Toon posts:

[Access 2000] Formulier in onafhankelijk venster openen

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk in access om een formulier te openen in een apart Access venster?

Ik ben een access applicatie aan het maken op ongeveer 800 x 600 formaat. Het access venster is hierdoor niet gemaximaliseerd. Als ik een formulier open, opent access deze automatisch binnen dit venster. Het liefst zou ik willen dat het formulier onafhankelijk van de applicatie geopend, versleept, vergroot en verkleind kan worden. Is hier een standaard instelling/functie voor? of moet ik in VBA iets maken om Access een tweede keer op te starten?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03-2025

KingRichard

former Duke of Gloucester

Een door Access geopend venster blijft altijd binnen de Access parentwindow. Een tweede Access starten is op zich een optie, maar lijkt me niet wenselijk. De vraag is ook of de "kosten" opwegen tegen de "baten".
Je zou natuurlijk ook het Access-scherm kunnen maximaliseren, maar dat is denk ik niet wat je bedoelt. Een goede oplossing lijkt mij een zelfstandige VB-applicatie die onderdelen van Access gebruikt. Dit is vrij veel werk, maar dan kun je alles precies zo vormgeven als je wilt.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Inderdaad, Access is een MDI applicatie en schermen die geopend worden binnen die applicatie, blijven ook binnen (de grenzen van) die applicatie. KingRichard geeft nog een goede optie: een aparte app.

Access een tweede keer starten alleen hier om, lijkt me niet tof.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
ah.. ok :)

Het probleem waarmee ik zit is dat ik voor alle schermen in mijn applicatie een help-formulier heb gemaakt (achteraf gezien misschien niet zo verstandig). Om drie weken voor de oplevering nog eens met VB te beginnen zal niet gaan denk ik :P. Maar bedankt in ieder geval voor de info.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Heb je deze formulieren ook daadwerkelijk als (access) formulieren gemaakt? Of heb je een stuk tekstuele uitleg? Want in dat laatste geval zou je natuurlijk met de HTML Help Workshop een mooi help-bestand kunnen maken dat je dan aanroept vanuit je Access applicatie. En dan heb je een venster dat onafhankelijk van Access kan draaien...

My personal website

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Euhm... ik weet niet waar jullie de wijsheid vandaan halen dat het niet zou kunnen, maar als je de property 'pop-up' op true zet kan je een formulier gewoon buiten Access laten komen. En als je hem niet modaal maakt kan je hem ook open laten staan terwijl je de andere forms ook nog kan gebruiken.

Ik heb zo ooit nog eens een grafisch wel mooie database gemaakt die volledig full-screen werkt, dus over alles heen. Geen start balk meer, geen Access window meer, alleen maar het programma. Werkt best goed.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit zijn wel formulieren met alleen tekst. Heb wel de layout wat verfraaid e.d. Ik heb idd wat gelezen over die help workshop. Weet je of het veel werk is om daaraan te beginnen, of hoeveel werk het is om zo'n help bestand te koppelen aan de applicatie? Over 2 gaat de testfase in namelijk :D

Verwijderd

Topicstarter
Ow,

Dat is ook een mooie oplossing boss :)
Mischien niet helemaal de bedoeling van pop-up, maar het werkt wel. Jammer is wel dat je niet meer tussen je formulieren kan switchen.

-edit-

Ik zie nu dat je het venster wel kan minimaliseren, om zo verder te kunnen werken. Lijkt me een goede oplossing:)

bedankt allemaal

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 14:03 ]

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

De help workshop is niet heel ingewikkeld. Wat betreft dat switchen: heb je modal uitstaan? * OZ-Gump was popup even vergeten en dacht alleen maar aan MDI... :X

My personal website

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03-2025

KingRichard

former Duke of Gloucester

GEWELDIG!!! :) Dat wist ik helemaal niet. Dank je, Boss!

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1