Toon posts:

Internet sharing maar dan over 2 netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,
ik heb het volgende probleempje.Thuis heb ik een servertje die mijn i-net schared naar een LAN.Nu wil ik het volgende doen.
Er een W-lan kaartje erbij duwen en de i-net connectie sharen over w-lan&lan.
Is dit mogelijk met een of ander tooltje? of moet ik nu echt persé een router gaan kopen met w-lan....want die krengen zijn errug duur om eerlijk te zijn en aangezien ik een w-lan kaartje thuis heb is het ook overbodig.

Op dit moment heb ik de w-lan kaart in men eigen bak zitten en deze weer opgedeeld..beetje omslachtig natuurlijk.

Wie zou mij kunnen helpen mijn dank is groot.

_/-\o_

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

installeer een dhcp server op je netwerkkaart met een range van 192.168.0.1 t/m 192.168.0.10 en op je wlan van 192.168.0.11 t/m 192.168.0.20. Met win2k is dit geen enkel probleem. Professionele routersoftware kan dit ook zonder problemen allemaal voor je regelen, of bridge de boel.

edit:
sygate en freesco kunnen dit trouwens ook.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 16-07-2003 14:55 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

kweenie precies of dit is wa je zoekt, maar voor de probeer....kijk maar ff http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm is een soort proxy verbinding die je toelaat te inettten via netwerkkaart

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
welk OS draait je server?
met XP (2k ook geloof ik) kan je een brug maken tussen de verbindingen, dat zou moeten werken.

edit : proxy zou ik niet aanraden. is namelijk vaak erg lasting met bv gamen en instant messages en ander soort gelijk internet verkeer.

er is trouwens NAT router software die ook bruggen kan maken onder win9x.
al weet fff niet meer welke. fff googlen.

[ Voor 54% gewijzigd door Countess op 16-07-2003 14:56 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Dit is gewoon mogelijk ja.

Delen van internet heeft ook niet zoveel met Software Algemeen te maken, maar meer met Network Troubleshooting.

Aangezien hun een hele mooie FAQ daarvoor hebben gemaakt, moet je eerst die maar eens gaan doornemen: Hoe deel ik Internet ?

En dan gewoon proberen...daar ben je tweaker voor ;)

[edit]
En welkom op GoT ;)

[ Voor 8% gewijzigd door momania op 16-07-2003 14:59 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.