ATI Catalyst 3.6 driver-topic

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo als te zien in topic titel zijn er nieuwe drivers voor de radeon familie van ati
ze zijn te downloaden op http://mirror.ati.com/support/driver.html en bestaan wederom uit de driver zelf en het bijhorend control panel.
topic is bedoeld om bevindingen neer te schrijven uiteraard ;)

edit : er was ook al notificatie van gemaakt in her grote radeon topic maar voor nieuwe drivers kan een apart topic wellicht geen kwaad.

edit: ik zelf moet ze nog instaleren en testen en zal morgen avond bevindingen neerschijven aangezien een vakantie job nu eenmaal niet verplaatsbaar is :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gaat wel snel zeg.. ik heb nu 3.5 en die laat ik er maar lekker opstaan, anders blijf je bezig ;)

btw changelog:

Resolved Game Issues
This section provides information on game issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™.

Switching to the program Second Life using the ALT-Tab command no longer results in the system not responding or looping indefinitely
Running the demo game Lord of the Realms 3 under Windows XP with a RADEOIN 9000 series card installed no longer results in the system not responding when a 3 stage effect is used
The game Unreal Tournament 2003 no longer hangs when loading the CTF-December level
The geometry flashing throughout the background of Second Life is now resolved
Flickering and display corruption in the game NeverWinter Nights is now resolved

Resolved Benchmark Issues
This section provides information on Benchmark issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™.

Running ViewPerf 6.1.2 under Windows ME with any RADEON™ family product installed no longer results in the application not being able to render an image

Resolved Software Application issues
This section provides information on application issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™.

Objects are now generated and the VP is no longer gray when running 3ds max in D3D mode
Loss of focus when switching between different layers in Studio Tool 10.1 is now resolved
Full Screen Anti-Aliasing no longer causes corrupt geometry in model viewer program
Overlay no longer disappears when moving the mouse around in panning mode on the secondary display adapter in the application Overfly

Resolved CATALYST™ Driver Issues
This section provides information on CATALSYT™ driver issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™.

Multimedia mode scaling and positioning issues have now been resolved when using TV out
Display corruption noticed on the ATI Demo Rachel running under Windows XP is now resolved
The lighting and triangle culling on the 3D pipes screensaver no longer is incorrect when using a RADEON™ 7000 series card under Windows 2000
Significant CPU usage is no longer noticed when Hardware Overlay Alpha Deblocking is in use
Enabling Overlay Theater Mode and playing an HDTV source through the ATI File Player, no longer results in the system rebooting
The TV can now be disabled using the Troubleshoot button in the ATI displays tab
Connecting a secondary DFP and attempting to enable extended desktop mode no longer now results in the secondary display device becoming active
Setting an LCD as the primary display, and a CRT as the secondary display followed by enabling Overlay Theater Mode, no longer results in display corruption when preview the screen saver on the secondary display
Enabling extended desktop at certain resolutions and colour depths no longer results in display corruption on the secondary controller
Installing a RADEON™ 9600 series card in a motherboard supporting AGP 8X no longer results in some 3D applications failing to respond

Known Issues
The following section provides a brief description of known issues associated with the latest version of CATALYST™.

When updating to future CATALYST™ releases your current color control panel profiles will be lost. This will be fixed in an upcoming CATALYST™ release
Running the 3D Pipes screen saver for an extended period of time (24 hours or longer), produces an error message indicating that the virtual memory is not enough
Setting the Landscape details to Perfect in the game IL2 Stumovik Forgotten Battles results in the system not responding during the track playback
Running MS Links 2003 with Anisotropic filtering and Anti-Aliasing enabled results in vertical and horizontal lines being displayed within the game. This issue is known to occur under Windows XP with a RADEON™ 9700 series card installed. This will be fixed in an upcoming CATALYST™ release
Enabling Anit-Aliasing and attempting to take a screen shot results in a corrupt capture when running OpenGL games such as, CounterStrike, Half-Life, Quake III or Medal of Honour: Allied Assault. This will be fixed in an upcoming CATALYST™ release
misschien wel handig voor de mensen die problemen hebben met bepaalde apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, heb hem net geinstalleerd. Ga ik UT2003 spelen, is de richter die normaal midden op het scherm staat een grijs blok geworden van ca 3 bij 3 cm met een bewegend mannetje erin. Rare bug, die ik met 3,5 niet had.

