Toon posts:

Topic "killing" door zinloos gepost.

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij steeds dat grote topics altijd doodbloeden door zinloos gepost en dan heb ik het over het posten van korte reactie bestaande uit maximaal 4 zinnen, waar dan weer heftig met drie zinnen op wordt gereageerd net zolang tot het 1 grote rotzooi is geworden.

Als voorbeeld neem ik dan even:
[rml][ Muziek] Geen waardering voor oude muziek[/rml]
Sommigen zitten ongeloofelijk tegen elkaar aan te zeiken en de gene die het topic wil lezen is dan weer gedwongen om die rotzooi tegen te komen. Naastdat komt me een ander punt naar boven namelijk dat posters vaak geen geboorte in vullen, waaronder de eerder genoemde posters, hoe irritant is het wel niet om niet te weten tegen wat voor leeftijd je nou aankijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Naastdat komt me een ander punt naar boven namelijk dat posters vaak geen geboorte in vullen, waaronder de eerder genoemde posters, hoe irritant is het wel niet om niet te weten tegen wat voor leeftijd je nou aankijkt.
Is fysieke leeftijd van belang dan?

Overigens irriteer ik me héél ergens anders aan in de grote topics, en dat zijn die mensen die na elke regel die ook maar íets afwijkt van het onderwerp zitten te zeiken of je alsjeblieft on-topic wilt gaan.

Drastisch off-topic gaan wordt heus wel gestrafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 00:32:
Naastdat komt me een ander punt naar boven namelijk dat posters vaak geen geboorte in vullen, waaronder de eerder genoemde posters, hoe irritant is het wel niet om niet te weten tegen wat voor leeftijd je nou aankijkt.
Is dat echt belangrijk? Er zijn 15-jarigen die serieuze posts maken en 20-plussers die de ene na de andere baggerreply aan de GoT-database toevertrouwen. Leeftijd zegt niet alles. ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Ik vind het irritant dat iemand die het probleem probeert op te lossen, altijd een subtiele flame moet meegeven zodat er weer iemand pissed off reageert.

Wat ik nu dus hierboven ook aan het doen ben.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Zodra ze gaan eisen dat je die invult gaat men (terecht) onzin invullen :). Daarbij zie ik de meerwaarde niet echt, ga jij ze anders behandelen als je de leeftijd weet? Binnen het algemene forumbeleid mag de leeftijd natuurlijk geen rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 16 July 2003 @ 00:35:
[...]
Is fysieke leeftijd van belang dan?

Overigens irriteer ik me héél ergens anders aan in de grote topics, en dat zijn die mensen die na elke regel die ook maar íets afwijkt van het onderwerp zitten te zeiken of je alsjeblieft on-topic wilt gaan.

Drastisch off-topic gaan wordt heus wel gestrafd.
Dat wordt inderdaad bestraft, maar er zijn snel lopende topics waar er zo snel en vaak off topic gereageerd wordt, dat de draad al verpest is voor er ook maar een modje aan te pas is gekomen.

Ik vind het geen probleem als iemand netjes vraagt of er on topic gereageerd kan worden, maar je hebt er ook wel zeikerds tussen (dat zul je altijd houden).

Verder vind ik leeftijd er ook niet toe doen, ik kijk er echt nooit naar. Daarbij valt me wel op dat je weinig van leeftijd merkt in de meer technische onderwerpen (daar kunnen de 'jonkies' aardig in meekomen, vaak beter zelfs). In de meer sociale onderwerpen merk je dat verschil juist meer.

Op zich logisch, want de 'jonkies' hebben nu eenmaal minder bagage uit het harde leven bij zich :)

Off topic posten ligt dan denk ik ook zeker niet aan leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 07:49:
[...]
Op zich logisch, want de 'jonkies' hebben nu eenmaal minder bagage uit het harde leven bij zich :)
niet altijd want zelf heb ik ook al wel aardig wat dingen meegemaakt...

leeftijd maakt dus echt in geen geval iets uit...
in de liefde niet, off-topic reager, sociaal gedrag,n00b gedrag

Vaak voegt iemand die ouder dan mij is mij toe op msn en steld dan vragen waaraan ik al merk dat diegen n00b is...
ik gewoon antwoorden vraag ik hoe oud diegene is...
zeggen ze 20 of zelfs ouder :?
als ik dan zeg dat ik 15 ben geloven ze het niet omdat ik een beetje high-tech praat:?

en heb ook weer dat als ik zelf een vraag heb en iemand toevoeg een 12-jarigge php-guru heb bv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 08:05:
[...]

