Toon posts:

[citrix+ZEN+Exact 7.21} out of memory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op het werk op een citrix server (winnt4.0) een probleem met exact.

Deze melding krijg je op het moment dat je in exact wil gaan afdrukken van Facturen.
exacte melding:
JC Woe 16-07-2003 08:33 AAA Fout: 8 - Er is onvoldoende geheugen beschikbaar.
Dit probleem schijnt te komen ,doordat ik in Zen heb verwezen naar een pif file. Die dan weer een batch bestand opent die het pakket opent.(dat batch bestand doet niks anders dan er uitfilteren welke user het probeert op te starten en dan printer captures goed zet). Als ik vanuit Zen rechtstreeks naar dat batch bestand verwijst doet ie het wel gewoon goed en krijg ik dus niet de out of memory melding. Dus zou je verwachten dan zit het probleem in het pif bestandje.. Ik heb nu dat pif bestand rechtstreeks geopend en dan komt ie ook niet met de out of memory probleem.

De reden waarom wij een pif bestand gebruiken is ,omdat je hierin allerlei waardes kan meegeven zoals Full screen en geen screensaver en dergelijke.

Heb de search functie geprobeerd maar niets bruikbaars gevonden ook google hielp niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hij kan geloof ik Crystal Reports niet vinden. In je %systemroot%\system staat een hele zooi aan CrystalReports DLL's copieer die als (test!) eens in je rootdrive's windows directory en kijk eens ofdat het dan wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar die snap ik niet? Crystal Reports dll's geeft problemen met geheugen als ik vanuit zen naar een pifje open die dan exact opent?

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah, daar heb ik schijnbaar nogal overheen gekeken |:(

Maar mijn suggestie blijft nog wat staan - misschien dat je in de PIF een path opgegeven wat niet overeenkomt met de normale manier startten ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 17 July 2003 @ 11:15:
Mjah, daar heb ik schijnbaar nogal overheen gekeken |:(

Maar mijn suggestie blijft nog wat staan - misschien dat je in de PIF een path opgegeven wat niet overeenkomt met de normale manier startten ?
nah het vreemde is als ik rechtstreeks het pifje open... dan doet ie het wel gewoon.. als ik via zen het pifje laat openen dan doet ie het niet.

• elevator
  • Niet online

elevator

Kan het zijn dat Zen het path statement oid aanpast? AppPath registry key ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 17 July 2003 @ 13:34:
Kan het zijn dat Zen het path statement oid aanpast? AppPath registry key ?
ja maar daar krijg je toch gen fout code 8 onvoldoende geheugen beschikbaar melding van?

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik kreeg destijds de meest vreemde meldingen. Het zou kunnen zijn dat Exact er standard van uit gaat dat er niet genoeg geheugen zal zijn als hij Crystal Reports niet kan startten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar als ik het pifje rechtsteeks opstart dan doet ie het wel goed.
Pagina: 1