Toon posts:

[C#/.Net] Opvragen FQDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een C# webapp waarin enkele forms gemailed kunnen worden. Om dit op meerdere computers te laten draaien vraag ik de computernaam op in de code om daarna deze in te stellen als SmtpMail.SmtpServer (System.Web.Mail).

Het opvragen van de machinenaam doe ik momenteel als volgt:
C#:
1
2
string strHost = System.Net.Dns.GetHostName();
SmtpMail.SmtpServer  = strHost;

Op windows servers (2000 server en advanced server) gaat dit goed! De functie retourneert nl. keurig de Fully Qualified Domain Name, dus zoiets als server.domein.com.

Echter op windows professional versies (XP pro) gaat dit niet goed. Daar krijg ik alleen de machine naam, niet het domein. Op basis van de machinenaam alleen krijg ik een exception zodra ik het probeer te versturen.

" Could not access 'CDO.Message' object."

Daarna vond ik de volgende optie:
C#:
1
2
string strHost = System.Net.Dns.GetHostName();
system.Net.IPHostEntry entry = System.Net.Dns.GetHostByName (strHost);

Echter of ik doe iets fout, of dit lukt gewoonweg niet want de variabele entry krijgt dan de waarde: System.Net.IPHostEntry i.p.v. een machinenaam.

Weet iemand hoe je wel de FQDN kan krijgen?

Verwijderd

Misschien ffies hier kijken: http://msdn.microsoft.com...iphostentryclasstopic.asp

Als het goed is kun je uit dat IPHostEntry object wel de betreffende hostname halen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 15:05 . Reden: Verkeerde URL ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik had het al begrepen:

C#:
1
strHostName = System.Net.Dns.GetHostByName(strHost).HostName;

IPHostEntry is een object en daarvan kan je weer de propertie HostName uitvragen!