Toon posts:

Asus P4c800 deluxe trouble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik een systeem van een klant met dit bovenstaande bord. Op het bord zit een p4 2.8Ghz 800Mhz fsb 2x 512 DDR in dual channel. Er hangen 2 120gb SATA Maxtor schijven aan in raid 0+1 . Voor de rest zit er nog een Nec 1300a brander in en een DVD speler. Dit alles hangt aan een 350watt AOPEN voedingen en het bord is geflasht naar bios versie 1008. Mijn grote probleem is dat het systeem dus voor 2 dagen goed werkt en daarna staat de raid array op offline en wil het systeem dus niet meer booten. Als ik de array delete en weer opnieuw aanmaak en WinXP installeer gaat het 2 dagen weer goed en zelfde geval. 8)7

Ik heb al in verschillende topics over dit bord gekeken maar ben dit probleem niet tegen gekomen.

Iemand een idee ?

Verwijderd

Bij versie 1008 is door asus gevraagd eerst 1007 te flashen en daarna 1008, voor raid en sata zijn nieuwe drivers uitgekomen. Gebruik je als geheugen Twinmos ?

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met men raid, nml dat de raid zeer traag is . Ik haal 25000 in sisoft met 2 * 120 gb Western Digital 8mb cache en alle drivers zijn installed en dit is niet normaal tot heden nog niet gevonden aan wat het ligt. Dus der is precies wel iets mis mee die raid controller. Misschien wordt het opgelost met een bios-update maar tot heden nog niets over gevonden.

Heum kheb het zelfde probleem al een paar keer gehad met men Abit It7 max 2 board, dat plots men raid weg is, hij vindt een schijf niet meer dus array niet compleet gevolg no boot. Zwier ik array eraf en maak een nieuwe aan dan vindt hij beide schijven wel ---> raar.
Aan wat het ligt , geen id , we zullen het op het pc mysterie houden zekers ? :s

Verwijderd

hardware fout? je weet het niet he. even de leverancier opbellen en het probleem voorleggen, als zij het niet weten dan zou je 'n werkende kunnen eisen, denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Standaard bios was 1004 deze eerst naar 1007 geflashed en toen naar 1008. dus dat zou geen problemem mogen opleveren. Geheugen is van Adata word ook op Asus site aangeraden om te gebruiken op het bord. Ik heb dus sterk het gevoel dat de promise controller iedere 2 dagen een reset doet en dan de raid array offline gooit. Maar ik ga gewoon het bord om ruilen en dan maar weer eens zien :P

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 23:20
die raid controller die op die asus zit is niet zo een snelle volgens ome tom.
http://www.tomshardware.c...rd/20030707/i875p-14.html

Verwijderd

V1008
Update Promise RAID ROM.(New Promise RAID driver V1.00.1.30 is also needful for improving performance.)
laatste update bios is versie 1010d.003

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 17:52 ]

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 20:39

Weeds

what is a weed...

je moet PAM installeren voor je raid-driver: daar "write back cache" aanzetten

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het probleem gevonden, promise controller heeft zelfde irq als de USB controller. Zodra een usb device is verbonden en de pc opnieuw opstart is de Raid Array permanent verkloot. Dus installeren zonder ACPI dan maar.

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 23:20
lekker handig zeg. dat dat vannuit de bios al niet eens ff netjes is geregeld met dat irq

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat het aan de irq van de usb lag maar het moederbord is gewoon verrot. Nieuw bord er in geplaast en ACPI wel aangezet niks aan de hand als ik een usb pendrive of camera aansluit . Dus het bord gaat als RMAtje de deur uit

Bedank voor de reacties _/-\o_

Verwijderd

wat betekend "RMAtje"? heb search gedaan maar leverde geen antwoord op :) bedank he :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ehh RAID 0+1 met 2 schijven :?
RAID 0 = minimaal 2 schijven stripped. 2x 120gb = 240gb
RAID 1 = minimaal 2 schijven mirrored 2x 120gb = 120gb! gespiegeld
RAID 0+1 = minimaal 4 schijven stripped en mirrored 4x 120gb = 240gb gespiegeld !

Neem aan dat je RAID 0 bedoeld, anders stel hem eens in op ALLEEN raid 0

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1