Gebruikersinspanningen vogelvrij op Tweakers?

Pagina: 1
Acties:

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 14:33
Iemand van de crew verwijderd minstens een uur aan goedbedoelde en nuttige inspanningen van mij op Pricewatch. Als ik dat meld in een topic (link) en hierin duidelijk mijn frustratries van de grofheid van deze daad laat blijken is daarvoor blijkbaar geen plaats. Is Tweakers alleen voor opbouwende en positieve opmerkingen/kritiek, en moet je je frustraties maar elders kwijt bij dit soort 'geklungel' van iemand van de crew? Deleten zonder te vragen, en (zeer waarschijnlijk) zonder te gaan undeleten indien onterecht.

En ja, ik heb gezien dat het blijkbaar policy is om winkels van een keten met (soms enorm) afwijkende prijzen toch maar verwarrend onder 1 noemer te willen plaatsen.

Mijn boosheid kwam voor een deel voort uit het feit dat het precies het grote verschil in prijs was tussen vestigingen van MM dat mij tot de prijsnoteringen dreef.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dit is geen geklungel, Het is in dat topic ook al aangegeven dat waarom we het niet doen. Het heeft ook weinig zin om er nu nog een keer over te gaan beginnen.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Ettepet
Ik vraag of gebruikersinspanningen (blijkbaar) vogelvrij zijn hier, dat lijkt me een algemenere vraag.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:12

Beaves

Usque ad Finem

Ettepet schreef op 16 juli 2003 @ 13:47:
Ik vraag of gebruikersinspanningen (blijkbaar) vogelvrij zijn hier, dat lijkt me een algemenere vraag.
Als ze niet nodig zijn, zijn de inspanningen nutteloos, jammer maar waar. Je kan er boos over worden, maar dan zal je voortaan toch eerst moeten vragen of het op prijs gesteld wordt. Op die manier doe je geen overbodige moeite meer.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ettepet schreef op 16 juli 2003 @ 13:47:
...

[ Voor 23% gewijzigd door Banshee op 16-07-2003 14:03 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

Zoals in het topic uitgelegd, [rml]Wouter Tinus in "[ pricewatch] mycom en mycom haarlem, dub"[/rml] lijkt het me redelijk duidelijk dat 1 franchise geen 10 verschillende prijzen heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Brazza op 16-07-2003 13:56 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ettepet schreef op 16 July 2003 @ 13:47:
Heel basic gezegd: ja. Dat jij dan een uur blijkbaar voor nop prijzen hebt ingevoerd is jammer. Het is blijkbaar niet tot je doorgedrongen dat er maar één MediaMarkt in de pricewatch/shopsurvey staat en daar eventueel verdere conclusie aan kon verbinden. Het lijkt mij trouwens ook stug dat er zomaar een MediaMarkt weggekickt wordt. Als er een shop dubbel instaat dan wordt deze twee gemerged met de juiste winkel. Hierbij kan het zijn dat er dan ingevoerde prijzen verloren gaan.

Ik bedank je wel hartelijk voor het compliment, ook in het vorige topic. Frustratie kan je ook op een andere manier uiten dan flamen naar personen. Wij zijn hier voor jullie en niet om jullie tegen te werken, op wat voor een manier dan ook.

• Ettepet
Beaves schreef op 16 July 2003 @ 13:49:
[...]
Als ze niet nodig zijn, zijn de inspanningen nutteloos, jammer maar waar. Je kan er boos over worden, maar dan zal je voortaan toch eerst moeten vragen of het op prijs gesteld wordt. Op die manier doe je geen overbodige moeite meer.
Dat was mijn eigen conclusie al aan het worden.

Maar of iets gewaardeerd wordt of niet, als iemand iets frustrerends doet moet je je wel kunnen uiten, zeker als de frustratie voortkomt uit een niet echt logische aanpak.

Verder is deleten makkelijk, maar de consequenties wat betreft mijn inspanningen niet. Ja, als ik dan maar besluit om niet meer aan Pricewatch mee te werken.

• Ettepet
Brazza schreef op 16 July 2003 @ 13:53:
Zoals in het topic uitgelegd, [rml]Wouter Tinus in "[ pricewatch] mycom en mycom haarlem, dub"[/rml] lijkt het me redelijk duidelijk dat 1 franchise geen 10 verschillende prijzen heeft.
Het is off-topic om er hier op te reageren, maar dit is ongelooflijke onzin. De mediamarkten hebben ieder hun eigen prijzen, en zijn hiermee min-of-meer zelfstandige winkels - onder een overkoepelende organisatie.

