statement maken...
Symantec zelf weet nog niet eens waardoor het komt.

Verwijderd

Maar als je nu wel een statisch IP hebt, en nog steeds de fout.... dan is er dus een andere oorzaak.

Verwijderd

klaasbram schreef op 17 July 2003 @ 14:09:
[...]

Klopt. Norton AV heeft problemen met NTFS. Het is volgens mij al minimaal een maand of drie, vier bekend dat Norton er voor zorgt dat een PC met NTFS traaaaaaaaag opstart. Ik ken sowieso al twee mensen die hun pakketje van Norton AV keurig in de kast hebben staan en het niet gebruiken totdat Norton een oplossing biedt. Weggegooid geld dus tot nu toe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 15:03:
[...]

Klopt. Norton AV heeft problemen met NTFS. Het is volgens mij al minimaal een maand of drie, vier bekend dat Norton er voor zorgt dat een PC met NTFS traaaaaaaaag opstart. Ik ken sowieso al twee mensen die hun pakketje van Norton AV keurig in de kast hebben staan en het niet gebruiken totdat Norton een oplossing biedt. Weggegooid geld dus tot nu toe.
Weer een ontwikkelaar die je voor € 68,- rotzooi in de maag splitst. MC-afee is al niks beters, die had ik gekocht omdat ik doodziek werd van de problemen met Norton. Maar is al niks beter.

Als je al met al tig je pc hebt moeten herinstalleren voor een lullig antivirus pakketje dan zou je net zo goed zonder virusscanner kunnen gaan werken. Is alleen wat jammer voor de mensen in je contactpersonenbak :P O-)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb het ook met Norton Systemworks 2003. Deze zorgt er voor dat als ik onlog op de computer na een reboot dat ie wel een minuut lang nix staat te doen voordat ik beeld krijg....

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 23:26
KompjoeFriek schreef op 17 July 2003 @ 14:14:
Ik heb ergens in een ander topic hier gelezen dat die traagheid aan een betaalde update van winxp ligt.

ik heb die er iig afgegooit, en hij start stukken sneller op (ik weet helaas niet welke update, ik zou zeggen, may the search be with you)
De update waar het over gaat is Q814993. Deze update zou een bufferoverun moeten fiksen, maar deze update ging in conflict met een aantal virusscanners. 8)7 Deze update maakte mij pc zo traag dat het net een 133 Mhz leek. :'( Inmiddels heeft Microsoft deze update "geupdated" en is alles weer in orde. :)

• dynax
klaasbram schreef op 17 July 2003 @ 14:09:
[...]

dat kan best zo zijn,ware het niet dat die vriend en ik allebei gewoon fat 32 hebben.
en nogmaals,het probleem komt ook voor als er nog helemaal geen internet verbinding is,ook niet alleen maar na een schone install van xp.
het gebeurde ook toen ik xp al en maand of wat erop had staan.
als alles normaal functioneerd dan start xp razend snel op.
dus het kan wel goed werken.

mijn systeem.

Verwijderd

Het is bij mij de combinatie van een Norton component en het zoeken naar een netwerk. Dit heeft bij mij ongeveer 2 maand geduurd. In deze tijd kon ik altijd bij de gedeelde internetverbinding. Nu is deze verbinding weg (geen idee waarom, instellingen staan nog goed) en het systeem start in één keer goed op.

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei, conclusies hier zijn leuk en aardig, maar zeer waarschijnlijk fout.
Symantec zit hier nu al een aantal maanden op te puzzelen ze krijgen de fout niet (consequent) gereproduceerd...

Maar wat ik me afvraag bij de mensen die klagen over weggegooid geld, is het niet een stuk verstandiger om software eerst een tijd te proberen of wel alles ok gaat?

• ds75
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De oorzaak van het opstart-probleem is inderdaad Norton Antivirus.
En om iets duidelijker te zijn is de oorzaak van dit alles het "Common Client" onderdeel van NAV2003.

Norton heeft hiervoor wel een update van "Commen Client" ontwikkeld die je alleen kunt verkrijgen door de Liveupdate te draaien maar het leuke hiervan is dat de betreffende update bijna nooit door je LiveUpdate word aangeboden!! vraag me niet waarom!

