Ik heb een probleem met het inlezen van een string, heb al veel variaties op de code geprobeerd maar om de een of andere reden werkt het niet goed.
De string (uit een text bestand) die ik wil inlezen is de volgende:
model { /* name = */ "_area0" /* numSurfaces = */ 3
Als eerste wordt deze string ingelezen in CurrentLine, een char array van 1024 chars. Het gaat mij met name om het laatste nummer, 3.
Als ik dit nummer probeer te kopieren naar een int gaat het mis, ik gebruik daarvoor de volgende code:
sscanf(CurrentLine, "model { /* name = */ \"%s\" /* numSurfaces = */ %d", &procmodel.Name, &procmodel.NumOfSurfaces);
Nu bevat procmodel.Name wel de juiste char string, maar procmodel.NumOfSurfaces blijft gewoon 0
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
De string (uit een text bestand) die ik wil inlezen is de volgende:
model { /* name = */ "_area0" /* numSurfaces = */ 3
Als eerste wordt deze string ingelezen in CurrentLine, een char array van 1024 chars. Het gaat mij met name om het laatste nummer, 3.
Als ik dit nummer probeer te kopieren naar een int gaat het mis, ik gebruik daarvoor de volgende code:
sscanf(CurrentLine, "model { /* name = */ \"%s\" /* numSurfaces = */ %d", &procmodel.Name, &procmodel.NumOfSurfaces);
Nu bevat procmodel.Name wel de juiste char string, maar procmodel.NumOfSurfaces blijft gewoon 0
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?