Na verstrijken 30 min ip lease Internet verbinding weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 14:29
Eindelijk weg met Chello en voor Demon gekozen! Nu heb ik hetvolgende probleem: de verbinding krijgt een ip lease van een half uur, en als deze tijd op is dan is mijn verbinding ook weg. Het enige dat helpt is mijn computer resetten en dan kan ik weer 30 minuten Internetten. Gebeld met Demon vanaf mijn werk: deze zeiden dat onder Administrative Tools\Services\DHCP client op automatic moet staan. Thuisgekomen gekeken en dat klopt. Weer gebeld en gesproken met een dame die me allerlei tips gaf zoals uitzetten van Winroute Anitvirus, etc. Dat hielp allemaal niets. Ze vertelde dat ze inderdaad zag aan de verbinding dat er voortdurend een signaal van mijn PC kwam met verzoeken (waarvan was ze niet echt duidelijk, maar ik begreep dat dit niet de bedoeling hoorde te zijn). Tenslotte zei ze dat ik mijn TCP/IP protocol moest verwijderen en als dat niet hielp maar terugbellen.

Nu draai ik Windows 2000 server en het TCP/IP protocol laat zich niet zomaar verwijderen. Ik krijg een heel verhaal dat ik dit niet kan verwijderen aangezien het noodzakelijk is voor de werking van andere componenten zoals WINS, DNS, DHCP, QoS, Simple TCP/IP services en Print Services for Unix.

Dus heb ik mijn notebook gepakt en op het Zyxel 650r modem aangesloten, geen problemen met een lease die verloopt na 30 minuten! Dus er moet iets mis zijn met mijn server. Wat specificaties: Windows 2000 Server, MDaemon mail server, DU Meter. Mijn laatst geinstalleerde programmas zijn: Bulletproof FTP server, Cerberus FTP server en Cablenut. Nadat ik Chello eruit had gegooid heb ik de kabel omgeprikt en het werkte in 1 keer. Ik heb onlangs last gehad van een of andere srch.lop bar die zich in mijn systeem genesteld had en deze heb ik oa met Spybot geprobeerd te verwijderen en uiteindelijk is hij nu weg. Heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad of heeft er iemand tips?

Overigens lijkt het er ook niet op dat ik bij het modem kan komen om de settings te bekijken: ik kom er op geen manier bij. Nu zou dit er zijdelings mee te maken kunnen hebben maar wel vreemd dat mijn lease op mijn notebook niet verloopt. Dit zie ik dan ook als een tweede probeem wat minder prioriteit heeft.

(pfffff, nog net binnen mijn 30 minuten gebleven met het typen van deze post)

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 12:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Mja. Het lijkt dus in je server te zitten. Je weet zeker dat je niet je statische IP handmatig hebt ingegevenin je TCP/IP settings, maar zo dat hij automatisch een IP toegewezen krijgt?

Je modem kan je middels de consolekabel bereiken, aangezien hij standaard als 'modem' ingesteld staat. Zodra hij als 'router' ingesteld staat, dan zou je ernaar toe kunnen telnetten.

Het modem doet, zoals hij nu ingesteld staat, in principe niets. Het is een dom ding, wat staat te bridgen. Het lijkt mij dus niet dat het probleem in het modem zit, aangezien je zelf omschrijft dat het met de notebook wel lukt.

... en oranje! :P

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Als je op het moment dat de verbinding down gaat een release/renew doet, wat gebeurt er dan? En geef eens een dumpje van je volledige ipconfig.
code:
1
2
ipconfig /release
ipconfig /renew

[ Voor 15% gewijzigd door jochemd op 16-07-2003 17:38 ]

• tslh
Ok, wat ik heb gedaan: er zaten twee netwerkkaarten in deze machine. Eentje voor aan het modem (DHCP) en eentje voor aan mijn hub (vaste IP adres). Ik heb, op advies van een collega, degene die normaal aan mijn hub zit verwijderd. Hier is een overzicht van mijn IPCONFIG:

