[XP] Connecties VPN verbroken door S3 Stand By?*

Pagina: 1
Acties:

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 19:35

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe PC, deze keer een Pentium 4...
Hier ben ik een leuke optie tegen gekomen S3 Stand By.

Als ik dus op Stand By druk in windows dan gaat m'n PC uit. Doe ik m'n pc weer aan dan is die binnen enkele seconden weer terug in het scherm waar ik mee bezig was.

Enige nadeel is dat netwerk verbindingen worden verbroken. Dus internet ligt er ook uit. De connectie voor internet is via VPN, deze heb ik bij "startup" staan, maar deze wordt alleen doorlopen bij het opstarten van de pc niet bij het hervatten van de pc.

Nu dus mijn vraag, hoe kan ik er voor zorgen (m.b.v. 3rd party software) dat er altijd een internet verbinding aanwezig is en zo niet dat die gemaakt wordt?

Zodat als ik uit Stand By kom, mijn MSN bv. meteen verbinding maakt, nu probeert hij het wel maar ondanks de settings in Control Panel om altijd mijn verbinding te bellen doet hij dat niet (wel als ik IE of OE start, dan krijg ik lelijk inbel scherm).

[ Voor 2% gewijzigd door Akerboom op 16-07-2003 15:58 . Reden: typo ]

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
Ligt eraan of je een netwerkkaart met de juiste sw hebt.
3Com en ook Intel leveren management sw erbij, waarbij je kunt instellen onder de in de powersavingsmode in te stellen opties valt. (Moet wel onder local admin ingesteld worden.)

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
Ik heb een onboard netwerkadapter van Intel, wat is er mogelijk met die netwerkkaarten?

Maar daarbuiten verbreekt windows zelf de connectie met de VPN, als ik uit Stand By kom dan is m'n locale netwerk wel gewoon direct actief, ook naar de Kabel modem toe. Alleen de connectie wordt niet "gebeld".

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets duidelijker gemaakt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Kosh66
Intel Pro100 serie?
Heb je de ProsetII software geïnstalleerd? Hiermee is best veel mogelijk.

Het kan ook zijn dat je OS hieraan schuldig is (Draai je XP of 2K?).

Er schijnt nl. standaard ergens in de registry te staan dat ie hem (de netwerklink) onderuit schopt als ie een aantal minuten van "no activity" detecteerd.

Ik heb dit ergens gelezen op Tech Republic, is alleen effe geleden en ben op werk en niet thuis. Zal het even opzoeken en later posten...

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
*Kosh66: Intel PRO/100 VE ... en zoals de titel al zegt, gebruik ik XP.

Maar "no activity" is het niet... bij S3 Stand By gaat je pc gewoon uit, en Windows beëindigd ook alle netwerk connecties voordat die afsluit. Maar zet VPN/Dailup connecties niet opnieuw aan bij resumen van Stand By.

Dus zoek ik iets dat checked of een VPN/Dailup connectie actief is ja/nee, en hem belt als het nodig is.

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
iemand?

• Kosh66
Sorry voor de late reply Tormentor...

Ik heb gisteren bij wat koelere temperaturen mijn mailbox even helemaal doorgeploegd thuis, echter ik kan het artikel van Tech Republic niet meer vinden...Ik heb het dus waarschijnlijk online gelezen.

Wat ik wel weet uit eigen ervaring is dat heel veel Biossen vaak in de nieuwe releases fixes hebben voor S3-standby resume-issues, wat dus zoveel wil zeggen als: in de initiële releases lijkt de S3-standby resume-functie niet goed te werken.

Dus misschien helpt een Bios-update?

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
Ik heb de laatse biosupdate... (heb alle laatste versies, ben versie-freak ;))

maar ik zoek dus eigenlijk gewoon een programmatje die continu een inbel verbinding in de gaten houdt en deze belt als die verbroken is. Ik zou het zelf kunnen maken, maar ik dacht zoiets bestaat al lang, niet dus :s

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
iemand?
Pagina: 1