[TFT] foto's zien er verziekt uit?

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Goed,

ik had voor me pa een nieuw TT 15" schermpje gekocht. aangesloten en bekeken. Zag er prima uit. Komt ie terug van vakantie (hij wist niet dat ik dat ding voor hem had gekocht) gaat ze vakantie foto's bekijken (genomen met gloed nieuwe fuji finepix 601 ??), en de foto's zien er op het TFT scherm niet uit. (andere schermen CRT wel).

Het vervelende is dat ik in spanje zit en hij in Nederland. Even langsgaan om te kijken hoe of wat is niet mogelijk. Ik heb al gezegd dat ie mij even een foto (van zijn beeldscherm met verrotte foto erop) moet sturen zodat ik die kan bekijken. Die zal ik hier dan ook even plaatsen zodra ik hem heb.

Echter wat kan het zijn? Een collega die er naar heeft gekeken, zegt dat het lijkt alsof het scherm op 8 bit kleurendiepte staat. Maar dat staat het dus niet. Scherm resolutie is 1024 x 768 32 bits.

Ik kan op dit moment nog even weinig info geven (sorry), maar kent iemand dit probleem?

zoeken op weergave foto tft en fotos op tft leverde vrij weinig op
Robin Vreuls schreef op 16 July 2003 @ 11:41:
Als je ook eens zei welke TFT het precies is kunnen we je verder helpen :).
hmm duh! |:( NEC 1560 NX Silver 15" tft

[ Voor 11% gewijzigd door megamuch op 16-07-2003 11:44 ]

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je ook eens zei welke TFT het precies is kunnen we je verder helpen :).

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Bij de meeste LCD's/TFT's haal je niet het volledige kleurbereik dat je op een CRT wel kan halen.. Meestal zie je dus 'balken' bij langerekte, subtiele kleurovergangen, zoals lucht etc..

Heb vaak genoeg meegemaakt dat een TFT scherm het beeld neerzet alsof het 16bits kleur is terwijl de videokaart op 32bits kleur staat.

[ Voor 32% gewijzigd door dominic op 16-07-2003 11:43 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Is de tft via de DVI-D aangesloten en wat is zijn maximale kleuren berijk ?

En wat is de resolutie van je foto's.
Want als ik een foto op een tft schem bekijk die met een 0,8 mega pixil camara is genome dan ziet die er slechter uit dan op een crt.
Dat komt doordat een crt het beeld minderscherp maakt waardoor je de pixles sneeuw niet ziet. Op een TFT zie je juist die pixel ruis van die foto's doordat de veel scherper beeld heeft.

ALs je foto eventjes hiet post dan kunnen we je wel veder helpen.

Zelf heb ik helemaal geen problemen met fotos op me tft scherm, me scherm is via de dvi aangesloten en staat op 32 bits.
(Welk programma gebruik je voor de foto's te bekijken ?)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Ist et scherm 8 of 6 bits, bij laatst genoemde zou ik mezelf er nog wel iets bij kunnen voorstellen namelijk ;)

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
Datasheet NEC 1560 NX:
http://www.nec-mitsubishi...NX-datasheet-dutch-en.pdf

Er staat dat hij gewoon 16.2 miljoen kleuren aankan.

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Misschien dat de refresh rate te hoog staat ingesteld :? Dan kan je beeld er ook aardig verrot uitzien.
Pagina: 1