C:\>ipconfig /all

Windows 2000 IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : tslh
Primary DNS Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : demon.nl

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : demon.nl
Description . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink III ISA (3C509b-TPO)
Physical Address. . . . . . . . . : 00-50-DA-37-57-2D
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 212.238.***.***
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 212.238.216.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 212.238.216.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.159.73.135
194.159.73.136
Lease Obtained. . . . . . . . . . : woensdag 16 juli 2003 20:25:11
Lease Expires . . . . . . . . . . : woensdag 16 juli 2003 20:55:11

• tslh
Nadat de lease verlopen is:

C:\>ipconfig /all

Host Name . . . . . . . . . . . . : tslh
Primary DNS Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink III ISA (3C509b-TPO)
Physical Address. . . . . . . . . : 00-50-DA-37-57-2D
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.68.47
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :
DNS Servers . . . . . . . . . . . :

C:\>ipconfig /release

All adapters bound to DHCP do not have DHCP addresses. The addresses were autom
atically configured and can not be released.

C:\>ipconfig /renew

The following error occurred when renewing adapter Local Area Connection: An ope
ration was attempted on something that is not a socket.

• tslh
En ik kreeg inmiddels de melding dat mijn hele system log vol zit. Hierin staat een groot aantal keren de volgende foutmelding:

Your computer was not able to renew its address from the network (from the
DHCP Server) for the Network Card with network address 0050DA37572D.
The following error occured: An operation was attempted on something that is
not a socket. . Your computer will continue to try and obtain an address on
its own from the network address (DHCP) server.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 12:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ah - ik zie dat je ook al je heil zoekt in news:demon.nl.support :)

Firewall-software die nog niet draait zodra je PC zijn eerste DHCP-request doet, maar die wel draait zodra je renewt? Interesting...

... en oranje! :P

• tslh
iNSaNe-oNe schreef op 16 July 2003 @ 23:22:
Ah - ik zie dat je ook al je heil zoekt in news:demon.nl.support :)

Firewall-software die nog niet draait zodra je PC zijn eerste DHCP-request doet, maar die wel draait zodra je renewt? Interesting...
Ik ben inmiddels behoorlijk wanhopig aan het worden.... Ben hier nu al drie dagen mee bezig en eigenlijk al data aan het verplaatsen om een nieuwe installatie te doen. Maar daar zit ik eigenlijk niet echt op te wachten. :'(

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 09:43
network connections ;

advanced ; adnvanced settings ; draai de kaarten om bij connectiosn

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
tslh schreef op 16 July 2003 @ 20:46:
The following error occurred when renewing adapter Local Area Connection: An ope
ration was attempted on something that is not a socket.
En die foutmelding staat gewoon in de Microsoft KnowledgeBase.

• tslh
En hier ga ik vanavond ook eens naar kijken:

http://www.poptix.net/brokenxp.html

Verder gaf een kennis van me de tip om gewoon opnieuw Windows 2000 Server eroverheen te zetten als upgrade. Op deze manier zouden alle beschadigde of vermiste protocollen vervangen worden. Is dit een goed idee?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 22:13
Ik zou gewoon beginnen met het volgen van de instructies in het knowledge base artikel waar je het adres al van gekregen hebt, dat is veel eenvoudiger dan dat. Als die instructies niet zouden werken zou ik pas aan iets anders beginnen.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

_nethack

We're all MAD here

Heb je een firewall draaien??
Zorg er dan wel voor dat DHCP verkeer vanaf de Demon DHCP server wordt doorgelaten!!

De eerste keer gaat het goed, dan heeft de machine nog geen IP en functioneert de firewall nog niet. Als ie eenmaal een IP adres heeft dan functioneert de firewall wel, en moet die dus het refreshen van de lease doorlaten.

Je moet UDP verkeer afkomstig van 212.238.156.1 poort 67 naar jouw ip poort 68 doorlaten. Dan zou het moeten werken.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1