Draadloos netwerk vaak offline

Pagina: 1
Acties:

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 07:44
Wij hebben hier thuis een draadloos netwerk met apparatuur van E-tech. Bevalt goed, alleen gebeurt het de laatste tijd steeds vaker dat het netwerk offline gaat. Ofwel: Er verschijnt dat de 'Network connection unavailable' is. Dit zal dus betekenen dat het signaal niet altijd de ontvanger bereikt.

Vreemd, want het bereik zou 50 meter moeten zijn. Nu wonen we in een redelijk oud huis, en de bovenverdieping (waar mijn pc staat) is van de onderverdieping (waar het station staat) gescheiden dmv een houten plafond. Zou niet veel problemen moeten opleveren. De afstand is ook geen probleem, we halen geen 50 meter.

Daarnaast is het vreemd dat als er wel verbinding is, de verbinding altijd als 'good' wordt omschreven. Dus niet als 'Low' of 'Bad' o.i.d.

Kan dit aan mijn ontvanger cq zender liggen, ligt het aan de afstand of heeft het (wie weet...) met de weersomstandigheden te maken? (is momenteel warm, en dan gebeurt het naar mijn gevoel vaker)

Ik hoor graag oorzaken/ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door bavara op 16-07-2003 11:18 ]

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 22:23
Ik heb de ervaring dat je er met winXP vaker uitvliegt dan met de andere OSen. Ik denk dat dat komt doordat winXP het zelf allemaal uitzoekt. Werk je met een wepkey? Mijn ervaring is dat hij dan sneller de verbinding oppakt hoe vreemd het ook klinkt. Probeer anders een ip-adres toe te kennen op mac-adres.

Verwijderd

Doe eens een Windows update!

Verwijderd

Heb er zelf ook last van. Heb een Actiontec Gateway (geen router). Probeer anders eens hier te kijken. Er staan nogal wat tips om de verbinding te verbeteren.

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 19:53

DEVegg

DEVegg

Wij hebben er ook last van. Ditmaal met een Intel Access Point en Dell Laptops met een Dell mini-PCI 802.11b kaartjes onder XP. Ram je in dezelfde laptop een Intel PCMCIA wifi kaartje gaat het wel goed. Overigens doen niet alle laptops dat.

Heel raar en geen peil op te trekken. En collega's die er last van hebben op kantoor lijken er thuis geen last van te hebben of andersom. Weet jij het weet ik het ook. En ja alle updates zijn geinstalleerd

[ Voor 17% gewijzigd door DEVegg op 17-07-2003 16:03 ]

Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp