[XP Home NL]Onvoldoende schijfruimte na nieuwe install

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ik krijg dus de melding onvoldoende schijfruimte en dat terwijl deze er net een paar dagen opstaat.

Gebruikt: 6.83 GB

Beschikbaar: 153 MB

Capaciteit: 6.98 GB

Het totaal van alle mappen op C is 2.62 GB Hoe kan dit dan?
Ik had al iets gevonden dat het te maken zou kunnen hebben met de swap/pagefiles (ofzo) Of is er iets anders aan de hand?

btw: tevens krijg ik af en toe een BSOD "...equal or less.." en een error report dat ik kan verzenden ja/nee. (zou dit met drivers te maken kunnen hebben?)

Verwijderd

hoe groot is je pagefile dan?

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 21:11:
hoe groot is je pagefile dan?
Wisselbestand:

Begingrootte: 1536 MB

Max. grootte: 3072 MB

Totaal wisselbestand voor alle stations:

minimaal toegestaan 2 MB

Aanbevolen: 1534 MB

Momenteel toegewezen: 1534 MB

Verwijderd

daar ligt het dus niet aan.
Het totaal van alle mappen op C is 2.62 GB
inclusief of exclusief "\system volume information" ?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:44
run eens een keer norton disk docter oid... je hebt wel ruimte, alleen je hdd geeft deze niet weer.. trust me, heb t zelf ook een keer gehad :P

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 21:18:
daar ligt het dus niet aan.

[...]

inclusief of exclusief "\system volume information" ?
Tjsa alles lijkt me maar hoe kan hij nou ineens vol zijn :?
En wat kan norton disk doctor hier aan doen? deze scant toch alleen op fouten of als je denkt dat je hd brak is?

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
LeMerchant schreef op 15 July 2003 @ 21:24:
[...]

Tjsa alles lijkt me maar hoe kan hij nou ineens vol zijn :?
En wat kan norton disk doctor hier aan doen? deze scant toch alleen op fouten of als je denkt dat je hd brak is?
EDIT:
Ik heb disk doctor gerunt, en de pc opnieuw opgestart toen kreeg ik schijfcontrole ervoor en dr was nix aande hand Maar ik heb nu nog steeds dat hij zegt dat ik te weinig schijfruimte heb 22,1 MB over !!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Ik zou eerst een met de informatie uit de BSOD hiermee aan de gang gaan:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Waar wordt al je ruimte gebruikt dan?

Als je de properties ophaalt voor "Program Files" en "Windows", zijn deze 2 dan een (heel) groot deel van je ruimte, en hoeveel data staat er in je root?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Kunnen stiekem bets wel een hoop dingen zijn:
je ziet namelijk in verkenner of waar je of gaat checken niet alle bestanden zo maar.....

XP reserveert standaard voor System restore en hoop ruimte, deze kun je dus beter uitzetten,

check ook je temp map eens of daar niet een hoop loze zooi aan bestanden rondzwerft.

verder hoort je pagefile gemiddeld zon 1,5 keer de grootte van je geplaatste ram zijn. je pagefile zou dus ook kleiner mogen....

Is iidd wel errug raar na clean install, je bedoelt tog echt een clean install he en niet xp overzichzelf heengeploft zonder Part. en format.

[ Voor 14% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 15-07-2003 22:53 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Device Manager schreef op 15 July 2003 @ 22:31:
Waar wordt al je ruimte gebruikt dan?

Als je de properties ophaalt voor "Program Files" en "Windows", zijn deze 2 dan een (heel) groot deel van je ruimte, en hoeveel data staat er in je root?
program files is 1.23 GB
windows is 1.12 GB

De andere mappen zijn gezamelijk 381 MB

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 11:29

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Staat je slaapstand (hybernate) nog aan? Scheelt ook behoorlijk wat ruimte.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik zou gewoon ff TreeSizePro downloaden want die maakt meteen een duidelijk overzicht (met een mooi plaatje erbij) en dan zie je dus precies hoe groot alle mapjes zijn... Ideaal!!

Afbeeldingslocatie: http://www.jam-software.com/treesize/screenshot1-small.gif (clickable)

[ Voor 20% gewijzigd door Ook op 16-07-2003 06:08 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Wellicht dat er ergens een corrupt bestandje rondzweeft dat de size verkeerd aangeeft, als je FAT32 gebruikt bijvoorbeeld. In dat geval, overweeg eens naar NTFS te converteren :).

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
LeMerchant schreef op 15 July 2003 @ 21:10:
Ik krijg dus de melding onvoldoende schijfruimte en dat terwijl deze er net een paar dagen opstaat.

Gebruikt: 6.83 GB

Beschikbaar: 153 MB

Capaciteit: 6.98 GB

Het totaal van alle mappen op C is 2.62 GB Hoe kan dit dan?
Ik had al iets gevonden dat het te maken zou kunnen hebben met de swap/pagefiles (ofzo) Of is er iets anders aan de hand?

btw: tevens krijg ik af en toe een BSOD "...equal or less.." en een error report dat ik kan verzenden ja/nee. (zou dit met drivers te maken kunnen hebben?)
Pagefile fixen op 768mb, hibernate uitschakelen, systeemherstel uitzetten, en defraggen maar!

