Toon posts:

systeemcrash tijdens games...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Op een of andere vreemde wijze klapt een van m'n pc's na verloop van tijd gewoon uit. Meestal als een spel als AOM of Rise Of Nations gespeeld wordt. Dit kan gebeuren bij het opstarten van het spel, na 5 minuten of zelfs na een uurtje spelen. Dan komt er een blauw scherm zonder enige info en het enige wat dan rest is resetten.

Systeem:

AMD 1600+
Radeon 9500
Win XP Pro

Iemand?

Verwijderd

Hoe warm wordt het beestje? Die 1600+ doel ik op. Heb daar ook een tijdje problemen mee gehad. Als ik een tijdje aan het gamen was, kapte mijn pc ermee. Ventilator heeft het verholpen bij mij.

Kan natuurlijk ook aan geheugen liggen. Heb je de search al geraadpleegd? Kan me voorstellen dat hier aardig wat over te vinden is.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Lijkt me sterk dat het een temp. probleem is aangezien het interval waarop de crash plaatsvindt nogal verschilt. (controleer het voor de zekerheid alleen maar wel ;) ).

Wat heb je allemaal al geprobeerd? (zodat je geen replies krijgt waar je vervolgens niks mee kan).
Heb je bijvoorbeeld je drivers al eens geupdate/opnieuw geinstalleerd?
Daarnaast kan je ook even je geheugen testen met memtest :)
edit:

Controleer voor de zekerheid ook even de cooler van je kaart en of hier niet teveel stof op zit.

[ Voor 12% gewijzigd door DeverauX op 16-07-2003 10:24 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in eerste instantie de harddisk gecheckt, die is helemaal in orde. Aan de videokaart kan het haast niet liggen, die heb ik vorige week vervangen (was een geforce 2 maar het probleem bestond toen ook al).

Dus jullie dneken geheugen of processor(warmte)?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Het kan aan je geheugen of de warmte-ontwikkeling liggen. De enige manier om erachter te komen is door onderdelen uit te sluiten. (Het kan bijvoorbeeld ook nog wel aan je voeding liggen).
Zonder de juiste informatie is het alleen meer gokken dan dat er iets zinnigs over valt te zeggen.
Controleer eerst dus je temps maar eens, en test je geheugen ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:52

LopeZ

Too much is never enough

Move VB -> SPV
Pagina: 1