[Eizo F56] Sharp focus probleem

Pagina: 1
Acties:

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51
Bij de crt monitoren van Eizo zit een sharp focus functie ingebouwd. Deze zorgt ervoor dat het beeld altijd zowel in het midden als aan de randen haarscherp zijn.

Nu is zo'n functie natuurlijk handig, maar niet als dit zeer regelmatig gebeurd. Dat is bij mij de laatste paar weken het geval. De sharp focus is een soort degauss. Als dat regelmatig (om de paar minuten, soms vaker achter elkaar) optreedt is dat zeer storend.

Gaat mijn monitor naar de eeuwige jachtvelden? Of is er een andere manier om hier vanaf te komen? Heeft iemand dit ook (gehad) en was er iets aan te doen?

Verwijderd

Is het niet de bedoeling van zo'n functie om deze 1x uit te voeren en dan te saven?
Zoals het instellen van de beeld hoogte en breedte etc?

Maar het lijkt me niet normaal dat dit op deze manier gebeurd. Degaussen gebeurt ook niet automatisch bij gebruik. (Aanzetten niet meegeteld) Er is altijd "user-interferance" voor nodig. Als je nog garantie hebt dan zou ik eens contact opnemen met Eizo en/of de dealer.

• lavagiant
Er zit geen garantie meer op. Zou het iets te maken kunnen hebben met de invloed van mijn gsm? Als ik bijv. een sms bericht ontvang dan begint het beeld ook heel vreemd te doen. Ik zal mijn gsm morgen eens de hele dag nie bij de monitor leggen maar in een andere ruimte. Dan ben ik benieuwd.

Verwijderd

Een GSM veroorzaakt idd veel storing op monitoren.... een gsm doet ook om de paar minuten een signaal verzenden. (waarom weet ik niet precies) Ik ervaar dit zelf ook als ik de gsm dicht bij de computer heb liggen. Dit hoor ik dan op de speakerset.
Misschien is dat de oplossing van het probleem.

Het kan idd zijn dat die sharp focus op deze storing reageerd omdat de gsm "straling" de scanlines van het beeldkannon in de monitor out of focus trekken/duwen. (Misschien niet de correcte technische termen gebruikt maar het idee zal duidelijk zijn)

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
sharp focus... (zoals je het zegt klinkt het als een focus balans) dus je bedoelt dattie nu om de haverklap in het midden scherp/wazig is ?

• lavagiant
Hetgene wat er gebeurd is als volgt:

Het scherm komt als het ware heel even op je af en gaat met een tik weer terug naar de originele stand. Je zou het ook op kunnen vatten als een zoom-in op het midden van het scherm.

• lavagiant
Als mijn gsm uit staat dan is het probleem hetzelfde.

[ Voor 97% gewijzigd door lavagiant op 16-07-2003 23:41 ]

• lavagiant
* kick *

Verwijderd

lavagiant schreef op 16 July 2003 @ 07:40:
Hetgene wat er gebeurd is als volgt:

Het scherm komt als het ware heel even op je af en gaat met een tik weer terug naar de originele stand. Je zou het ook op kunnen vatten als een zoom-in op het midden van het scherm.
Ik heb dit probleem ook, maar het valt me op dat het wel temperatuur gerelateerd is.. Gister veel last van gehad en vandaag totaal niet.

Ik heb een Eizo F35

• lavagiant
Ik heb pc in kelder/souterain staan waar het altijd ongeveer dezelfde temperatuur is. Ik heb al eerder een keer geprobeerd om de monitor zo vrij mogelijk te plaatsen (dus niet tegen andere objecten aan), maar ook dat maakte helaas geen verschil.

Verwijderd

Hoe oud is de monitor?

Ik zou dan toch gaan kijken naar een nieuwe, ik denk dat het hoogspanningsgedeelte niet meer tof is, tja reparatie kan, maar of dat loont hangt af van de leeftijd van de monitor.

• lavagiant
Ik verwacht dat de monitor toch wel een jaar of 4 oud is (en veel heeft aangestaan). Ben al enige tijd op zoek naar een TFT maar wilde er mee wachten tot na mijn vakantie, maar dan zal ik toch maar eens wat geld op gaan nemen ben ik bang...

• lavagiant
OK, dat waren dus inderdaad DE factoren voor een monitor die het gaat begeven. Gister ging de monitor 20 keer achter elkaar focussen en klikken en toen stopte hij er voorgoed mee. Jammer maar helaas, ik ga morgen een nieuwe halen.

Modje --> slotje...

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Oeps, ik heb hetzelfde probleem met mijn eizo. Ik hoop dat die van mij het nog een paar maanden uithoud.

Mijn speelgoed

Verwijderd

ik denk dat dit geen automatische functie is, maar een defect in de monitor.
Pagina: 1