Oplossingen;

1: Net zolang LiveUpdate draaien tot dat er geen updates meer zijn dan je pc opnieuw opstarten en dan hopen dat het probleem is opgelost of.......

2: Norton eraf gooien en dan echt alle mappen van Symantec verwijderen ook alle verwijzingen in het register verwijderen (maak voor alle zekerheid eerst een backup van je register), ff opnieuw opstarten en dan NAV 2003 opnieuw installeren MAAR en nu komt het
Zodra de installatie voltooid is en de LiveUpdate begint an je krijgt een lijstje met alle beschikbare updates deselecteer de update van "Common Client" schrijf ook ff de grote van de "Common Client" update ff op en kijk zo nu en dan met liveupdate of er een andere versie van de "Common Client" update is ( Bestandgrote is anders)
En installeer die dan.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
dynax schreef op 17 July 2003 @ 22:18:
[...]

dat kan best zo zijn,ware het niet dat die vriend en ik allebei gewoon fat 32 hebben.
en nogmaals,het probleem komt ook voor als er nog helemaal geen internet verbinding is,ook niet alleen maar na een schone install van xp.
het gebeurde ook toen ik xp al en maand of wat erop had staan.
als alles normaal functioneerd dan start xp razend snel op.
dus het kan wel goed werken.
Heeft die vriend heel toevallig een D2OL client draaien ?
Want ik heb daar namelijk ook last van gehad en dat was de reden dat ik over gestapt was naar NAV2003 ipv NIS2003

Ik las je bericht eerst verkeerd en nu snap ik hem niet meer 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 18-07-2003 00:16 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• dynax
omdat er ook gesuggereerd wordt dat norton ook langzaam opstart als het wel goed werkt,daar heb ik dus geen last van.

mijn systeem.

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 21:35

Coos

Aim High, Shoot Low

Ik heb met systemworks 2003 ook alleen maar problemen gehad, dat waarschijnlijk ook door die common client update kwam. Enige problemen:
* Outlook kon na uren online te zijn (zeg 6 tot 8 uur) ineens geen pop2 mailboxen meer bereiken. Deze fout kwam ook voor in OE. De oplossingen waren: verwijderen ccapp.exe uit proces lijstje, herstarten computer of uitzetten mailbeveiliging.
* script blocking werkt zo goed, dat sommige internet sites niet meer te openen waren. bv. probeer maar in te loggen bij www.bondjamesbond.net en probeer maar een creditcard betaling te doen bij mycom.

Dat gedoe met die scriptblocking bleef btw bestaan na het volledig verwijderen van alles (maar dan ook echt alles) wat maar iets met symantec te maken had.

Maar heren wees niet bang, deze problemen kwamen ook ineens naar boven in NAV 2004 beta d (niet in b), de kans is dus groot dat dit ook in de uiteindelijke versie weer komt :( . Ik denk dat symantec gewoon graag mensen wil pesten met hun software. Ik weet wel dat ik de eerstkomende paar jaar heel goed ga nadenken (en daarna eerst nog testen) over de aanschaf van een symantec product.

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 12:08
Zelfde probleem hier... Helemaal schone installatie van NIS 2003 gedaan (haal alle regsleutels ook weg met bijv. Advanced Registry Optimizer) en dan alles updaten via LiveUpdate (2x) BEHALVE Common Client. Werkt iig een stuk beter :)

Enige probleem wat ik nu nog steeds heb is dat LiveUpdate OVERAL op AutoUpdate (standaard) staat en datie de virusdefinities dus NIET automatisch binnenhaalt. Abonnementenservice is niet verlopen, ook in programma lijst NIS staat LiveUpdate gewoon als standaard (automatisch en dus goed).
Snap er geen r*k van... Heb Chello, dus hij zou het gewoon automatisch moeten doen. Heb al bij Symantec, in dit forum en via Google gezocht, maar sofar niks kunnen vinden :(
Als ik LiveUpdate handmatig draai, vindtie wel de nieuwste virusdefinities... PC wordt regelmatig opnieuw opgestart dus ook daar kan het niet aan liggen :|
Pagina: 1