[wireless] Asus WL-300g Acces-Point. Router of niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit rond te neuzen voor een wireless AP met routerfunctionaliteit. Nu kwam ik de Asus WL-300g tegen die zeer aantrekkelijk geprijsd is. Ik ben de winkel op: Nee dit is geen router meneer.

http://www.asus.com/produ...less/wl-300g/overview.htm

Maar als ik dan hierzo kijk:
ASUS WL-300g is the most powerful wireless lan Access point. It is not only the bridge between the Ethernet and wireless networks, but also could provide Router function to support IP share and DHCP function.
en:
WL-300g provides all WLAN Router function, including DHCP server, IP sharing, Firewall, VPN pass through, esc. It also support UpnP -enabled NAT traversal to enable MSN massager, Netmeeting, Direct Play, Xbox live!
Dan zou je denken dat hij het wel doet. Kan iemand me hierover meer vertellen ofdat dit nou wel of geen router is? Liefst uit eigen ervaring natuurlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 16-07-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verder kijken dan je neus lang is:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/communication/wireless/images/plug-internet.jpg

Ja dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik begon te twijfelen door de stelligheid waarmee er bij Mycom nee werd gezegd op mijn vraag.

"Nee meneer, dit is alleen een bridge"
- op de site staat anders <zie quote>
"Meneer, let op het woordje could. Het is niet standaard"
-Vreemd

vandaar wilde ik het heel zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
waarschijnlijk bedoelen ze dat je die asus niet kan bereiken op het moment dat je hem hebt geplaatst, als het een bridge is.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Butcha schreef op 16 July 2003 @ 14:21:
waarschijnlijk bedoelen ze dat je die asus niet kan bereiken op het moment dat je hem hebt geplaatst, als het een bridge is.
:? WAT ?!?!? :?

Op het moment dat het apparaat met IP-adressen kan werken (oftwel beslissingen neemt) is het ipv een bridge een router. Das logisch, het volk van Mycom is gewoon niet zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:10:
[...]

:? WAT ?!?!? :?

Op het moment dat het apparaat met IP-adressen kan werken (oftwel beslissingen neemt) is het ipv een bridge een router. Das logisch, het volk van Mycom is gewoon niet zo slim.
Ik heb Asustek.nl maar even een mail gestuurd met mijn vragen (de crew van asus.com is nl TRAAG) en ik wacht op een antwoord. De specs op de site van Asus zijn redelijk vaag nl. Hij zou zowel het wireless gedeelte van het netwerk als het ethernet gedeelte moeten verbinden (bridge dus) maar hij zou voor zover ik het begrijp ook NAT moeten kunnen routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Heb je al een antwoord gehad van Asus? Ik ben wel benieuwd of dit AP echt als router te gebruiken is. Dat zou het voor mij het koopje van de maand maken.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
System Setup - Operation Mode
In Access Point mode, ethernet port and wireless devices are set to locate in the same local area network. Those WAN related functions are not supported here.

Explaining with technical terms, access point mode is, NAT is disabled, lan port and wireless port of WL300g are bridged together.
In this mode, we suppose you use the only ethernet port of WL300g to connect to Internet through ADSL or Cable Modem. And, there are many people in your environment share the same IP to ISP.

Explaining with technical terms, gateway mode is , NAT is enabed, WAN connection is allowed by using PPPoE, or DHCP client, or static IP. In addition, some features which are useful for home user, such as UPnP and DDNS, are supported.
In de Home Router mode krijg je extra opties voor Firewalling, NAT (Port mapping, Virtual Server, Virtual DMZ), Statische routering, UPnP, Dynamic DNS en nog een aantal andere dingen.

Mijn WL-300g komt trouwens ook bij MyCom vandaan.

Ik maak er zelf geen gebruik van, maar het kan dus wel. Er zit overigens geen optie in om in te bellen op MxStream. Hij ondersteund namelijk alleen PPoE. Maar dat hoeft ook niet altijd een probleem te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door eborn op 28-07-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, vandaag kom ik er achter dat de wl300g ook als router werkt op z'n enige utp poort. Erg handig als je hem als enige router hebt en geen extra wireless pci kaartjes wilt kopen (helaas voor mij te laat)
Plug hem in een switch samen met je ADSL aansluiting, laat hem een IP krijgen van je provider, geef een andere pc op de switch een hard IP in hetzelfde subnet als de AP (da's natuurlijk wel IP pikken maar dat komt toch niet over je modem heen) en geef je Asus wl300g als gateway op. Routeren over dezelfde poort. Werkt als een trein.

Grappig, mvg, Saffi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 18:51:
Grappig, vandaag kom ik er achter dat de wl300g ook als router werkt op z'n enige utp poort. Erg handig als je hem als enige router hebt en geen extra wireless pci kaartjes wilt kopen (helaas voor mij te laat)
Plug hem in een switch samen met je ADSL aansluiting, laat hem een IP krijgen van je provider, geef een andere pc op de switch een hard IP in hetzelfde subnet als de AP (da's natuurlijk wel IP pikken maar dat komt toch niet over je modem heen) en geef je Asus wl300g als gateway op. Routeren over dezelfde poort. Werkt als een trein.

Grappig, mvg, Saffi
die is handy, maar ja ik heb hier toch al een router liggen dus tjah :) Maar wel goede workaround :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Opmerkingen van Mycom volk moet je met een hele grote korrel zout nemen.
Heb zelf regelmatig in me eigen gelachen om de onzinnige opmerkingen die de verkopers daar kunnen maken.

Maar dan nu ontopic:

Wl300g als router werkt gewoon.
Heb het hier al tijdje aan de gang.
Eerst als gewoon bridge met 2 AP's
Nu dan als router, omdat de router (repotec) die er tussen zat de neiging heeft om eens in de zoveel tijd er uit te klappen.
Omdat ik geen kabels meer helemaal van beneden naar boven wil laten lopen, alleen maar voor een internet aansluiting staan hier dus 2 wl300g's.
Ene als router aan de kabel modem, andere aan de switch van het netwerk.
Je kan zelfs een macaddress en hostname zelf aangeven.

Ik ben blij dat ik meer kennis heb van ICT materiaal dan sommige verkopers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bedankt voor de tips maar dit topic is al weer 7 maanden oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie neographikal ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.