C# en NET op een nt4 client mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ik wil op mijn werk een beetje oefenen met programma's maken in C#, dus wil ik op een nt4 client stiekum visual studio installeren, wat proggen en draaien. We hebben helaas geen andere machines.
Gaat dat lukken denken jullie of is een no go?
Kan dat nog andere problemen opleveren?
Dat bij de beheerders allemaal toeters of firewalls gaan rinkelen omdat allerlei componenten naar huis willen "bellen"?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Volgens mij kan je dit gewoon opzoeken bij de readme van vs.net

Maar ik gok dat het niet echt een probleem word mits je niet asp.net installeerd want die eist IIS en maakt een nieuwe account genaamt asp_net

/me vraagt zich alleen wel af of het mogelijk is vs.net te installeren op een nt4 box

wat je wel kan doen is .Net Framework SDK installeren en dan gewoon C#en in notepad :)
dan heb je zeker weten nergens last van

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 23:22 ]

Verwijderd

Op je werk iets "stiekum" doen is altijd 'n bad idea, je weet al dat het niet mag dus je weet ook dat je er gelazer mee kan krijgen.

mgoed vs.net gaat niet draaien op NT4 (minimaal w2k) framework sdk met notepad of andere editor zou kunnen werken maar zou je niet gewoon werken op je werk?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
De Microsoft releases gaan hoogstwaarschijnlijk niet werken (zijn in ieder geval niet supported) maar de kans is groot dat het met DotGNU Portable.NET wel gewoon gaat lukken. Je hebt dan trouwens een beperktere omgeving (geen Windows forms) maar afhankelijk van je doelstellingen zou het voldoende kunnen zijn om een beetje te leren werken met C#.

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 00:06
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 23:26:
mgoed vs.net gaat niet draaien op NT4 (minimaal w2k) framework sdk
Niet helemaal waar. VS.NET draait best op NT4 hoor, alleen voor ASP.NET heb je Win2K of hoger nodig.

Cuyahoga .NET website framework

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

tijn schreef op 16 juli 2003 @ 09:09:
[...]

Niet helemaal waar. VS.NET draait best op NT4 hoor, alleen voor ASP.NET heb je Win2K of hoger nodig.
Beetje extra uitleg:
Visual Studio .NET 2003 can be installed onto any of the following systems:
Microsoft Windows® Server 2003
Windows XP Professional
Windows XP Home Edition¹
Windows 2000 Professional (SP3 or later required for installation)
Windows 2000 Server (SP3 or later required for installation)
Applications can be deployed onto the following systems²:
Windows Server 2003
Windows XP Professional
Windows XP Home Edition
Windows 2000 (Service Pack 2 recommended)
Windows Millennium Edition (Windows Me)
Windows 98
Microsoft Windows NT® 4.0 (Service Pack 6a required)
Windows 95 (using Microsoft Visual C++® .NET)
Oftewel: VS 2003 gaat niet eens installeren op NT4.

Daarnaast, over het .Net Framework SDK en waar je deze op kan installeren:
System Requirements
Supported Operating Systems: Windows 2000, Windows NT, Windows Server 2003, Windows XP
Let wel dat we het er boven hebben over de SDK versie!. We hebben ook nog een 'normale' versie voor alleen gebruik. Deze normale versie (waar je dus niet mee kan ontwikkelen, alleen deployen)
System Requirements
Supported Operating Systems: Windows 2000, Windows 98, Windows ME, Windows NT, Windows Server 2003, Windows XP
Microsoft Windows NT 4.0 requires Service Pack 6a.
Ik denk dat je met deze info wel de antwoorden op je vragen kan bedenken. :)

[ Voor 96% gewijzigd door gorgi_19 op 16-07-2003 10:35 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 00:06
gorgi_19 schreef op 16 July 2003 @ 10:25:
[...]
Oftewel: VS 2003 gaat niet eens installeren op NT4.
Euhm ja, dit geldt voor VS.NET 2003 blijkbaar. Ik heb VS.NET 2002 toch echt wel gedraaid op NT4. Blijkbaar is dat veranderd dan.

Cuyahoga .NET website framework

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Ik zie hierboven dat de .NET SDK dus wel draait op Windows NT 4. Om een beetje te oefenen met C# is dat vast ook wel afdoende? (Misschien is de C# compiler ook nog wel in Visual Studio 6 ofzo te hacken).

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
OK bedankt mannen,

Ga eerst even op vakantie en daarna zal ik eens kijken.
ps natuurlijk werk ik op mijn werk, maar het zijn altijd klussen en soms heb je even een halve dag of zelfs een week niets te doen. En om jezelf dan maar bezig te houden met het bedenken van werk.....
Dan doe ik liever iets waar ik nog profijt van kan hebben. Ik heb tenslotte een soort allround automatiserings functie ;)
Jullie begrijpen dat ik erg tevreden ben met mijn baas/werk :)
Nu het salaris nog ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 16-07-2003 21:53 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1