Ik heb een Connect-3d Radeon 9100. Morgen kijk ik wel verder, nu slapen :Z

(ik denk dat ik 3,5 gewoon weer installeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nog geen reden om te upgraden ik gebruik nu 3.5 en heb nergens problemen mee, dus zie het nut er niet van in. :)

Wacht dus nog even op de volgende release. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zou hiermee mn hangende (als ie een tijdje d3d speelt) 9500pro weer bruikbaar worden?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:49
Arne_F schreef op 16 July 2003 @ 00:25:
[...]

tssssssss

ok niet happuh!
offtopic:
pssst: newbie ;)

Ben ze nu aan't downloaden, moet toch maar eens mijn versie 2.3 upgraden :X

Hopelijk is m'n R9700pro nu ook waterbestendig, enige support die ik tnt nog miste :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

ff downen, modden, en installen op me laptop met mobility :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn ook weer een aantal fixes van de omega drivers overgenomen, gaat wel goede die samenwerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
groezzz schreef op 16 July 2003 @ 00:22:
NVIDIA PWNT :D:D:D:D:D:D:D:D
Lekker onderbouwd.

Ontopic: Heb nog geen probs met de 3.6 gehad, alles loopt lekker tot nu. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Intronic op 16-07-2003 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 00:47:
er zijn ook weer een aantal fixes van de omega drivers overgenomen, gaat wel goede die samenwerking :)
Daar mag nVidia wel eens een voorbeeld aan nemen.......

nieuws: nVidia dwarsboomt maker Omega-drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
(mag het eigenlijk niet vragen) maar wat zijn de 3d mark scores tov 3.5 aangezien alle cheats uit 3.5 waren, kun je het misschien nu wel eerlijk testen. (ga ze zelf binnekort ook een keer testen, gebruik nu nog 3.4).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
kevinp schreef op 16 July 2003 @ 00:58:
(mag het eigenlijk niet vragen) maar wat zijn de 3d mark scores tov 3.5 aangezien alle cheats uit 3.5 waren, kun je het misschien nu wel eerlijk testen. (ga ze zelf binnekort ook een keer testen, gebruik nu nog 3.4).
Gelijk naar de 3D Mark scores vragen B) (NERD :P NOFL) (Ben zelf ook wel benieuwd naar. Daarom down ik ze ook wel ff en check ik ff. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 23:23:
Nou, heb hem net geinstalleerd. Ga ik UT2003 spelen, is de richter die normaal midden op het scherm staat een grijs blok geworden van ca 3 bij 3 cm met een bewegend mannetje erin. Rare bug, die ik met 3,5 niet had.

Ik heb een Connect-3d Radeon 9100. Morgen kijk ik wel verder, nu slapen :Z

(ik denk dat ik 3,5 gewoon weer installeer)
Geen problemen hier hoor. (Hercules 3D Prophet 9800 Pro) en UT2003 met de laatste patch erop. :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 20:24

Pubbert

random gestoord

net gedownload, ga nu ff (nog met 3,5 dus) benchmarcken en daarna met 3.6

over een 15 min. een update hier :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draaien lekker hier bij mij, ben 50 punten omhoog gegaan met deze drivers, alleen vindt ik dat niet zo belangerijk, ik vindt veel belangerijker of ze het goed doen in games.
En dat doen ze, ik heb geen last van die bug in U.T.2k3, en verder draaien ze hier bij mij, tot zover dan stabiel.
Dus ik hou ze erop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ik krijg de drivers niet geinstalleerd. :( Heb de oude drivers geheel uninstalled (via aanwijzingen van driverheaven) en na een reboot de nieuwe driver setup gedaan. Dan zegt ie dat ie gaat rebooten, en na de reboot volgen er enkele tests alvorens de installatie verder gaat.

