[IR] Waar schema -> TV-AB om het hoekje -> ontvanger-zender

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 16:34
Ik zoek een site met een schema (of een elektuur artikel oid) over het onderstaande:

Ik wil enkele afstandbedieningen om een hoekje kunnen gebruiken. Daar zijn setjes voor verkrijgbaar. Deze sturen het signaal via de ether en verzenden het opnieuw ir.
Afbeeldingslocatie: http://www.msat.nl/winkel/media/powermid.gif
Meer info: lijst en pdf met details

Maar dit kost 60 euro! Dit wil ik zelf maken. >:)

Hoe ik het wil:
• Met draad ertussen (ipv via ether)
• Op batterijen
• Simpel ;)

Searchen is zo moeilijk, waar zoek je op.... "remote"? :+

Weet iemand een schema? :?

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 00:02
ja ik ben ook geintresseerd, dit is natuurlijk wel mooi als je dat zou kunnen maken,
maar ik vind 60 euro persoonlijk ook wel best prijzig.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 20:01
spiegel?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
tsja.... zelf zou ik niet gaan lopen kloten voor die 60 euro'tjes..... deze vinnik er op zich ook nog best mooi uit zien...maar goed, als jij graag zelf wil bouwen dan lijkt t mij t makkelijkst als je de stie van de fabrikant van deze dingen opzoekt en kijkt wat je daar kunt vinden hierover...... Alhoewel je in materiaal en tijd veel meer kwijt zult zijn dan 60 euro

iRacing Profiel

• pmeter
Ah. Bedankt!!!! Precies wat ik zocht _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8)
Maar, waar heb je op gezocht? Het woord "extender" kom ik echt niet op hoor :? Ben wel benieuwd, ik heb vaker van die dingen :D (edit: ik kon natuurlijk op schematics zoeken...)
kroegtijger schreef op 16 July 2003 @ 15:32:
tsja.... zelf zou ik niet gaan lopen kloten voor die 60 euro'tjes..... stie van de fabrikant
Maar... het kost (aldus bovenstaand schema) slechts 8 euro :+ En... als jij de fabrikant was, zou je dan het schema op je webshop gooien 8)7 :o

Nog wat woordjes voor de searchers onder ons: ir infrarood afstandbediening remote control extender repeater snoer draad powermid piramide pirmides herhaler herhaal beneden boven videorecorder :P

[ Voor 18% gewijzigd door pmeter op 16-07-2003 19:25 ]

Verwijderd

mischien kan je met 1 DIKKE glasvezelkabel je infrarood om het hoekje zenden.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27

w00Dy

Make soap, not war

idd, niks zo simpel

• pmeter
w00Dy schreef op 16 July 2003 @ 22:09:
[...]

>Spiegel
idd, niks zo simpel
"om het hoekje" was meer symbolisch bedoeld. Bij mij zullen het minstens 3 spiegels worden ;) Glasvezelkabel zal ook niet lukken, tenzij ik mijn 5 afstandbedieningen (cd, receiver, md, casette en straks pc) allen sloop en de leds direct tegen de glasvezel plak...... :/

Maar het schema is perfect! Ik post wel over "enige tijd" het resultaat 8)

[ Voor 4% gewijzigd door pmeter op 16-07-2003 22:42 ]

• pmeter
Zoals beloofd: het resultaat. Ik heb van deze site de Mark2 gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Mark3.jpg
Hier het basis-printje. Links de IC3/IR1-ontvang-module, gesloopt uit mijn oude Sony stereotoren :o 8)

De print is af. Wat IC3/IR1 (links op plaatje) wordt genoemd is een bijzonder onderdeel: een ir-ontvanger met ingebouwde elektronica. En.... het WERK!!!!! :9~ Althans: de rode signaal-led knippert als ik de afstandbediening op de ontvanger richt --> een teken van leven. Ik heb de ir-verstuurder nog niet geprobeert, het hing ook met 12 knijp-tangetjes aan elkaar :+

Na mijn vakantie maak ik het af (over 10 dagen).

[ Voor 38% gewijzigd door pmeter op 20-07-2003 21:32 ]

Verwijderd

Suc6
Pagina: 1