[VB] Menubar van ander programma wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 23:34
Ik ben laatste tijd beetje aan het knoeien met Visual Basic 6, en vraag me nu af hoe je je programma kan integreren in een ander programma.

Een voorbeeld hiervan is MSN Plus. Installeerd het, en opeens heb je extra menu-opties in je MSN. Hoe krijg je dit voor elkaar?
Stel ik wil een extra optie in mn [Extra]-menutje in IE maken. Moet ik dan eerst het gehele geheugen uitlezen dat IE gebruikt en dit aanpassen en nog wat goocheltruuks, of heeft VB hier zo zijn eigen functies voor?

Ik heb de Knowledgebase op m$.com al geprobeerd, maar kom niet echt verder. Komt misschien ook omdat ik niet echt weet waar ik op moet zoeken. "modify other program menubar" en combinaties hierop levert iig niet veel op

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Volgens mij ligt het meer aan de mogelijkheden van het programma (In dit geval MSN) dan een programeer techniek. In MSN zal waarschijnlijk wel een Feature zitten dat je d.m.v. een inf. of ini file het pakket kan uitbreiden.

Zelfde bijv. in word of excel, daar kan je met een macro ook extra menuopties genereren.

[ Voor 48% gewijzigd door Luppie op 16-07-2003 14:57 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

m$.com
Da's not done hiero. als je wil weten waarom: zie de faq.

Ontopic: wat jij wil kan. Maar vaak kan dat alleen (netjes) als de maker van de originele software daar de mogelijkheid voor heeft ingebouwd. Dat is ook een van de redenen dat Messenger plus niet werkt bij Messenger 6... ;)

Als je werkt met VB, kijk dan eens naar de verschillende references die je daar kunt kiezen. Als je een plug in wilt schrijven, zijn onder andere "plugin" en "add-in" goede zoektermen. Verder is het nuttig om een specifieke vraag stelt als je een antwoord wil de goede kant op. Geef dan dus aan wat je waar wilt invoegen en waarom.

My personal website

Verwijderd

Je noemt het voorbeeld van een item in het Extra-menu van Internet Explorer. Dit is toevallig goed mogelijk en ook prima gedocumenteerd. Zie de site van Microsoft voor meer informatie: http://msdn.microsoft.com...er/ext/tutorials/menu.asp

Verwijderd

Extra menu-opties in MSN (6 ook!) kan dmv een API call, het is dus zo ontworpen. Bij 'normale' programma's zul je geen nieuwe menu-opties aan kunnen maken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:34:
Bij 'normale' programma's zul je geen nieuwe menu-opties aan kunnen maken.
Ik durf het tegengestelde te beweren. Je kunt namelijk de hWnd opvragen van zo'n menu (of whatever) en daar dan je eigen spul op los laten om het aan te passen ofzo. Het kan dus wel degelijk...

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 16-07-2003 15:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Remboo: die bedoelde ik eigenlijk niet... Ik bedoel dat je netjes een reference kunt leggen naar de applicatie en dan een AddMenu() functie kunt uitvoeren binnen die reference. Dit is bij MSN 6 volgens mij niet (meer) het geval. Het leggen van de reference is, dacht ik, afgeschermd bij MSN 6 (op win XP)

Het kan natuurlijk zijn dat ik er langs zit :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door OZ-Gump op 16-07-2003 15:43 ]

My personal website

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 15:02:
Je noemt het voorbeeld van een item in het Extra-menu van Internet Explorer. Dit is toevallig goed mogelijk en ook prima gedocumenteerd. Zie de site van Microsoft voor meer informatie: http://msdn.microsoft.com...er/ext/tutorials/menu.asp
Ik heb dit eens bekeken en is wel heel erg intressant. Ik heb gelijk maar een tooltje gemaakt waarme je executables en weblinks in het Tools menu kan stoppen.
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/ietools.jpg
Voor de liefhebber, hij staat op http://www.luppie.net/got/IETools_src.zip
Nu ook zonder source code beschikbaar http://www.luppie.net/got/IETools.zip

Ik heb hem effe snel in elkaar gezet. Voor het leerelement heb ik de sourcecode welke ik heb gebruikt er ook bij gedaan. Hierbij zit ook een bas module welke automatisch een GUID genereerd wat nodig is om een menu item toe te voegen voor IE.

offtopic:
Ga a.u.b. niet zeuren over het feit dat het misschien niet netjes geprogrammeerd is, ik ben nog maar net een half jaartje bezig met programmeren en probeer het helemaal zelf te leren zonder boeken maar met internet er bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Luppie op 18-07-2003 09:48 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 23:34
@OZ-Gump;
Mijn excucuses. Het is alleen eerder lui dan slecht bedoeld. Leek me dat iedereen wel zou snappen welke site ik zo bedoelde en het niet uit hoefde te typen.
Nu ik er zo over nadenkt, best sneu van mij eigelijk 8)7 B)

Voor de rest,
Ik had nog niet een specifiek doel waarvoor ik dit zou willen gebruiken. IE was maar een voorbeeldje, en schijnbaar niet zo een goede. Het ging mij er dus echt om of dit mogelijk is bij ALLE programma's.
Ik ben iets tegen gekomen over systemhooks en andere termen die mij niets zeggen. Lijkt erop dat ik me eerst maar wat verder in VB moet verdiepen voordat ik me met dit soort dingen ga bezig houden, ook API zegt me niet echt iets.

Ik heb overigens het tooltje voor IE gedowned, nog niet bekeken. Maar dit zal ongetwijfeld een goede basis kunnen zijn, dus thanks :)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Best leerzaam :)

offtopic:
address is met dubbel d

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

SWINX schreef op 18 July 2003 @ 01:13:
[...]

offtopic:
address is met dubbel d

address is met dubbel d

Thank You :o

P.S. Ik heb hem even aangepast, er staat nu een nieuwe screenshot en de nieuwe source is ook beschikbaar. Er zit nu ok een about schermpje in.

[ Voor 23% gewijzigd door Luppie op 18-07-2003 09:50 ]

Pagina: 1