Die tests komen bij mij nooit? :? Hij doet gewoon niks en staat dan ook niet als geinstalleerd te boek, de standaard windows drivers worden gewoon gebruikt. :(

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik anders drivercleaner die heb ik net ook gebruikt, en ik heb dat heel pakketje geinstalleerd, waar de control panel en capture drivers gelijk allemaal bij in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Aan deze versie ga ik me neit wagen.

Uit de instalatie instucties op de site:
-Install display drivers, reboot
-Install control dirvers, reboot
-Install Wdm drivers, reboot.

uit de readme van de wdm drivers:
-Install Wdm drivers, no reboot (even when it says reboot)
-Install display driver.
-

Is anders he?

Positief is wel dat ze het nu ook als 1 grote download aanbieden, ik weet niet of de install ook 1 grote install geworden is. Ik mis ook het stukje dat je de oude drivers moet deinstalleren. Dat scheelt ook weer tijd. (als het werkt)

Ik lees graag je ervaringen hier.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 3dMark 2001 ben ik 200 punten omhoog gegaan. :)

Na het installeren van de patch voor UT2003 is de bug verdwenen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Specs:

AMD XP 2500 @ 11x 200mhz
Abit NF7-S rev 2.0
Club3D Radeon 9700 NP @ 370/300
2x 256MB PC3200.

Ik kan verder overclocken maar daar is het nu te warm voor :)

Catalyst 3.5:

Score: 5438
Compare URL: http://service.futuremark.com/compare?2k3=1043963

Catalyst 3.6:

Score: 5446
Compare URL: http://service.futuremark.com/compare?2k3=1044030

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r: ik zie dat jij een systeem hebt met exact hetzelfde mainbord, CPU en videokaart welke ik een collega heb aangeraden om te kopen. Nu ben ik zelfs niet zo'n hele grote fan van 3Dmark2003, mocht je nog 3Dmark2001 op je systeem hebben, zou je deze eens met 1280*1024 met 4xAA en 8xAF kunnen draaien en de score posten? Bij voorbaat dank! Natuurlijk ook namens mijn collega...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 16-09 11:04
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat Omega zijn versie klaar heeft, meestal niet zo lang :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

Is de bug in Enter The Matrix nog niet verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JnX schreef op 16 juli 2003 @ 11:23:
Welke bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik denk dat JnX de bug met de refreshratefix + niet opstarten E.T.M bedoeld.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Mijn bevindingen met m'n Radeon 8500 275/275mhz:

Volgens windows bij beeldschermeigenschappen gewoon een Radeon 8500 serie, als je verder kijkt bij chipset type staat er dus Radeon 9200 Mobility chipset :? Naja ik dacht laat ik ff benchmarken met 3Dmark 2001 naja bij Nature loopt ie opeens vast :| Oja voor het 1st staat fastwrite ook opeens aan :Z

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
kan iemand mij uitleggen hoe ik de game gamma hetzelfde krijg als bij het catalyst 3.4 control panel ?
Toen had je gewoon een blauwe knop die ik op 1.40 had gezet, maar met de nieuwe game gamma instellingen krijg ik de helderheid ingame niet hetzelfde.
Is het trouwens performance afhankelijk dat ik een catalyst 3.6 control panel installeer bij de 3.6 drivers of gewoon het 3.4 control panel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 16 juli 2003 @ 11:46:
Gelukkig geen last van tft hier :9 :P , maar als ik zo dit topic lees zie ik nog steeds geen redenen om te upgraden allles werkt hier :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 19-09 15:16
Ik ben nu nog positief, na de eerste benshmarks haalde ik met mijn Radeon 9700Pro 4500~4600 3D Marks. Met versie 3.6 was de score 4989 3dmarks Linkje
Nu heb ook nog een Radeon 9500 np 64MB getest. Die haalde ervoor een score van 2200~2300. Uiteraard zijn deze ook om hoog gegaan naar 2509 en OC naar 350/310 haalt die 2948 3dmarks
Met al met al een leuke verbetering. Hoewel het niet realtime is voor games

edit:
Jammer genoeg kun je maar 1 project per keer open zetten voor bekijken.

