Toon posts:

[DOS] MP3-player met plugin support

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst weet ik niet of dit het goede forum is om het te posten, maar dit forum leek me het beste om het in te posten.
Ik zoek een DOS-based MP3player (zoals MPXplay), waarvoor je je eigen plugins kunt schrijven, in dit geval om een grafisch LCD aan te sturen. Dit LCD heeft een KS0108 controller en bij mijn weten ondersteunt MPXplay standaard alleen characterLCD's.
Ik kwam uit op DAMP, maar die kon ik nergens downloaden (zip-bestand op hun site is corrupt).
Dus weet iemand een DOS-based MP3-player waar je zelf plugins voor kunt schrijven die alles kunnen wat een normaal programma ook zou kunnen (LPT poort aansturen etc)?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je al geprobeerd om die zip zonder download manager te downloaden :?
of met een ander zip programma te openen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 16 July 2003 @ 15:43:
heb je al geprobeerd om die zip zonder download manager te downloaden :?
of met een ander zip programma te openen.
Op de site staat dat hij 367kb moet zijn en als ik hem (via IE) download krijg ik een corrupt bestand van 185kb :/

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Als je programma's zoekt, moet je in SA wezen :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:46:
[...]

Op de site staat dat hij 367kb moet zijn en als ik hem (via IE) download krijg ik een corrupt bestand van 185kb :/
ik kon hem gewoon downloaden en hij is 366kb ;)
moet ik hem ff e-mailen of via msn :?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Misschien kun je DosAMP gebruiken (resultaat 3 bij Google), maar eerlijk gezegd denk ik niet dat daar een plug-in framework bij zit. Ik denk sowieso dat de kans dat je een MP3 player voor DOS met enigszins geavanceerde functionaliteit (zoals plug-in support of VBR decoding) gaat vinden, minimaal is. Moet het per se voor DOS zijn?

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 16 July 2003 @ 15:49:
[...]

ik kon hem gewoon downloaden en hij is 366kb ;)
moet ik hem ff e-mailen of via msn :?
Mail het maar naar het adres in mn profiel, thx :)

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op 16 juli 2003 @ 15:52:
Misschien kun je DosAMP gebruiken (resultaat 3 bij Google), maar eerlijk gezegd denk ik niet dat daar een plug-in framework bij zit. Ik denk sowieso dat de kans dat je een MP3 player voor DOS met enigszins geavanceerde functionaliteit (zoals plug-in support of VBR decoding) gaat vinden, minimaal is. Moet het per se voor DOS zijn?
Het liefst wel, aangezien het op een p1 133 bak moet gaan draaien, of zou dit snel genoeg zijn om gewoon winamp + een lcd output plugin + comcontrol te draaien?

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 14:48

ArCadE

No banana available

Hm, misschien dat dit iets voor je is?

http://mywpages.comcast.net/celamantia/jukebox/#download

Gr,
Steven

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:53:
[...]

Mail het maar naar het adres in mn profiel, thx :)
onderweg :)

Verwijderd

Topicstarter
Euh, heel leuk enzo, maar ik zie niks over plugins/lcd's staan :?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:32

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:55:
[...]

Het liefst wel, aangezien het op een p1 133 bak moet gaan draaien, of zou dit snel genoeg zijn om gewoon winamp + een lcd output plugin + comcontrol te draaien?
Ja hoor dat trekt ie wel met windows95.. Tenminste dat deed mijn P133 prima..
Hoeveel geheugen heeft het beestje ? Denk dat 32 a 48 MB wel minimaal is..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:55:
[...]

Op een 486 66Mhz, lukt het wel met win 95. Als er te veel processor load was dan werden de nummers opeens 2 keer zo lang. Maar als er alleen winamp aan stond en een hele lichte skin, dat was het geen probleem. Dus op een 133 moet het lukken. Ik wil ook een mp3-speler maken, maar ik pak gewoon een 486, met MPX. Het gaat bij mij om het idee, want het wordt mn eerst 'mod'.

edit: de 486 had volgens mij iets van 24 mb RAM

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 19:25 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan kan je denk ik ook Win95 (die 2e versie) gebruiken... En dan WinAmp draaien...
Dan kan alles nog grafisch ook :Y)

Verwijderd

Topicstarter
-boesOne- schreef op 16 July 2003 @ 17:27:
[...]

Ja hoor dat trekt ie wel met windows95.. Tenminste dat deed mijn P133 prima..
Hoeveel geheugen heeft het beestje ? Denk dat 32 a 48 MB wel minimaal is..
Er zit 88MB geheugen in (64+16+8), dus dat moet wel lukken dan :)
Ben nu al Windows 98 SE aant installeren, heb me namelijk laten vertellen dat Windows 98 (mits gestript van onnodige troep zoals de Active Desktop) sneller draait dan Windows 95...
En ik heb dus ook maar besloten winamp te gebruiken en daar dan een plugin voor te bouwen.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:32

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 19:52:
Ben nu al Windows 98 SE aant installeren, heb me namelijk laten vertellen dat Windows 98 (mits gestript van onnodige troep zoals de Active Desktop) sneller draait dan Windows 95...
win98 Lite .. Yep das denk ik idd sneller dan win95.. Goed idee.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 13:38
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 19:52:
[...]

Er zit 88MB geheugen in (64+16+8), dus dat moet wel lukken dan :)
En ik heb dus ook maar besloten winamp te gebruiken en daar dan een plugin voor te bouwen.
idd daar is een p133 snel genoeg voor! echt...
Zlefs in winamp 2.91 :)
Mijn broer heeft een bak staan, en die download met kazaa, en speeld ze gelijk af :) (40MEG ram btw)

Verwijderd

waarom gebruik je niet van die linux mp3 spelers? die kan je vanaf een floppy booten en zijn open source

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Windows 98 SE is ook veel stabieler dan Windows 95 (in ieder geval dan Windows 95 was toen 98 SE gereleased werd; het zou me verbazen als er sindsdien veel aan gebeurt is) en hoewel je in sommige situaties ook zonder problemen stabiel kunt draaien onder Windows 95, lijkt het me toch prettig om voor een iets veiligere optie te gaan (zeker aangezien het, neem ik aan, je bedoeling is om die MP3-server 24/7 aan te laten staan).

Overigens denk ik dat het ontwikkelen voor Windows en Winamp qua tools, documentatie en support vele malen makkelijker is, dan onder DOS (unsupported software, compilers, etcetera). Je doet er dus verstandig aan om als het even kan gewoon Windows te draaien.
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 20:28:
waarom gebruik je niet van die linux mp3 spelers? die kan je vanaf een floppy booten en zijn open source
Mja, vroeg ik me ook al af. Enerzijds kan ik me voorstellen dat de TS niet voor Linux kan programmeren, maar anderzijds is schrijven naar de COM port voor de root-gebruiker onder Linux weer ontzettend simpel (het is niet zo moeilijk om dat te leren, dus). Ik kan me echter voorstellen dat je huiverig bent om een Linux systeem te installeren als je er nog nooit mee hebt gewerkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Soultaker op 16-07-2003 21:23 ]

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Ik denk dat je HIER ook een heleboel kan vinden :) :)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Pagina: 1