[MSSQL2000]database zonder logifle attachen

Pagina: 1
Acties:

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 13:30

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
We zijn bezig geweest met een import van een database met meer dan 8 miljoen records in MS-SQL Server 2000. Daarna moest er er nog een DTS-package gedraaid worden, en tijdens het uitvoeren daarvan is de machine gecrashed omdat de logfile te groot werd en de Windows Pagefile ook (blauw scherm in win2k).

Na reboot was de datafile er nog wel, maar de logfile van de database niet meer. Normaal zou je een database dan kunnen attachen en maakt SQL Server zelf de logfile aan. Hij geeft ook aan dat-ie dat gaat doen, maar daarna krijgen we de melding dat-ie het bestand niet kan benaderen. Het blijkt dat-ie dat bestand ook niet heeft aangemaakt.

Is de database nog te gebruiken? En zo ja, hoe?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Als je logfile bye bye is en je hebt geen backup dan is je database bye bye. Dat kan je vergeten. Da's flink k*t hoor.

Ik heb genoeg mensen gezien die een back-up nemen van de data en de FYSIEKE log bestanden. D'uh.

Neen, zonder log kan je weinig vrees ik :( In principe zou je data nog wel ok moeten zijn maar om die terug te halen zal je een speciaal programma nodig hebben ...