[ Voor 25% gewijzigd door The_Greater op 16-07-2003 15:43 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Ga vanavond maar eens de omega-drivers downloaden en installeren.
Is kijken hoe Radeon 9500@9700 dan gaat presteren :P

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
uhm. de nieuwe omega zijn er toch nog niet. alleen de nieuwe catalyst's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Ik heb ze gedownload en gelijk geinstalleerd, zonder uninstall van oudere drivers ofzo en ze werken goed hier.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

HENNESSY schreef op 16 juli 2003 @ 18:16:
Ik heb ze gedownload en gelijk geinstalleerd, zonder uninstall van oudere drivers ofzo en ze werken goed hier.
idem hiero. ik installeer ze er altijd zo overheen. nooit geen gedonder mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lichte titelfix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:37
MST_Morpheus schreef op 16 July 2003 @ 18:54:
[...]

idem hiero. ik installeer ze er altijd zo overheen. nooit geen gedonder mee. :)
Normaalgesproken heb ik dat ook bij elke Catalyst© update... bij deze niet:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/catalyst.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/catalyst2.jpg

Kan iemand mij vertellen met welk tooltje ik ze kan uninstallen?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm niet echt snelheidswinst dus, blijf ik nog even netjes bij 3.5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
JnX schreef op 16 July 2003 @ 11:23:
Mag ik zo vrij zijn om te vragen naar die bug, ik heb enter de matrix gewoon gespeeld(uitgespeeld). was met catalist 3.4.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik ben weer terug naar 3.5. Spellen als BloodRayne en Colin McRae Rally 3 begonnen geregeld te schokken waar ik met 3.5 geen last van had. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinp schreef op 16 July 2003 @ 21:18:
[...]

Mag ik zo vrij zijn om te vragen naar die bug, ik heb enter de matrix gewoon gespeeld(uitgespeeld). was met catalist 3.4.
Lezen is ook een vak :+
die dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Sluuut schreef op 16 July 2003 @ 18:58:
[...]

Normaalgesproken heb ik dat ook bij elke Catalyst© update... bij deze niet:

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan iemand mij vertellen met welk tooltje ik ze kan uninstallen?
Lang geleden dat ik deze error heb gehad (heb et gehad met mn laptop Mobility Radeon 7500)
Wat ik deed was gewoon handmatig de software bijwerken, dus niet de setup runnen. Did the job for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Met de nieuwe omega-drivers doet VC het niet goed.
Heb ik artifacts in 3Dmark... ik ga weer terug naar Cat 3.5...
Had er zo'n goede hoop voor.
Zodra er nieuwe drivers uitkomen van Omega gaan we deze natuurlijk weer proberen hoor :D

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

kevinp schreef op 16 July 2003 @ 21:18:
[...]

Nou, weet niet echt of het een bug is.. Maar met mij Radeon 7200 (zo heet ie nu geloof ik) ziet het spel er niet uit met catalyst 3.4, allemaal vage strepen enzo. Met een oude driver (catalyst 2.3 ofzo) heb ik geen last van het probleem :/

Edit, zie dit topic:
Enter The Matrix: Wazige grapics

[ Voor 8% gewijzigd door JnX op 17-07-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Niels99 schreef op 16 juli 2003 @ 12:08:
Mijn bevindingen met m'n Radeon 8500 275/275mhz:

Volgens windows bij beeldschermeigenschappen gewoon een Radeon 8500 serie, als je verder kijkt bij chipset type staat er dus Radeon 9200 Mobility chipset :?
heb ik ook met een 8500le :)

mijn bevindingen met de 3.6 :
warcraft3 word ik om het half uur uitgegooid met een error.
en will rock heeft leuke zwarte vlekken. (de vloer en de lucht) :(
dit had ik allemaal niet met 3.5 dus die gaan we er maar weer opzetten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 9700 pro en heb bij de updates van 3.4 naar 5 en van 5 naar 6 allerlei problemen gehad. Nu met 3.6 heb ik een flikkerend scherm bij nfshp2 en dat soort spellen (delen van het spel achtergrond e.d.). Ik heb in deze topic al gelezen dat sommige eerst de oude driver met een "tool" verwijderen en vervolgens pas de nieuwe installeren? zou dat ermee te maken kunnen hebben? en waar kan ik zo een tool vinden?

als iemand een oplossing heeft voor dit geouwehoer GRAAG!

