Router + internet probs

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Eerst en vooral: ja, ik heb al de search doorzocht maar ik kon niet echt een antwoord op m'n vragen vinden (mede dankzij dat ik nogal een n00b ben op dit vlak)

Land ;): België
Router: US Robotics USR8000A
Verbinding internet: ADSL (via telefoonkabel)

Nu is mijn probleem. Ik steek de telefoonkabel die van de splitter komt in de WAN poort van de router. Dit werkt echter niet, nochtans zei men mij dat er een ingebouwde ADSL modem in de router zit.

Wat is de beste oplossing ? Ik heb al geprobeerd om in een kabel van een RJ-11 (telefoon) naar RJ-45 (netwerk) te gaan :o maar dat werkte helaas niet :(

Er is een modem van US Robotics geloof ik die van telefoon naar Ethernet gaat, maar dat zijn dan weer kosten, en die router koste toch ook al genoeg

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Ze dient nog een ADSL modem aan te sluiten, deze zit namelijk niet in deze router ingebouwd.
Minimum System Requirements
  • Any computer with RJ-45 10/100 Mbps Ethernet LAN port support
  • Internet access – a Cable or DSL modem with Ethernet LAN connection*
  • 500K available hard disk space for utility and driver installation on Windows-based PCs
  • 2x or better CD-ROM drive
Dus van je splitter naar je ADSL modem, en van je modem naar je WAN poort op de router.

Succes.

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 17:18
Hoe heb je de de splitter aangesloten?

code:
1
2
3
1--------------------2
         |
         3

1: Ingang telefoonnetwerk in huis
2: Gaat naar je tel centrale
3: Gaat naar je modem (router combo in dit geval)

heb je alles wel ingesteld in de router? Username oassword ed? Zoek eens op de site van ronotics, of daar een manual staat hoe je alles moet instellen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
http://www.ncix.com/usa/productdetail.php?sku=8022

Helaas, dit betreft alleen een router. Je zult dus nog een Ethernet modem nodig hebben.
Dit werkt echter niet, nochtans zei men mij dat er een ingebouwde ADSL modem in de router zit.
Ik zou "men" eens even heel boos aankijken, dit is dus niet waar....

Mischien kun je hem nog ruilen....?

Dit topic is gesloten.