AOpen AK77 mobo, wordt te heet ( 3.3 voltage? )

Pagina: 1
Acties:

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
OK, ten eerste...ik ben een hardware nono...dus sorry als ik een beetje een stomme vraag ga stellen. Ik heb volgens mij een groot probleem. Toen ik vanavond thuiskwam zorgde de Aopen Hardware Monitor III utility die ik had geinstalleerd voor een groot lawaai. Toen ik mijn monitor aanzette, kreeg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.owenvandijk.nl/voltage.gif

Dit leek me niet heel erg goed ( ook het hele harde piepen van mijn mobo zorgde ervoor dat ik zo snel mogelijk mijn computer uitzette ). Ik dacht dat er misschien wat te heet was geworden.

Na een pauze van ongeveer 4 uur besloot ik mijn PC weer eens te bootten. Gelijk sloeg diezelfde hardware utility weer op tilt....omdat verder alles gewoon bleek te werken, heb ik zoeven net op internet gezocht wat nu het probleem kon zijn. Als ik het goed heb begrepen powered de 3,3 voltage de CPU? En kan het zijn dat door het warme weer mijn pc een beetje oververhit is geraakt?

Heeft er iemand tips / tricks wat ik nu het beste kan doen? Ik zet zodadelijk mijn PC denk ik weer uit...lijkt me niet zo heel erg verstandig om hem aan te laten staan.

Verdere gegevens:

• Windows XP
• Aopen AK77Pro mobo
• Athlon 1700
• 512 MB geheugen
• 300 watt voeding
• twee interne hd's
• dvd speler
• cd-writer
Procase IPC-C4S Zwart ( die ik nu open heb staan )

er draait een hele grote fan(?) / koeler op mijn CPU, dat wel....nogmaals ik ben nogal een hardware nono dus ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken.

Als iemand me een gouden tip kan geven / linkjes...thnx!

:)

/edit owja ik heb dus niet mijn systeem overgeklokt oid...gewoon alles standaard gehouden

/edit2 ik heb net in mijn bios gekeken en ook hier geeft hij 4 volt aan

erm..help? :/

[ Voor 15% gewijzigd door oh,when? op 15-07-2003 23:12 ]

"You're only as good, as what you did last week."

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Heeft, lijkt mij, niets met hitte te maken. Meer met de spanning die geleverd word. Reset je bios eens en probeer het opnieuw.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Verwijderd

hier met een kamer temp van 29 graden zou ik zeggen: ja komt door de hitte

draai hier nu met me kast open en een overkill ventilator erop gericht

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
goed nieuws :)

nadat ik vannacht de computer uit heb laten staan, met de kast open en ook nog eens wat koelte op mijn kamer had omdat mijn raam openstond, bootte ik vanochtend mijn pc weer. Het voltage stond weer gewoon terug op 3.3 volt....

magie? who knows....ik hou het iig nog even in de gaten. :)

"You're only as good, as what you did last week."