Vaak voegt iemand die ouder dan mij is mij toe op msn en steld dan vragen waaraan ik al merk dat diegen n00b is...
als ik dan zeg dat ik 15 ben geloven ze het niet omdat ik een beetje high-tech praat:?

en heb ook weer dat als ik zelf een vraag heb en iemand toevoeg een 12-jarigge php-guru heb bv...
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, zo ook in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat topic-killen met zinloze "jeej" :) 8)7 :r etc posts, wordt idd actief tegengegaan. Zowel naar de users toe wordt er gewoon gezegd om er niet op in te gaan. Helaas kunnen sommige er niet vanaf blijven, en gaan er lekker in mee. En een tweede tegenactie is dat de onzin-posts gewoon weg-ge'edit worden, cq. compleet verwijderd worden. Dit scheelt zoveel voor de 'flow' van een topic.

Zeker in die grote topics (bv in PMG / DOC) komen er af en toe vragen langs van n00bs die daar advies vragen, maar in de verkeerde vorm. Zoals "hoe kan ik mijn pc het beste overclocken" of "welke proc adviseren jullie bij dit mobo" in topics over resp. Athlon XP OC'ing en een mobo xxxx ervaringen topic.

Er wordt gelukkig weinig (voor zover ik heb gezien) gereageerd op dat soort dingen, want ze passen niet in die topics. Ook zoiets: dubbelposts vind ik persoonlijk best wel storen, dus in DOC verwijder ik ze altijd, dat maakt een topic net ff leesbaarder :) Maar het mooiste is natuurlijk, als al dat off-topic gebeuren waar users beginnen te 'kemphanen' kan worden voorkomen. Maar er zitten hier gewoon users die dat doen helaas, zoals je hebt gemerkt.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 08:05:
[...]

Je hebt volkomen gelijk. 'k ben zelf 13 maar ik denk dus echt na voordat ik post hoor. Probeer m'n posts ook altijd te onderbouwen en vind het ronduit belachelijk dat iemand zomaar kan zeggen dat deze leeftijdsgroep al die "topic doodbloedende posts" maakt. Ik neem aan dat er natuurlijk een aantal zijn die dit natuurlijk doen, maar niet te spreken van andere leeftijdscategoriën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ook niet dat grote topics gewoon een ramp zijn als het om modereren gaat. En ook dat je, als je iets tegenkomt wat je stoort, een topicreport kunt maken, zodat er wat aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cls schreef op 16 juli 2003 @ 08:55:
[...]

Je hebt volkomen gelijk. 'k ben zelf 13 maar ik denk dus echt na voordat ik post hoor. Probeer m'n posts ook altijd te onderbouwen en vind het ronduit belachelijk dat iemand zomaar kan zeggen dat deze leeftijdsgroep al die "topic doodbloedende posts" maakt. Ik neem aan dat er natuurlijk een aantal zijn die dit natuurlijk doen, maar niet te spreken van andere leeftijdscategoriën.
Precies. Ikzelf ben net 15, maar in het topic over de Mega-IA (*zucht*), wordt ik na een opmerking door ong. 4 mensen uitgekafferd "waar ik als 15 jarig jongetje wel niet het lef vandaan haal" om kwaad te worden als ik de helft van m'n spullen niet krijg.
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 00:42:
Je laat wel duidelijk zien dat je nog een klein jongetje van net 15 bent, die veel macht denkt te hebben door ze pappie en mammie :r
eightValve schreef op 15 juli 2003 @ 15:58:
[...]
Ik vind het eigenlijk ook nog steeds niet nodig om inhoudelijk op de ia te reageren, maar dit pestventje hierboven doet mij echt het bloed onder de nagels vandaan halen. Waar haal je met je 15 jaar en je kleurboek nou eigenlijk de gore moed vandaan om zo'n reactie te plaatsen???

Ik kan me zomaar voorstellen dat Ilja geen oog meer dichtdoet 's nachts van al dit gedonder, denk je dat die jongen dan op dit soort reacties zit te wachten??

