Pc start niet meer op met AGP videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
Hey i've got a problem.

Sinds een tijdje start een pc niet meer op wanneer er hier een agp videokaart inzit.
IK heb er diverse agp videokaarten ingehad maar dit elke keer tot het resultaat van piepjes en zwartbeeld. Nu heb ik er ook een PCI videokaart ingestopt en hiermee start hij wel door. Wie heeft er enig idee ?

moederbord : ASROCK PE PRO HT
Videokaart : GF4MX440 / FX5200 / oud ATI 16mb kaartje
CPU : P4

[edit] Ook bios is gereset geweest om te kijken of dit de klacht verhielp

[ Voor 10% gewijzigd door toost op 16-07-2003 11:29 ]

This space for rent. Serious inquiries only please.

• toost
niemand die hier iets op weet ??????????

Verwijderd

lijkt er op dat de agp bus de geest heeft gegeven

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Die piepjes zijn er niet voor niks. Kijk eens in het boekje wat die piepjes proberen aan te geven.

Als ie het wel doet met een PCI videokaart, maar niet met (meerdere) AGP videokaarten zou het best kunnen zijn dat je AGP slot naar z'n grootje is, en ik denk niet dat dat (zomaar) te maken is. Dus dat wordt garantie claimen of een nieuwe kopen :)

The devil is in the details.

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Probeer in ieder geval een andere AGP kaart zodat je het uit sluit dat het aan de AGP kaart ligt. Een bios reset wil ook wel eens helpen.

En de handleiding van je mobo om de foutmelding die bij de piepjes hoort kan je ook een stuk verder helpen.

En lees de faq FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03) ook eens voor de grap. :) Veel succes.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
trixx schreef op 17 juli 2003 @ 17:53:
Probeer in ieder geval een andere AGP kaart zodat je het uit sluit dat het aan de AGP kaart ligt. Een bios reset wil ook wel eens helpen.
Dit heeft ie allebei al geprobeerd zoals je in de startpost kon lezen voor de grap ;)

The devil is in the details.

• toost
hehe thnx marco :) voor de grap.

Maar ik vrees inderdaad het ergste, het zal waarschijnlijk wel het agp slot zijn wat het begeven heeft. Als je pc geen beeld geeft en hij maakt piepjes wilt dat meestal 2 dingen zeggen; of een probleem in de video of een probleem in het geheugen. Daar de piepjes van het geheugen anders zijn kan ik daar zoizo uit afleiden dat het iets in het video gebeuren moet zijn. Vandaar dat ik al meerdere kaarten geprobeerd heb EN mijn bios gereset heb. Dus volgende keer wat beter lezen trixx...

maarja ik zal eens bellen met asrock, ik geloof dat die een grote vestiging in NL hebben zitten, maybe dat hun een idee hebben.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

boot eens met die pci kaart en de agp-kaart erin? wel de pci even primary zetten in je bios

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• toost
ik zal het eens proberen, nog niet aan gedacht

Verwijderd

Check sowieso even wat primary staat, handig als dit AGP is als je een AGP erin hebt zitten.
Sommige mobo's hebben nog altijd standaard PCI ingesteld. God knows why.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 12:40:
Check sowieso even wat primary staat, handig als dit AGP is als je een AGP erin hebt zitten.
Sommige mobo's hebben nog altijd standaard PCI ingesteld. God knows why.
Zowat alle mobos hebben dat als standaard. Maar die setting maakt bij een enkele kaart niets uit- alleen als je meer dan 1 kaart erin hebt zitten bepaalt het welke eerst gezet wordt.

Oslik blyat! Oslik!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47
edit: lama, is al gezegd...

[ Voor 89% gewijzigd door MewBie op 19-07-2003 11:48 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Een bios (config) reset wil soms ook wel eens helpen.

edit: oke had je dus al gedaan...

[ Voor 26% gewijzigd door gjs op 19-07-2003 13:01 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Je hebt niet ondertussen een andere kaar in het bovenste pci-slot zitten, want die is gedeeld met het AGP-slot.

Verwijderd

probeer na de piepjes eens een reset dat werkte bij mijn vriend wel

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 21:33:
Je hebt niet ondertussen een andere kaar in het bovenste pci-slot zitten, want die is gedeeld met het AGP-slot.
Euh, weet je dit wel heel zeker :? Op mijn moederboard nl. iig niet :)

Zomaar een rare opmerking, zijn er op je mobo jumpers voor AGP snelheid? Heb je iets raars gedaan qua videokaarten erin dat'ie het ineens niet meer doet? Wanneer is het eigenlijk precies begonnen?

offtopic:
Hmmz, heb meer vragen dan antwoorden... :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1