Edit: Hoe kom je trouwens aan zo´n belachelijk grote pagefile? Dat slaat gewoon echt nergens op :D

[ Voor 9% gewijzigd door Banshee op 16-07-2003 07:34 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Banshee79 schreef op 16 July 2003 @ 07:32:
[...]

Pagefile fixen op 768mb, hibernate uitschakelen, systeemherstel uitzetten, en defraggen maar!

Edit: Hoe kom je trouwens aan zo´n belachelijk grote pagefile? Dat slaat gewoon echt nergens op :D
AHa oke maar ik heb btw 2x 512MB DDR geheugen, kan je em dan wel op 768 zetten?, waar kun je dat hibernate uitschakelen (ik heb de NL versie)?

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Saat in je Windows dir toevallig een CSC (Client Side Caching) directory? Hierin probeert Windows allerlei bestanden op netwerschijven te cachen, zodat je deze off line kunt gebruiken zodra de netwerk verbinding verbroken wordt. Eventueel je weergave instellingen aanpassen, zodat de verborgen en systeembestanden weer worden gegeven.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
The Genie schreef op 16 juli 2003 @ 15:55:
Saat in je Windows dir toevallig een CSC (Client Side Caching) directory? Hierin probeert Windows allerlei bestanden op netwerschijven te cachen, zodat je deze off line kunt gebruiken zodra de netwerk verbinding verbroken wordt. Eventueel je weergave instellingen aanpassen, zodat de verborgen en systeembestanden weer worden gegeven.
Nope die staat er niet bij.
En is het trouwens aan te raden om in dit geval:

- systeem herstel helemaal uit te schakelen
- pagefile minimum en max. op 768 te zetten?
- of, c formatteren naar ntfs?

Verwijderd

Schone installatie neem ik aan?

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
tjsa wellicht is dat toch een optie, maar dan zitten me die blauwe schermen die ik af en toe krijg toch nog wel dwars. Want gister avond kreeg ik er eentje en daarvan stond er in het STOP gedeelte 0x000000A dus had ik het even nagezocht op de BSOD pagina en dat bleek met de drivers te maken hebben. Maar als ik dan bij apparaat beheer kijk is alles in orde. Het is zelfs zo dat toen ik deze winxp nl installeerde ik eigenlijk geen drivers hoefde te installen. Hij herkende blijkbaar alles al (of zou dat ondertussen toch de oorzaak zijn)...

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Oplossing voor te weinig ruimte waarschuwing: [rml]cytro in "[ WinXP] Low Diskspace melding onderdrukk"[/rml]

[ Voor 47% gewijzigd door bombadil op 16-07-2003 19:46 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
ben ondertussen eventjes memtest86 aanet draaien (ook voor het eerst). En waarschijnlijk is hij nou de 2e module aan het testen want er staat dus rechtsboven pass x % en daaronder test x % en nu gaat hij voor de tweede keer bezig.
Alleen heb ik bij de eerste keer al 33 errors (in de tabel daaronder).
verder staan daar de kolommen failing adress, good , bad, err-bits en count chan.
Mag ik er nu van uitgaan (als ik na deze 2e test geen errors er meer bij krijg) dat een van de geheugenbankjes brak is??? of....

EDIT:

Hij gaat nu helemaal niet verder , 'freezed' dus.
pff en dat in die warmte...

[ Voor 9% gewijzigd door LeMerchant op 16-07-2003 20:42 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.

volg die link nou eens en durf dan nog te beweren dat dat een oplossing is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

BackSlash32 schreef op 16 juli 2003 @ 21:39:
[...]
Mja.

volg die link nou eens en durf dan nog te beweren dat dat een oplossing is?
De TS klaagt over de melding; en niet over de weinige schijfruimte. Aangezien de link verteld hoe je de melding weg kan krijgen zou je kunnen beargumenteren dat het probleem van de TS (de melding) is opgelost :Y)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
b.i.w. nou idd die met die link schiet ik niet veel op. Maargoed kep zelf ook niet stil gezeten. Ik heb zonet weer memtest86 gedaan alleen daarvoor heb ik dus 1 geheugenbankje (degene die ik et laatst erin had gedaan aantal maanden terug gekocht had heb ik eruit gehaald) gebruikt. Is het zo dat hij gewoon doorgaat met testen ofzo? want hij was wel 7 x gepassed zegmaar en in totaal een uur bezig. Maar dan wel met 0,0 errors :) dus ik heb em maar afgesloten. Hoe lang duurt normaal een memtest86 sessie? of MOET dat zo lang gaan duren of langer? Nouja ik mag er nu dus wel vanuit gaan dat hiermee et blauwe schermen gezeur opgelost is (hoop ik). En kga denk ik de boel maar weer es een keer formatteren naar ntfs om de melding "onvoldoende schijfruimte" weg te krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door LeMerchant op 18-07-2003 17:29 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

memtest blijft gewoon doordraaien ja dat klopt.
Maar als je nu geen fouten meer hebt, betekend dat dat het reepje wat er nu uit is waarschijnlijk gewoon rot is.
Je zou die nog even apart kunnen testen om het zeker te weten.

Of daarmee de BSOD's weg zijn weet je maar nooit.
En als windows zelf alle hardware al herkend, wil nog niet zeggen dat de drivers die hij ervoor gebruikt goed zijn.
Aan te raden is toch wel om overal de laatste stabiele drivers van te downloaden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1