CPU voltage regulator

Pagina: 1
Acties:

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49
ik heb een Dell Poweredge 1400 en er zat standaard dual p3 800 in 1.7V
nu heb ik P3 1.2 cpu's gekocht maar die moeten 1.475 volt hebbe, nu is die volt regelaar dus 1.7 volt en via dell zeggen ze dat ze niet los te bestellen zijn, weet iemand anders waar ik die misschien wel kan krijgen?

Maximum effort - Deadpool

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Wat is het voor moederbord ? (Kun je zien met bijvoorbeeld SiSoft Sandra).

Mother, will they like this song?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Misschien is een Upgradeware 370GU adaptor een oplossing. Zie www.upgradeware.com

Deze convertor wordt in NL geleverd door abgcomputers maar heeft geen eigen VRM.

Powerleap heeft ook zo een adaptor, de PL370/SMP, met een eigen VRM die de Vcore van 1.7V omzet naar de benodigde Vcore. Helaas is dit ding niet goedkoop.

Dit plukte ik van http://forums.us.dell.com...s_upgrade&message.id=3906
The processor in your PowerEdge 1400 is an Intel PIII "Coppermine". The socket is FCPGA. The Customer Kit for the 2nd processor is 311-1273. This kit includes everthing required for the upgrade, including the processor, heatsink, VRM and instructions. I do not have pricing information. Dell spare parts can be reached by phone at 1-800-357-3355.

There were 2 revisions for the PowerEdge 1400. Those manufactured before 11-2001 had a maximum processor speed of 1.0Ghz. Later models had a max of 1.4Ghz "Tualatin" processor.

[ Voor 76% gewijzigd door EXX op 16-07-2003 13:55 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• En1
EXX schreef op 16 July 2003 @ 13:44:
Misschien is een Upgradeware 370GU adaptor een oplossing. Zie www.upgradeware.com

Deze convertor wordt in NL geleverd door abgcomputers maar heeft geen eigen VRM.

Powerleap heeft ook zo een adaptor, de PL370/SMP, met een eigen VRM die de Vcore van 1.7V omzet naar de benodigde Vcore. Helaas is dit ding niet goedkoop.

Dit plukte ik van http://forums.us.dell.com...s_upgrade&message.id=3906

[...]
ja psies die had ik ook gezien maar ik had dus ff gevraagt bij dell en die zijn alleen MET CPU's te bestellen :/ en dan is het prijskaartje niet echt goedkoop! :(

en moederbord info.. tis een poweredge 1400 mobo info heb ik nie eg ervan alleen dan wat op dell staat :)
maar ik zal eens die links checken kijke of ik daar wat mee kan

• Memendo
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Het mobo dat je dar hebt is waarschijnlijk alleen geschikt voor coppermines. Die 1200 zijn nieuwe met een tualatiin core. Zonder converter gaat het zoiezo dus niet werken. Waar je hiet op Got even naar moet zoeken was eigenlijk dit:
Tualatin op 440BX/815E mod werkt!

weet alleen niet of het dan nog dual werkt.

• En1
memendo schreef op 16 July 2003 @ 17:50:
Het mobo dat je dar hebt is waarschijnlijk alleen geschikt voor coppermines. Die 1200 zijn nieuwe met een tualatiin core. Zonder converter gaat het zoiezo dus niet werken. Waar je hiet op Got even naar moet zoeken was eigenlijk dit:
Tualatin op 440BX/815E mod werkt!

weet alleen niet of het dan nog dual werkt.
werkt wel want k had dell ervoor opgebelt en die zeiden dat het werkt mits die en die bios nou ik dus bios gedownload geinstalleerd maarja k ga die cpu's nie bestelle bij dell betaal je 1000 pleuro en los 300 ofzo vandaar ;)

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Wat krijg je van Dell als je bij hun de CPU's zou kopen? Gewoon alleen de CPU of CPU + convertor?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• En1
CPU's en convertor
alleen ik betaal dan beetje veel te veel en los zegge ze dus dat ie nie te krijgen is.....

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Volgens mij moet het ook met je huidige VRM lukken aangezien de VRM (als het goed is) voldoet aan VRM 8.4 (1.3V - 2.05V in stapjes van 0.05V), alleen zul je ze dan op 1.5 of 1.45V moeten laten draaien.

Voor 1.45V moet je ff VID25mV (AK36) verbinden met Vss (bv. VID0).

• En1
ik denk dat ik met een schema'tje verder kom ;)
maar ik wil ze niet verneuken dat ik die 800's ook nie meer kan gebruike mocht het mis gaan ...

• KILLorBE
Kijk eens wat voor 'n chip er op die VRM zit, misschien heb je helemaal geen nieuwe nodig (Begint waarschijnlijk met SIL of HIP).

Dit plaatje laat zien welke pinnetjes je moet verbinden (in rood).

Je kan het ook op de VRM zelf doen (Makkelijker), maar aangezien DELL een VRM verkoopt die voor Tualatins geschikt is met een 40 pins connector (VRM 8.4, VRM 8.5 maakt gebruik van een 50 pins connector) heb je kans dat ze afwijken van Intel's design guidelines, zul je voor de zekerheid ff moeten meten.

Als je bang bent dat 't fout gaat wil ik ook wel ff langs komen met een Cely T 1.2GHz, kun je 't ff proberen. (Die zou gewoon moeten werken aangezien ie standaard op 1.5V draait, dus geen VID wrap nodig).

• En1
hmm thx :) ik zal ff kijke op de VRM vandaag of morge.. ben nu via dell wat aan het regelen zegge dat me oude kapot zijn en dat ik die en die van 1.475 V nodig heb :D
kijke of dat lukt ;) ik laat je het iig zo snel mogelijk horen..

btw waar woon je? ik wil je geen honderden KM's laten rijden :)

• KILLorBE
ScoRPiuZ schreef op 23 July 2003 @ 09:20:
ben nu via dell wat aan het regelen zegge dat me oude kapot zijn en dat ik die en die van 1.475 V nodig heb :D
kijke of dat lukt ;)
Dat is ook een mogelijkheid.
ScoRPiuZ schreef op 23 July 2003 @ 09:20:btw waar woon je? ik wil je geen honderden KM's laten rijden :)
Als jou profiel klopt woon ik in dezelfde stad.
Pagina: 1