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we hier toch over 9500's hebben zal ik mijn vraag ook maar hier posten
Sinds ik mijn ATi Radeon 9500 np 64mb gemod hebt (stukje solderen op cpu) zodat het een 9500 pro 64mb zou moeten zijn geeft hij meerdere fouten. De kaart wordt herkent als een 9700 Pro 64mb (welke dus niet bestaat). Dat is in principe geen grote fout maar ik zou wel graag willen weten hoe dit komt en of dit op te lossen is.
Nu het serieuzere probleem. Sinds deze mod is het namelijk niet meer mogelijk om een hogere catalyst driver dan de 3.2 te installeren. Bij de rest geeft hij alleen maar problemen in de vorm van checkers en heel veel strepen etc. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen is? Met de Cata 3.2 drivers doet hij het perfect, maar alles wat er na komt pakt hij gewoon neit meer om de 1 of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

heb je een catalyst hoger dan 3.2 nodig? ik draai nu al heel lang op 3.1 en doet het perfect dus ga ik ook niet veranderen vooor een paar 3dmarks.en een r9500 pro 64 mb bestaat ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 9500pro 64mb bestaat wel, ik kan nu alleen nergens zo 1-2-3 een linkje vinden om het te laten zien.
En ik wil hem graag hoger dan Cata 3.2 krijgen, want in deze versies zitten meerdere bugs in bijvoorbeeld Counter-Strike, wat ik heel vervelend vind aangezien ik dat spel veel speel.
Vanaf Cata 3.4 zijn die opgelost, maarja, hoger dan 3.2 kan ik dus niet.
Als je oplossing hebt, dank u! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 19:46:
Een 9500pro 64mb bestaat wel, ik kan nu alleen nergens zo 1-2-3 een linkje vinden om het te laten zien.
En ik wil hem graag hoger dan Cata 3.2 krijgen, want in deze versies zitten meerdere bugs in bijvoorbeeld Counter-Strike, wat ik heel vervelend vind aangezien ik dat spel veel speel.
Vanaf Cata 3.4 zijn die opgelost, maarja, hoger dan 3.2 kan ik dus niet.
Als je oplossing hebt, dank u! :)
Ik zou de Omega drivers van http://www.omegacorner.com/ eens proberen, de kans is aanwezig dat deze wel installeren.

Sowieso kun je deze vraag ook beter stellen in ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 6 denk ik, daar weten ze meer van de omgebouwde versies.
TCR schreef:
heb je een catalyst hoger dan 3.2 nodig? ik draai nu al heel lang op 3.1 en doet het perfect dus ga ik ook niet veranderen vooor een paar 3dmarks.en een r9500 pro 64 mb bestaat ook niet
Nou, de Catalyst drivers hebben nogal wat veranderingen ondergaan ... voor een hoop spellen zijn er bugs gefixed en is de performance verbeterd.

Als je alleen CS speelt hoef je niet zo nodig te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Bij mij weinig verschil, XP1700+ @ 11,5x200, @ 1,8v @ 33c
9800 pro, core 455, mem 380,

3d mark '03 6503
3d mark '01 18093

Zijn deze scores beetje ok?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker goede scores :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speed, thx voor het antwoord. Tis overigens niet alleen voor Cs maar wel met name :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ow ok :) Tnx. Draai alles watergekoeld, maar moet meer uit te halen zijn. Ik heb een keer glas baco over het boekje laten vallen van me mobo en kan de jumper voor overvoltage niet vinden :(.. sorry blond. In het PDF'je op de CD staat er niks over.
Ik kan in me BIOS ook AGP voltage omhoog krikken, heeft dit zin als ik me core nog hoger wil zetten? AGP bus omhoog heeft dat zin?

