Toon posts:

[Pemière] 11Gb naar DVD?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb de volgende vraag voorgeschoteld gekregen:

klant heeft met Adobe Première een film gecaptured van 75min / 11Gb
Hij wil dit nu naar DVD omzetten, maar vraagt of er iets is om dit te comprimeren, zodat het, zonder kwaliteitsverlies (!) naar 1 DVD kan...

Kan dit in Première, of is hier weer externe software voor nodig?

Heb hier zelf niet eg veel verstand van...

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 22:48
naar 1 dvd, met een gewone dvdwriter kun je maar 4.7gb(iets minders zelfs) wegschrijven

dus je moet ongeveer >50% van het origineel gaan comprimeren, gaat toch wel wat kwaliteit verlies geven denk ik. Je kunt eens proberen te comprimeren met xvid/divx (meer info vind je op www.doom9.org) en zien wat het resultaat is ( ik raad de 2-step met xvid manier aan om te comprimeren, geeft bij mij toch alleszins goede resultaten)

Ofwel moet je voorstellen het geheel te verdelen over meerdere dvd's. Eventueel comprimeren tot 2x 4.7gb opdat ze dan op 2 dvd's gaan.

Ofdat dit in Premiere gaat, dat weet ik niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaRKie op 16-07-2003 12:14 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

dus je moet ongeveer >50% van het origineel gaan comprimeren, gaat toch wel wat kwaliteit verlies geven denk ik.
Het is 75minuten. Maar je moet er gewoon een DVD van branden, op een DVD-r kan je wel twee uur film kwijt.
Op www.dvdrhelp.com staan heel veel guides over hoe je zelf dvd's van videobestanden moet maken, zoek daar eens tussne

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.