Je moet gewoon ff (zelf) nadenken voordat je hier een beetje tof gaat lopen doen...
Afijn reacties van die strekking dus. Iets wat er dus helemaal niets mee te maken heeft. Achja, laat het maar zitten, kheb er geen topic report oid van gemaakt, is niet nodig, modjes hebben ook wel wat beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Ik sluit me bij dit voorbeeld toch wel bij rutger aan, qua off topic. Het is niet zozeer dat er een beetje off-topic wordt gegaan in dit topic, maar gewoon dat er nix ontopics meer gezegd wordt. Heb al een modje geschopt, maar misschien niet hard genoeg?
Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 00:32:
...
Verder vind ook ik het in dit voorbeeld leeftijd wel degelijk belangrijk is. Als het gaat over muziek uit de jaren 60 is het wel interessant hoe iemand hierover aan zijn kennis komt.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensne vergeten vaak gewoon dat ze zelf ook 15 zijn geweest...
vooral oude mensen...
o die jeugt van tegenwoordig:(
*slaat met haar handtasje*
alsof zij vroeger nooit andere muziek draaiden dan hun (groot)ouders en dan vonden hun het ook niet leuk als ze zeurden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 12:45:
Precies. Ikzelf ben net 15, maar in het topic over de Mega-IA (*zucht*), wordt ik na een opmerking door ong. 4 mensen uitgekafferd "waar ik als 15 jarig jongetje wel niet het lef vandaan haal" om kwaad te worden als ik de helft van m'n spullen niet krijg.
Het lijkt er op dat je de grenzen van het betamelijke hebt opgezocht. Dergelijke harde taal bij een IA is olie op het vuur gooien. Gelijk hebben is nog altijd iets anders dan gelijk krijgen, al kan je betwijfelen of je gelijk hebt in dit geval, gegeven de bijzondere omstandigheid dat het een IA betreft. Gebashed worden is niet leuk, maar in dit geval vraag je er ook wel om. Een grote jongen die hard op hard wil spelen kan daar gewoon tegen, zo ook jij.

Overigens waren het wel meer dan een opmerking die tot de gewraakte posts hebben geleid ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Wekkel op 16-07-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebeurt wel op GoT, maar het blijft meestal redelijk beperkt. Moet je eens op Fok! gaan kijken, daar kan je geen normale vraag stellen.... daarom ben ik daar ook al lang geleden afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we voorkomen dat dit een té algemeen klachten topic gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maruku schreef op 16 July 2003 @ 12:52:
Verder vind ook ik het in dit voorbeeld leeftijd wel degelijk belangrijk is. Als het gaat over muziek uit de jaren 60 is het wel interessant hoe iemand hierover aan zijn kennis komt.
Ik had misschien alles wat meer moeten toelichten maar ik zie dat Maruku dat al voormij had gedaan.

Waar ik mij gisteren aan ergerder was een meningsverschil waar ongeloofelijk over door werd gezeken ik zal even wat voorbeeldtjes plakken.

moet ik jou mond even uitspoelen ofzo, en je ogen eens uitwassen want t topic heb je niet gelezen volgens mij.

PRAAT ER NIET OVER ALS JE ER GEEN VERSTAND VAN HEBT!!!!

als t allemaal zo simpel is, maak dan eens een lekker trance nummer om mij even te laten zien hoe goed je dat kan en hoe iedereen dat kan maken. Trance en Techno zit goed in elkaar, het is alleen ANDERS gemaakt, maar blijkbaar ben jij te dom om je dat in te denken, jammer voor je zeg.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------
't Is niet allemaal zo simpel. Maar Trance kan iedere flippo maken die een beetje de wil heeft om het te maken. IK zit nog steeds te wachten op het eerste Trance/Techno nr. wat wel goed in elkaar zit. En dat het anders is, tsja, dat is de bedoeling, maar maak er dan wat moois van en niet overal zo'n a-muzikale beat er onder bijvoorbeeld. En zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
???????

......... eerst lezen flapdrol
Eerst leren quoten, flapdrol... Noem 's een "professionele" heavymetal band dan, die simpelweg ragt op de gitaar en "hitjes" scoort?!
Slayer zit wel degelijk muziek in. Je praat een beetje zoals mijn oma, die vind house herrie, Slipknot niet normaal, maar Andre Rieu echt ge-wel-dig!!!
Mijn oma is Pink Floyd fan en is een tijdje terug nog naar Phil Collins geweest terwijl ze 75 was. Moderne oma heb ik
Fijn voor je oma, je snapt mijn hele clue weer niet he? Het ging mij erom dat veel mensen house en metal niet kunnen waarderen, terwijl ze zelf weer van muziek houden wat andere niet trekken....

edit:
Overigens, mijn pa is 62 en is meegeweest naar een Megadeth concert... dus wat wil je met je stelling bereiken?
J*z*s Chr*st*s, wat ben jij dom zeg. Moet ik het uit gaan leggen?