Ik meen dat bij de oude Nvidia kaarten dat wel kon toch?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een speciale tool om de ati drivers te deinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
Ik heb een club3d 9700 NP.
Nadat ik de 3.6 drivers had geinstalleerd liep alles snel vast. Ik w8te elke keer na het opstarten totdat het oranje lampje stopte met knipperen. Toen ik internet opende liep hij vast en dat is ook zo met andere programmas. Hij blijft ongeveer 10 seconden hangen en dan restart hij. De 9700/9500 wordt aangegeven als fout die de instabiliteit veroorzaakt. Heeft iemand anders ook zulke problemen?:/ Als ik probeer over te klokken --> ook restart :'(
Als ik mijn oude drivers van de cd erop zet loopt hij weer goed, maar overklokken doet hij ngo steeds niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 17:51:
Heeft iemand anders ook zulke problemen?:/ Als ik probeer over te klokken --> ook restart :'(
Als ik mijn oude drivers van de cd erop zet loopt hij weer goed, maar overklokken doet hij ngo steeds niet.
als het goed is staan de bios van je radeon gelockt :)
en als het ook goed is zijn er biossen op het inet te vinden die dat niet zijn ;)
ik zou een paar radeon topics doorlezen als ik jouw was.
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

wat voor mobo heb je trouwens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chucky666 schreef op 28 July 2003 @ 20:53:
[...]

als het goed is staan de bios van je radeon gelockt :)
en als het ook goed is zijn er biossen op het inet te vinden die dat niet zijn ;)
ik zou een paar radeon topics doorlezen als ik jouw was.
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

wat voor mobo heb je trouwens :?
Deze 3d kaart zit op een MSI 6339 echt een kut moederbord. Ik had eerst een Hercules 9800 pro, maar die heb ik in een nieuw systeem gedaan. Daarom heb ik nu een 9700 gekocht. Misschien moet ik eens kijken of ik alle drivers goed heb uninstalled. Maar nu komt weer een vraag: waar kan ik in godsnaam een ATI detonator destroyer vinden heb echt al een halfuur gezocht op google, maar alleen nvidia en de nonxp tool

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het zelfde met de 3.6 als ik ga scrol op internet dan krijg ik overal strepen door, dit had ik met de 3.5 niet..... Toch maar weer terug zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

uh oh .... ongelooflijke @#$ dat ik ben ... heb ook de 3.6 maar heb constant freezes in Generals... komt dit misschien doordat ik nooit eerdere catalysts niet eerst heb uninstalled??? Zo ja.. hoe kan ik dat het beste doen ? gewoon handmatig of is er een handig proggie voor??

zit namelijk ook in over de temps vam mijn videokaart en ben nu ook met een heatpipe aan het kloten... za80a hp... temps in combo met drivers?....

[ Voor 23% gewijzigd door plapz0r op 29-07-2003 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 22:56:
[...]
. Maar nu komt weer een vraag: waar kan ik in godsnaam een ATI detonator destroyer vinden heb echt al een halfuur gezocht op google, maar alleen nvidia en de nonxp tool
deze dan :)
http://www.driverheaven.net/cleaner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 17-09 11:34
Ik zit weer @ catalyst 3.0 ivm keyboard probs veroorzaakt door de control pannel driver van zowel catalyst 3.5 en 3.6 :(

Wel erg jammer.

Ik uninstall altijd de drivers in safe mode en doe daarna de 3DRAGE Foolproof Uninstall/install method uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Dungeon Siege weer eens geprobeerd..... Lockup na 10 minuten. Voor mij hoeft dit spel niet meer... Als ik het slechts kan spelen in 640 (en dan loopt hij soms nog vast |:( ), rest er maar één ding.. Uninstall. Ik wil het spel niet meer op mijn hdd hebben... Computer lockt ook alleen met dit spel (hoezo kun je dan met plezier spelen als je om de minuut moet saven en om de 10 minuten kan resetten)... Morrowind, vice city, 3dmark2k1 draaien perfect met de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien eerst het spel uninstallen en dan weer opnieuw installeren (als je dat nog niet gedaan had). Kan zijn dat tijdens updaten van je ati drivers Dungeon Siege iets niet leuk vond. Misschien helpt unistall-->install wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en de patch van 29 mb er ook opgezet :?
bij mij doet ie het namelijk wel gewoon hoewel ik een no cd patch moet gebruiken want hij gaat altijd zeuren dat ik de cd erin moet doen.

en hij houd er niet van als er iets is oc't :)
als ik hem wil spelen moet ik me proc. en radeon weer gewoon zetten en kan ik hem normaal spelen.
doe ik dat niet dan krijg ik achter elkaar dsiege.exe fouten ;)

[ Voor 38% gewijzigd door chucky666 op 30-07-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

IK heb ze nu ook geprobeerd, 2D lijkt wel trager geworden :? als ik bv winamp snel over t scherm heen beweeg krijg je zo een leuk effect, vooral als KAzaalite op de 8ergrond aanstaat.

