Wanneer je het alleen zelf voor korte emailberichten wil gebruiken met daarin opdrachten die moeten worden uitgevoerd, kun je het denk ik het beste toespitsen op de situatie waarin je het wil gaan gebruiken.
Wil je het bijvoorbeeld gebruiken om een Windows machine te 'besturen' op afstand, dan zou ik gewoon een heel erg simpele pop3 client schrijven en die om de vijf minuten op een speciaal emailadres, dat je alleen hiervoor gebruikt, laten controleren op email.
Wanneer je bijv. Delphi gebruikt zit hier al bijna een kant-en-klare pop3 client in, in de vorm van het TIdPop3 component in de Indy-suite. Hiermee kun je heel snel een werkend programmaatje in elkaar zetten dat genoeg doet om jouw probleem deels op te lossen.
[Edit]Het hierboven beschreven mechanisme werkt aan de kant van de client. De enige andere trigger die ik kan bedenken is er eentje op de mailserver zelf, op het moment dat het emailbericht verstuurd wordt. Als je dit technisch voor elkaar kunt krijgen is dit misschien handiger, zeker omdat je al aangeeft dat je liever niet om de x minuten je pop3-box wil controleren.
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 16-07-2003 15:20
. Reden: Andere kant van het verhaal ]