1 ik noem de beatles als voorbeeld
2 in de jaren '60 was de slechtste muziek veel slechter dan nu en de beste muziek veel beter dan nu ( vind ik)
3 dus waren er betere bands terwijl er toch meer rotzooi gemaakt werd.

edit: ik vind The live I live van Q65 trouwens wel een heel goed nummer uit die periode, maar dat gaat eerder de hardrockriching in

Het gaat wel over muziek, maar tegelijk gaat het nergens over.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

die lui zijn elkaar gewoon aan het afflamen, iets waar een mod moet ingrijpen en als-ie het toevallig niet ziet, moet je ff een topicreport plaatsen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:13

Steffie

Opaque

JvS schreef op 16 July 2003 @ 14:24:
die lui zijn elkaar gewoon aan het afflamen, iets waar een mod moet ingrijpen en als-ie het toevallig niet ziet, moet je ff een topicreport plaatsen.
Of naar mijn voorkeur een topic in SM of message via ICQ.

Dat hele topic kon mij geen ziel interesseren aangezien het gewoon geen goed onderwerp van discussie (meer) is. Dit is al zo uitgekauwd dat ik echt niet van plan ben om die posts bij te houden, daarnaast kwam ik in het begin van dat topic niet dergelijke posts tegen. Ik zal er zo nog eens naar kijken, hoewel het nu toch al gedaan is met dat topic.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Steffie schreef op 16 juli 2003 @ 14:34:
[...]
Of naar mijn voorkeur een topic in SM of message via ICQ.

Dat hele topic kon mij geen ziel interesseren aangezien het gewoon geen goed onderwerp van discussie (meer) is. Dit is al zo uitgekauwd dat ik echt niet van plan ben om die posts bij te houden, daarnaast kwam ik in het begin van dat topic niet dergelijke posts tegen. Ik zal er zo nog eens naar kijken, hoewel het nu toch al gedaan is met dat topic.
Al een topic in SM geplaatst (iig als SM 'Schop een Modje' is).

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het meeste is ook nog een beetje ontopic en om daarvoor een sm te doen, het meest ergelijke is .. tsja de onmacht van discuseren bij sommigen mensen.
En dan neem ik even als voorbeeld *knip ik zit elke keer met verbazing te lezen wat die nou weer produceert, het zit of vol met denigerende taal/smilies of met laster.

[ Voor 11% gewijzigd door Han op 16-07-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 14:45:
Het meeste is ook nog een beetje ontopic en om daarvoor een sm te doen, het meest ergelijke is .. tsja de onmacht van discuseren bij sommigen mensen.
En dan neem ik even als voorbeeld *knip* ik zit elke keer met verbazing te lezen wat die nou weer produceert, het zit of vol met denigerende taal/smilies of met laster.
Het is niet netjes om in een discussie het op de man te gaan spelen. Je noemt nu een user en maakt verwijten over zijn postings. Dit soort dingen zie ik liever via een topicreport (niet zichtbaar voor andere users) of via ICQ/Mail. Zulke zaken over users in het openbaar posten vind ik niet netjes ;)

En dat is ook de rode draad door deze LA topic. Er zijn dus blijkbaar reply's danwel users waar iemand zich aan ergert. Meld het dan zodat het niet onopgemerkt blijft. Dat het vaak niet onopgemerkt blijft is een andere zaak, users hebben nou eenmaal geen zicht op wat er via een PM of mailtje wordt afgehandeld. Maar als je het meldt dan weet je zeker dat het niet onopgemerkt blijft.

Zoals al eerder gezegt, een beter GoT begint bij jezelf. Ook door zaken te melden d.m.v. de daarvoor bedoelde wegen...

Een discussie over offtopic geblaat, storende reply's etc etc... zijn al vaker besproken hier in LA. Er wederom een discussie over voeren heeft in mijn ogen dan ook geen zin... Pak de rode draad op en werk mee aan een beter GoT :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.