Alt-Tab is nog steeds TRAAG vanuit games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02 20:34
Uhm mensen ik heb sinds een week een R9700 en ik had dus 3.6 geinstalleerd alles werkte perfect. Maar sinds gisteren krijg ik in games een blauw scherm en alles staat stil. De laatste keer stond er ook text op dat blauwe scherm en er stond dat de driver van Ati in een infinite loop terecht was gekomen. Ik heb dit in Vice City en Enter the Matrix gehad. Is deze bug bekend? Ik heb al een een verse winxp installatie gedaan maar dat hielp ook niet. Deze spellen deden het hiervoor allemaal vlekkeloos.

Winxp, Catalyst 3.6, Audigy, 1Gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Onik schreef op 30 juli 2003 @ 21:33:
Uhm mensen ik heb sinds een week een R9700 en ik had dus 3.6 geinstalleerd alles werkte perfect. Maar sinds gisteren krijg ik in games een blauw scherm en alles staat stil. De laatste keer stond er ook text op dat blauwe scherm en er stond dat de driver van Ati in een infinite loop terecht was gekomen. Ik heb dit in Vice City en Enter the Matrix gehad. Is deze bug bekend? Ik heb al een een verse winxp installatie gedaan maar dat hielp ook niet. Deze spellen deden het hiervoor allemaal vlekkeloos.

Winxp, Catalyst 3.6, Audigy, 1Gb ram
als de drivers van ati in een loop zijn gekomen, en je dat iedere keer krijgt zou ik ff andere drivers proberen.
de cat. 3.5 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onik: spellen erafgegooid en opnieuw geinstalleerd? En was die verse WinXp na een format c: of had je hem over de oude winxp gedaan?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:37:
Onik: spellen erafgegooid en opnieuw geinstalleerd? En was die verse WinXp na een format c: of had je hem over de oude winxp gedaan?
De spellen heb ik lekker op een andere partitie gehouden waar ze al 10 windows installaties lang staan. Natuurlijk doe ik een format C: voor een nieuwe windows installatie. Is er een andere manier? ;) 8)

Is het trouwens slimmer om opnieuw proberen 3.6 te installeren of 3.5 te proberen? Dit is me eerste Ati kaart dus ik heb echt geen idee.

Begrijp ik het goed als ik denk dat de nieuwste catalyst niet altijd de beste is?

[ Voor 23% gewijzigd door ferdinand op 30-07-2003 23:10 . Reden: zonde om nog een post te maken :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Onik schreef op 30 juli 2003 @ 22:11:
[...]

Is het trouwens slimmer om opnieuw proberen 3.6 te installeren of 3.5 te proberen? Dit is me eerste Ati kaart dus ik heb echt geen idee.

Begrijp ik het goed als ik denk dat de nieuwste catalyst niet altijd de beste is?
je zou kunnen kijken wat de cat 3.5 doet.
dat heb je goed begrepen ;)
tenminste bij de 1 wel maar bij de ander weer niet.

wel eerst dx 9 installeren.
bios graphics aperture size op 128 mb,en fast write uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Onik schreef op 30 July 2003 @ 22:11:
[...]

Beste is relatief.

Ik heb het volgende gevoel bij de versies:

3.6 -> heeft force-TV om tv out te forceren
3.5 -> laatste versie waar veel mensen wel goede ervaringen mee hebben.
3.2 -> Was naar mijn gevoel ook redelijk stabiel. Volgens mij de beste voor radeon 9000/8500 serie
2.4 -> Werkt ook goed op 8500/9000 hardware.

