TwinMos -> Ter informatie!

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mense,

Even ter informatie,

Mocht men toch nog problemen hebben met bepaalde TwinMos PC3200 400 DDR geheugen modules in Dual-Channel mode, dan kan ik na vele battles met verschillende Serie nummers aankondigen dat de volgende serie nummers ROCK SOLID werken, zelfs in SPD mode.

TMD7608F8E50D

Grt.
Cronik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Misschien iets voor de modjes om dit even bij de FAQ op te nemen, zodat problemen in de toekomst voorkomen kunnen worden?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dit hebt achterhaald? Trail&Error, of door veel heen en weer bellen met leveranciers/fabrikanten?

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad goed idee!

Man, ik heb 3 weken lang lopen klooien met Timings, Memtest30, nieuwe memory modules etc. etc. etc... DAGEN aan gespendeed...

Maarje, daar komt dan uiteindelijk wat moois uit :)

Deze winkel kreeg zo veel klachten over memory timings ivm Dual Channel Mode.
Corsair schijnt het meest gevoellige te zijn. Kingston weer minder, TwinMos helemaal niet... maar schijnbaar alleen met WinBond mem chips. Maar ja, Corsair gebruikt ook Winbond... toch? A fijn, Na +/- 400 KM en tig dagen, en tig bonen :) heb ik dan uiteindelijk goeie TwinMos Modules van TMD overigens die het gewoon GOED doen. Zelfs in SPD. Dat vind ik zelf al knap.

In een notedop dus, veel internetten / Trial&Error inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
p.s. de winkel was INFORMATIQUE. Ik kan maar 1 ding over ze zeggen. TOP SERVICE! Werkelijk! Goede gasten! Daar wil ik die extra KM wel voor rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan daar alleen maar 100% mee eens zijn, ik ben begonnen met corsair en ben zo'n 14 dagen aan het otteren geweest, ingeruild voor twinmos en geen enkel probleem meer gehad P4C800 de luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey VLIST !? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aub geen groetjes..
Maar het is misschien wel handig als iedereen in dit topic zijn serienummer van zijn geheugenmodules post zodat we weten welke iig goed in dual channel werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:35

JF_

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 10:53:
aub geen groetjes..
Maar het is misschien wel handig als iedereen in dit topic zijn serienummer van zijn geheugenmodules post zodat we weten welke iig goed in dual channel werken..
En dan ook gelijk mobo, revisie en bios erbij - dat wil ook nog wel eens verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 10:53:
aub geen groetjes..
Bios voor de Asus P4C800 de luxe Duitse site 1010-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig woon ik dichtbij informatique en ze hebben hele goeie service vriendelijke mensen daar. deze topic gaat toch niet over informatique beoordeling?. als dat zo is dan is het beter om bij de shop-survey te posten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) eens. WVlist heb ik een tijdje niet gehoord... vandaar mijn spontane groet. mijn oprechte excuses! ;) ik draai officiele 1008 Bios revesie op P4C800.

Moederbord revisie weet ik niet, maar volgens mij is het 1 ? Waar kan ik de revisie zien? Bij de POST ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan:

ASUS P4C800 Deluxe met BIOS 1008:

2x Kingston Valueram 256 Mb DDR's (KVR400X64C25/256) werkt voorzover ik kan zien prima!
(maar ja die staan ook in dat lijstje op de ASUS site)

Ga volgende week proberen te mixen (2x Kingston, 2x Corsair) ben benieuwd of dit goed gaat, of kan iemand me al vertellen dat dit niet gaat werken?

Ik weet uit de faq's en van Google dat de 2 dimmen die samen in dual channel gaan identiek moeten zijn (zelfde CS en grootte iig.) maar hoe zit het met het tweede setje Memory Banks, kunnen daar compleet andere dimmen (merk, Cl, grootte) in?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cronik als je dan even je startpost kan veranderen, met de vraag of iedereen zijn serienummer van werkende Twinmos geheugen in dual channel kan posten..

Minimaal vermelden:
- Mobo [+revisie, bios]
- Geheugen module [Twinmos PC2700 PC3200 etc..]
- Geheugen Timmings [Cas, Tras etc..]
- Eventuele Geheugencooling
- Processor
- Eventuele overige opmerkingen (bijv. waar je het gekocht hebt of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik heb TwinMos modules PC 3200. Wat zou er dan niet moeten werken in dual channel mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, voorstel om dit in het FAQ op te nemen zou op termijn kunnen maar met het info dat hier momenteel voorhanden is zeker nog niet :o

Allereerst zoals Lingod zegt:
Minimaal vermelden:
- Mobo [+revisie, bios]
- Geheugen Timmings:
---CAS latency
---RAS-To-CAS delay
---RAS Precharge time
---Active to Precharge time
---CMD rate
---bank interleave

- Geheugen Voltage
- Processor
- Eventuele overige opmerkingen (bijv. waar je het gekocht hebt of iets dergelijks)
Met dus sterke nadruk op die timings. Zonder volledige vermelding van de timings is je info NUTTELOOS. 'By SPD' is dus verre van genoeg omdat we niet kunnen ruiken wat er in die SPD staat. Ook de DIMM voltage is relevant (DDR hoort op 2.5V te werken, maar je ziet fabrikanten tegenwoordig al aanraden om standaard op 2.7V te werken).

Cronik, als jij bovenstaande info voor al die serienummers zou kunnen melden zou je een werkelijke goudmijn aan informatie beschikbaar maken. Heb je dat nog :?

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 16-07-2003 14:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys, sorry, ik was ff erg druk bezig.

Ik zal een nieuwe "thread" aan maken met de vraag om alles specs te posten...? is makkelijker denk ik. dan kan deze dicht. ?
Minimaal vermelden:
- Mobo [+revisie, bios]
- Geheugen Serie #
- Geheugen Timmings:
---CAS latency
---RAS-To-CAS delay
---RAS Precharge time
---Active to Precharge time
---CMD rate
---bank interleave
- Geheugen Voltage
- Processor
Grtz
Cronik

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yep, beter idee :z