• Ettepet
Robin Vreuls schreef op 16 July 2003 @ 13:55:
Ik bedank je wel hartelijk voor het compliment, ook in het vorige topic. Frustratie kan je ook op een andere manier uiten dan flamen naar personen. Wij zijn hier voor jullie en niet om jullie tegen te werken, op wat voor een manier dan ook.
Het is niet mijn bedoeling om jou persoonlijk een rot-reactie te geven, want ik ben heel blij met het overgrote deel van jou (en anderen) hun inspanningen hier. Dat ik wel een duidelijk signaal wil kunnen geven (van: -aauw- dat vond ik niet zo fijn) lijkt me ook niet raar.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dat had je ook iets anders kunnen brengen :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Ettepet
GiLeX schreef op 16 July 2003 @ 14:06:
Dat had je ook iets anders kunnen brengen :)
Ik ben het type die minstens een half uur nodig heeft om dit soort frustraties te 'stroomlijnen'. En dan is het resultaat nog steeds vrijwel identiek aan wat er nu gebeurde. Ik kan dan besluiten niks te zeggen, maar monddood is ook niet alles. ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwacht geen bloemen als je iemand voor ***lul uitmaakt. Je inspanningen worden door een ieder gewaardeerd, maar het kan toch niet zo zijn dat T.net met handen en voeten gebonden is bij het aanpassen van bepaalde zaken omdat mensen daar in het verleden tijd en inspanning in hebben gestoken. Het moet wel realistisch blijven allemaal.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:12

Beaves

Usque ad Finem

Ettepet schreef op 16 July 2003 @ 14:10:
[...]

Ik ben het type die minstens een half uur nodig heeft om dit soort frustraties te 'stroomlijnen'. En dan is het resultaat nog steeds vrijwel identiek aan wat er nu gebeurde. Ik kan dan besluiten niks te zeggen, maar monddood is ook niet alles. ;)
Dan wacht je een uurtje, dan krijg je dit soort dingen niet. Want je bereikt helemaal niets door iemand van de crew (die ook gratis en voor niets werkt) zo te benoemen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ettepet schreef op 16 July 2003 @ 13:58:
Verder is deleten makkelijk, maar de consequenties wat betreft mijn inspanningen niet. Ja, als ik dan maar besluit om niet meer aan Pricewatch mee te werken.
Dat lijkt mij dan ook maar een voor de hand liggende conclusie. Dat heb ik een tijdje geleden ook besloten, ik vul helemaal niets meer in...

Een groot aantal van mijn invoeringen zijn een paar jaar geleden ook verdwenen uit de pricewatch onder het mom 'de gegevens zijn te oud' (alsof prijzen perse elke 2 dagen moeten veranderen, zeker bij bijvoorbeeld printers en scanners is het best mogelijk dat een prijs maanden achter elkaar stabiel blijft), en toen met 'max X artikelen per categorie voor een niet betalende winkel' is zo ongeveer de rest er ook uitgevlogen.

Vroeger was de pricewatch 'voor tweakers door tweakers', dat is nu allang niet meer zo, 't is eigenlijk gewoon een advertentiemogelijkheid voor bedrijven geworden. Dat is niet erg, Tweakers.net BV moet ook geld binnenkrijgen en hoe ze het doen gaat mij niets aan.

Ik denk echter dat het verstandig is dat Tweakers.net BV gaat overwegen of het niet verstandig is om de mogelijkheid tot wijzigen door bezoekers compleet af te schaffen. Dat zou een boel frustraties besparen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 14:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Prijzen worden pas automatisch verwijderd na één tot zes maanden (afhankelijk van de categorie). Shops die geen PWM-abonnement hebben (te herkennen aan de kleurtjes) mogen maar vijf prijzen per categorie hebben tenzij ze bij de goedkoopste van een product horen. Dit wordt gewoon in de FAQ gemeld. Als je daar problemen mee hebt moet je inderdaad niet aan de pricewatch gaan meewerken.

De pricewatch wordt niet gemaakt om jouw ingevoerde prijzen te conserveren. Wij proberen een zo compleet mogelijke en actuele prijsvergelijkingssite te onderhouden en er tegelijkertijd ook nog wat geld aan te verdienen zodat Tweakers.net als geheel commercieel levensvatbaar blijft. Zonder de Pricewatch Manager en de inkomsten daarvan zou Tweakers.net zich in een heel andere positie bevinden en zou de pricewatch veel minder compleet zijn, want juist dankzij de Pricewatch Manager is het aantal producten en prijzen in de pricewatch het laatste anderhalf jaar enorm gestegen. Dit is alleen maar positief voor de bezoekers, die een completere prijsvergelijking hebben gekregen.
Pagina: 1