Maar het isntaleren is een draak omdat je eerste moet installeren, rebooten, en dan opnieuwe moet (meerder programma´s) installeren, en weer rebooten. De omega drivers zeggend at beter te doen, maar daar heb ik geen ervaringen mee.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
Mensen ik denk dat het het warme weer was. Hoewel me cpu niet warmer werd dan 48Graden doet me systeempje het weer perfect sinds ik hem weer lager heb geclocked. Dus Ati en Catalyst zijn vrijgesproken :)

Nu heb ik nog een vraagje :) In windows geeft de R9700 een superscherp beeld maar in Dos, tijdens het booten flitst mijn monitor steeds aan en uit. Dit deed ie niet bij me GF4. Hoort dit bij Ati kaarten? Is dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik kan het niet zo snel vinden, maar kan ik die drivers ook installeren op mijn Laptop van Acer, de Travelmate 800? Daar zit een Mobility Radeon 9000 in?

Heb het al gevonden.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Br@m op 31-07-2003 20:05 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dat is het zeker:

Ik heb een 8500:
3.6 -> (nog geen problemen)
3.5 -> incidentele crash, misschien niet Cat-related, maar wel Cat aangegeven door XP.
3.4 -> Iets vaker crash, net als 3.5
3.2 -> Gewoon een klein drama, crashed met Paint Shop Pro (!); overigens wel ok met spellen (AFAIK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
Nu heb ik nog een vraagje In windows geeft de R9700 een superscherp beeld maar in Dos, tijdens het booten flitst mijn monitor steeds aan en uit. Dit deed ie niet bij me GF4. Hoort dit bij Ati kaarten? Is dit te verhelpen?
Ik heb het niet als mijn tvout kabel niet is aangesloten. Op de een of andere manier gaat de primaire monitor dus flitsen en raar doen tijdens het booten als mijn tvout aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
Ik heb sinds de 3.6 ook een paar keer last gehad van de infinite loop fout ,gewoon onder het surfen sloeg het beeld vast en schakelde windows terug naar 4-bit kleur. zwaar bagger dus :(. Als m'n WD 37gig sata raptors binnen zijn ga ik toch windows reïnstallen maar dan wel met de 3.5 cat's.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik heb met de 3.6 drivers nog helemaal geen problemen gehad in vergelijking met de vorige driver versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Laatst online: 16-09 19:58

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

ik heb net een nieuwe pc, daarop XP+sp1
en ook de3.6 drivers
een club3d 9700 pro.

Nu heb ik last van het volgende:
bij het afspelen van DVD's zie ik alleen wat paarse/groene/en andere spikkeltje ipv 'normaal beeld'. Ook loopt bv bij mij MOHAA na een minuut of 10 vast..

Ik verwacht dat dit aan de video kaart ligt, (maar kan ook aan andere hardware liggen, ik heb verder nog geen tijd gehad om dat te testen.) Diverse ATI instellingen hebben geen succes gehad met dvd's (ik gebruik powerdvd 4)
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 20-09 13:32
Ik heb met 3.5 & 3.6 zelfde probleem met Codemasters spellen....
(bijv. Colin Mcrae 2 & 3 & DTM race driver)
De rest van de spellen (tot nu toe) gaan goed!

Ik kan "level" opstraten... geef gas... @$#@#$ crash! reboot hele pc gelijk...

Windows XP PRO NL + SP1a + alle verder updates
Connect3D Radeon 9600 PRO
Intel Pentium 4 3,0 ghz (800mhz FSB)
1024 MB DDR 3200 (dane elec)
Philips Seismic Edge geluidskaart (laatste drivers)

-edit- opgelost!

bleek aan m'n geluidskaart te liggen |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Arnold op 22-08-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Probleempjes met deze driver: Net nieuwe Sapphire 9800Pro geinstalleerd, met de drivers van Sapphire alles aan het werk gezet. Niet geprobeerd hoe deze functioneren, maar meteen catalyst 3.6 eroverheen geknald: Alles gaat OK tot ik boven de 4x anti-aliasing ga. bij 6 x FSAA krijg ik de melding: ERROR: OUT OF VIDEO MEMORY!
Bij iemand bekend??
Pagina: 1