Toon posts:

SMS versturen via Exchange (modem?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een oplossing om via een Exchange 2000 SMS te kunnen versturen.
Nu ben ik er al wel achter dat het met software en een gsmmodem moet lukken.
Maar een gsmmodem is een gsm neem ik aan? Kan ik ook een gewoon modem hiervoor gebruiken, of heb je echt een gsm nodig?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat heb je zelf allemaal al gezocht :?
Kan me bijna niet indenken dat je een speciaal GSM ding nodig hebt.
Volgens mij is het een kwestie van een normaal analoog modem, welk inbelt op zo'n SMS server dinges.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Een GSM Modem is wat anders als een analoge modem en ook wat anders als een gsm... het is zegmaar een normale modem met in plaats van een rj11 aansluiting een antenne en een gaatje voor een simkaartje.

Wij hebben ooit voor school een project gedaan met dat soort dingetjes... maar weet helaas niet meer het merk enzo...

Verwijderd

Ik heb vroeger nog sms'en verzonden met een fax/voice modem.
Met een of ander simpel windowsprogje dat dan verbinding maakte met een smsserver van een GSM operator.
Kweet wel niet meer met welk progje dat was.
Maar dat was dan ook met de modem aan de PC waarop ik zelf werkte.
Maar het kan dus met een gewone modem :)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

die had ik ook, over 2 maandjes krijgen we hier een samsung telefooncentrale met een TOL oplossing (voice) zit ook sms mogelijkheid in. In outlook nieuw bericht aan [sms]nummer
en je kan smsjes versturen... best lache

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 22:23
Had KPN daar geen programmaatje voor uitgebracht?? Ik dacht wel dat het alleen kon met een analoog modem, dus niet met een isdn-adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik dacht zelf dus ook dat het wel met een gewoon modem zou kunnen, en die laat je dan inderdaad bellen naar een sms dinges. Maar ik heb dus geen idee of dit ook daadwerkelijk gaat werken. Je leest wel van hang een gsm aan de server met een datakabel, maar dat is ook allemaal zo vaag. Ik zou nou wel eens een concreet antwoord of voorbeeld willen horen. Ben al een tijd aan het zoeken, maar ik kom er dus gewoon niet uit.

Verwijderd

Is dit misschien iets om eens naar te kijken ?
http://kbase.gfi.com/showarticle.asp?id=KBID001685
en dit is het product:
http://www.gfi.com/fex/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 11:30 ]

• NestorY*K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Als je KPN als operator hebt dan kun je gewoon een mailtje sturen naar het GIN-adres. Dan ben je klaar. Schil eromheen en iedereen denkt dat je SMS't. :)

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:43
www.smsclient.org

Even scriptje maken die sms_client aanroept vanuit sendmail oid.
Het kan ook met ISDN :)

Verwijderd

NestorY*K schreef op 16 juli 2003 @ 19:05:
Als je KPN als operator hebt dan kun je gewoon een mailtje sturen naar het GIN-adres. Dan ben je klaar. Schil eromheen en iedereen denkt dat je SMS't. :)
GIN werkt toch alleen als iemand e-mail op zijn mobiel ingeschakeld heeft of heb ik dat verkeerd? Of heb je tips hoe het ook als normale SMS kan?
Edit 10' later : http://www.tekstotaal.com/c.email2sms-e.html
dit vond ik snel via Google als opties; suggesties voor betere welkom.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 10:14 ]

Verwijderd

Er staan hier zeker wel oplossingen tussen waar ik wat mee kan. Maar ik ben nog wat vergeten, het moet wel een oplossing zijn die niet alleen in NL werkt, sterker nog, het moet in BE gaan draaien. En het mag uiteraard wel wat kosten.

Ik vraag me alleen nog af of een GSM modem een ander protocol o.i.d gebruikt dan een "normaal" modem. Vervelende is dat ik het nu niet zo een, twee, drie kan testen.
Met een normaal modem moet je toch ook gewoon naar een SMS operator kunnen bellen, toch?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 10:43:
Ik vraag me alleen nog af of een GSM modem een ander protocol o.i.d gebruikt dan een "normaal" modem. Vervelende is dat ik het nu niet zo een, twee, drie kan testen.
Met een normaal modem moet je toch ook gewoon naar een SMS operator kunnen bellen, toch?
Een GSM modem is geen modem. Wat er hier bedoeld wordt is een GSM Box. Dat is een kastje met SIM kaart die op het mobiele netwerk aangemeld zit. Via software op de PC kan je dan SMS versturen. Voor het netwerk ben je niets anders als een GSM telefoon die SMS verstuurt.

Soms hebben operators een normaal inbelnummer waar je met een doodnormaal modem naartoe kan bellen waarna je wat simpele prompts krijgt en op die manier SMS kan versturen. Vraag je lokale operators zou ik zeggen. Veelal heb je aan 1 nummer genoeg omdat de berichten gewoon uitgewisseld worden tussen operators.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 17-07-2003 12:37 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49

Pogostokje

* twiet *

Oeps |:(

[ Voor 99% gewijzigd door Pogostokje op 17-07-2003 12:36 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Pogostokje schreef op 17 July 2003 @ 12:35:
[...]

Een GSM modem is geen modem. Wat er hier bedoeld wordt is een GSM Box. Dat is een kastje met SIM kaart die op het mobiele netwerk aangemeld zit. Via software op de PC kan je dan SMS versturen. Voor het netwerk ben je niets anders als een GSM telefoon die SMS verstuurt.

Soms hebben operators een normaal inbelnummer waar je met een doodnormaal modem naartoe kan bellen waarna je wat simpele prompts krijgt en op die manier SMS kan versturen. Vraag je lokale operators zou ik zeggen. Veelal heb je aan 1 nummer genoeg omdat de berichten gewoon uitgewisseld worden tussen operators.
Wat pogostokje zegt klopt, vaak is er een nummer van een smsc (sms centrale) waarmee je berichten kan zenden. Ikzelf gebruik (omdat ik het af en toe doet) dit programma van kpn: http://www.kpn.com/br2/ng...rch=tekstberichten&page=1 .
Werkt tot nu toe goed, en je kan ook hiermee naar buzzers etc. zenden.

Dus als je af en toe wil zenden is dat een goed oplossing
Pagina: 1