Max 4 schijven voor raid 0 ?

Pagina: 1
Acties:

• b_samson
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:11
Houd dit stukje in dat je max 4 HDD's via RAID0 op je Asus P4C800 kan zetten?

Multi-RAID for ATA133 & Serial ATA
The P4C800 Deluxe offers the most complete RAID solution. A Promise SATA controller offers RAID 0, 1 and 10 functions with Max. 2 UltraATA 133 ports and 2 SATA HD ports, enabling users to build a RAID array with any 2, 3 or 4 of the ports. With unique multi-RAID function, RAID 0 and RAID 1 array can co-exist.

Verwijderd

voor de ingebouwde RAID controller wel ja. Software RAID (Windows) of meerdere RAID-controllers stellen je wel in staat meer dan 4 schijven in RAID0 te zetten.

Waarom wil je uberhaupt meer als *2* schijven in RAID0 zetten?
raid0 vermeerdert de gemiddelde en de maximale doorvoersnelheid, en met 2 harddisks zit je waarschijnlijk dan wel aan de bovenlimiet (80 tot 100MB per seconde).
Sneller gaat niet door de beperkingen van de PCI bus.

Meer schijven opnemen in hetzelfde array kan dus wel, maar is zinloos en gevaarlijk (een schijf kaduuk van je raid0 array, dan alle data weg van het hele array).

• b_samson
Nou ik heb 2 raptors op raid0 en die halen ongeveer 88 MB per/sec maximaal dus er mag nog wel wat bij dacht ik zo via deze weg misschien.

• b_samson
Nou het was duidelijk (dus niet), en ging er ook alleen om of het mogenlijk is om 3 of 4 HDD's op RAID0 te zetten.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TigerLord schreef op 16 July 2003 @ 01:21:
Nou ik heb 2 raptors op raid0 en die halen ongeveer 88 MB per/sec maximaal dus er mag nog wel wat bij dacht ik zo via deze weg misschien.
Das idd niet erg veel

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• b_samson
Dit is het resultaat van HDtach van mijn 2 Raptors onder RAID0,

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~b.samson/HDtachdisk1nw.gif

Misschien dat ik de prestaties kan verbeteren als ik er een 40GB P-ATA bij gooi in RAID0.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TigerLord schreef op 16 July 2003 @ 01:50:
Misschien dat ik de prestaties kan verbeteren als ik er een 40GB P-ATA bij gooi in RAID0.
Dat zou zonde zijn aangezien je al 2 raptors hebt. Die 40GB zal de prestatie alleen maar omlaag halen.

Pure datatransfer zal waarschijnlijk iets stijgen maar dat weegt niet op tegen het feit dat je raptors dan moeten wachten op de 40GB die qua toegangstijd een stuk hoger ligt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1