Toon posts:

[Win2k] Active Directory op een andere werkstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met MMC het component "Active Directory Users and Computers" te kunnen draaien op een windows 2000 pro machine? Waarbij de gebruiker geen admin. rechten heeft maar toch aanpassingen kan doen in het Active Directory op de Server? :?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Daarvoor moet je de adminpack installen op het werkstation, kan je vinden op de server in %SYSTEMROOT%\System32\adminpak.msi

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 16 juli 2003 @ 15:10:
Daarvoor moet je de adminpack installen op het werkstation, kan je vinden op de server in %SYSTEMROOT%\System32\adminpak.msi
thanx... ik heb nu het adminpack geinstalleerd op het werkstation. Maar ik kan geen veranderingen doen in Active Directory doordat ik geen admin rechten heb. Is het mogelijk als gebruiker bij het werkstation toch wat dingen kunnen aanpassen in AD? Of moet dat persee via Admin gedaan worden?!

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Je moet rechten hebben om dingen in de AD te wijzigen. Dit kun je eventueel doen door via "Run as" (Uitvoeren als) de snap-in met admin rechten op te starten. Heb je geen admin account op het domein / forest, dan gaat het feest niet door.

Verwijderd

Topicstarter
The Genie schreef op 16 July 2003 @ 15:48:
Je moet rechten hebben om dingen in de AD te wijzigen. Dit kun je eventueel doen door via "Run as" (Uitvoeren als) de snap-in met admin rechten op te starten. Heb je geen admin account op het domein / forest, dan gaat het feest niet door.
oke, als laatste wilde ik vragen of het mogelijk is om ook je exchange settings te kunnen wijzigen in AD op een werkstation. Nu zie ik in AD alleen de objecten zonder de email settings...

Bij de mailserver zie ik bij AD juist wel de email settings bij de gebruikers.
Is dit trouwens mogelijk om op afstand dit te kunnen beheren?!

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Dan moet je de Exchange admin tools op je werkstation installeren door de Exchange setup van je server CD te starten. Dan worden de extra (Exchange) attributen ook op je werkstation weergegeven.

Verwijderd

Topicstarter
The Genie schreef op 16 July 2003 @ 15:57:
Dan moet je de Exchange admin tools op je werkstation installeren door de Exchange setup van je server CD te starten. Dan worden de extra (Exchange) attributen ook op je werkstation weergegeven.
dit is fantastisch.... bedankt! :*)

Verwijderd

The Genie schreef op 16 July 2003 @ 15:48:
als het voor iemand is die geen admin mag zijn, maar wel de users bijhoudt ofzo, kan je beter delegate of control gebruiken.
Pagina: 1