[win XP] beveiligde map openen *

Pagina: 1
Acties:

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 14:14
Bij een vriendin van me doet het volgende probleem zich voor.
De pc was eerst geinstalleerd met Windows XP pro dat werkte een tijd goed totdat er teveel op gerotzooid was zodat een herinstall nodig was. Dit hebben ze zelf gedaan maar ze hebben er Win XP home opgezet.

Iedereen van het gezin had een map met eigen documeten op een apparte schijf dus die zijn niet weg. Nu is er 1 map bij die tot persoonlijke map is gebombardeerd en dus beveiligd is voor andermans ogen. Nu kan windows XP home niet aan die map komen. is daar een workaround voor of is er een mogelijkheid om die beveiliging op te heffen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Titel iets duidelijken gemaakt -> Windows Operated Systems - Policy
[Win XP] allen zegt zo weinig. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Titelfix @ request. En kijk eens in de Windows Operated Systems - FAQ :).

Verwijderd

Ja, dat is wel aardig van Microsoft om dat zo even te vertellen. MAAR, er staat niet bij dat je dat in WinXP Home alleen maar kan uitvoeren door eerst in Veilige Modus op te starten. Anders heb je daar namalijk helemaal geen tabblad Beveiliging beschikbaar...

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 14:14
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 14:05:
Ja, dat is wel aardig van Microsoft om dat zo even te vertellen. MAAR, er staat niet bij dat je dat in WinXP Home alleen maar kan uitvoeren door eerst in Veilige Modus op te starten. Anders heb je daar namalijk helemaal geen tabblad Beveiliging beschikbaar...
Sorry maar dat staat er toch echt in. (ben toevallig vandaag wel wakker :+)
How to Take Ownership of a Folder
NOTE: You must be logged on to the computer using an account that has administrative privileges. If you are running Windows XP Home Edition, in order to have access to the Security tab, you must first start in Safe Mode and log on with an account that has Administrative rights.
En ik ga het eens proberen bedankt voor de tips. Dat ik het door zoeken niet kon vinden was dat ik op verkeerde termen heb gezocht daarvoor mijn excuses.