Toon posts:

[vb] Bij het openen van IE ook andere app starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik wil graag een applicatie maken die (op de achtergrond draait) er voor zorgt dat als IE wordt geopend tegelijkertijd ook een andere applicatie wordt gestart.

Heeft iemand een idee hoe dit gerealiseerd moet worden. (Of kan het misschien op een andere manier.) Een handige zoek tip is ook welkom.

Ik heb al gezocht, maar eigenlijk alles wat ik vind is met een applicatie IE openen, maar dat is niet wat ik wil.

BVD

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Om je vraag evt. beter te kunnen beantwoorden is het misschien handig ook te vermelden waarom je dit wil, en welk programma er ook opgestart moet worden. Moet dit bij ieder nieuw IE venster gebeuren?

Download my music on SoundCloud

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hmm... Je zult waarschijnlijk een timertje moeten laten lopen en daarmee elke seconde moeten controleren of er een Internet Explorer scherm open staat. Met Spy++ (standaard bij Visual Studio) kun je kijken naar de class van het window van IE.
Zoektips daarvoor zijn FindWindow, IsWindow, handle.

Wellicht is er ook een andere oplossing voor jouw uitdaging. Waar wil je het voor gaan gebruiken?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Er moet gewoon een andere executable worden opgestart en dit moet eenmalig gebeuren dus alleen bij het eerste venster.

(Het hoeft trouwens niet perse met vb, dus andere oplossingen zijn ook welkom)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Maak een batchfile met daarin de app. die je wilt opstarten en IE. Vervang nu de iconen op je werkplek door deze batch (evt. wel het IE icoontje aan koppelen)

En klaar is grijsaard

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:44
Cobra_Lup schreef op 16 July 2003 @ 10:09:
Maak een batchfile met daarin de app. die je wilt opstarten en IE. Vervang nu de iconen op je werkplek door deze batch (evt. wel het IE icoontje aan koppelen)

En klaar is grijsaard
En als je dan een IE window opent op een andere manier dan door op een icoontje te klikken werkt het niet meer...

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Klopt (zo ver was ik nog niet met denken) :P

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:44
Alhoewel, je kunt een andere browser als standaarbrowser instellen, dan opent hij alles (ook links in msn-vensters enz) in opera... als je daar nu jouw vb-prog kan instellen, vervolgens gewoon url doorgeven aan IE.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45

mulder

ik spuug op het trottoir

Misschien met een ActiveX Object, er is volgens mij een proggie "WebFormator" dit hetzelfde doet.

oogjes open, snaveltjes dicht

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Anders vervang je IExplorer.exe; of hoe dat bestand ook mag heten, met je eigen bestand. Lijkt me dat je dan het probleem ook wel redelijk kan ondervangen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nou ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan...

iig bedankt mensen
Pagina: 1