Toon posts:

NEC ND1300 Cyclische Redundancy Check Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal.

ik heb een NEC ND1300A in mijn machine zitten. Nu probeer ik een "legale" kopie van een film terug te zetten op mijn HDD. Echter meestal bij de laatste VOB-file geeft Windows XP Home Edition een kreet in de trend van

Cyclische Redundancy Check Fout.

En daarmee stopt het kopiëren.
Ik weet dat mijn hardware tiptop in orde is, dus dat kan het gewoon niet zijn.
Ik heb al ForceASPI 1.8 geprobeerd, maar dat gaf meer extra errors dan dat hij ze oplostte. Teruggedraaid en beter. Echter de genoemde fout blijft optreden. Ook op andere DVD-R schijfjes die ik naar HDD wil kopiëren.

Wat kan het zijn ? Uit de search haalde ik geen bevredigend antwoord naar boven.
Misschien dat sommigen meer info nodig hebben, roep het dan, en ik geef het.

HELP, want zo is het niet leuk meer. :?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55

momania

iPhone 30! Bam!

Die fout betekend dat de DVD/CD niet goed is.
Dan is er iets mis gegaan met het branden, alleen heeft nero of een andere tool dat niet aangegeven.

Ik heb dit zelf veel met CD's gehad. Toen ging volgens nero alles goed, alleen als ik de cd wou lezen kreeg ik ook die fout.

Oplossing bij mij was andere media. Gebruikte toen Arita cd's en nu Verbatims. Sindsdien geen problemen meer.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Datawrite 4X DVD-R schijfjes.
Ik heb ook de beruchte firmware update gedaan zodat bijna alles nu gelezen wordt en geschreven. De 105YP.bin als ik het goed heb.
Misschien triggert dat nog iemand.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:23
Volgens mij geld het zelfde als bij de cd, dat betekend dat ie het neit kan lezen. Probeer de cd is goed schoon te maken, of een nieuw medium te pakken , ander type etc :P.

Verwijderd

Topicstarter
Of het aan de DVD-R schijfjes ligt weet ik natuurlijk niet, ik heb pas één merk geprobeerd en dat is DataWrite.

Ik zou wel balen als het daaraan ligt, aangezien ik er net voor 1 juli 50 heb gekocht.

Ik zal in ieder geval dan ook maar een ander merk gaan proberen.
Maar misschien dat iemand nog een oplossing heeft voor mijn probleem in combinatie met het toch kunnen blijven gebruiken van mijn huidige DVD-R schijfjes ??? :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 20:59:
Dag allemaal.

ik heb een NEC ND1300A in mijn machine zitten. Nu probeer ik een "legale" kopie van een film terug te zetten op mijn HDD. Echter meestal bij de laatste VOB-file geeft Windows XP Home Edition een kreet in de trend van

Cyclische Redundancy Check Fout.

En daarmee stopt het kopiëren.
Ik weet dat mijn hardware tiptop in orde is, dus dat kan het gewoon niet zijn.
Ik heb al ForceASPI 1.8 geprobeerd, maar dat gaf meer extra errors dan dat hij ze oplostte. Teruggedraaid en beter. Echter de genoemde fout blijft optreden. Ook op andere DVD-R schijfjes die ik naar HDD wil kopiëren.

Wat kan het zijn ? Uit de search haalde ik geen bevredigend antwoord naar boven.
Misschien dat sommigen meer info nodig hebben, roep het dan, en ik geef het.

HELP, want zo is het niet leuk meer. :?
Één woord, DVD Decrypter _/-\o_ .

(Er worden niet voor niets dvd kopier tooltjes gemaakt ;).)

Verwijderd

Van wat ik heb begrepen op GoT zijn de Datawrite DVD-R erg slecht, dit in tegenstelling tot de DVD+R van Datawrite. Ik denk dat je vette pech hebt met je spindel van 50 maar dat het echt aan het medium ligt ...

Verwijderd

Datawrite -R is Princo .

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Heb je soms een Via Chipset en een 40-polige kabel naar je NEC lopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een VIA chipset (KT266a).
Het is een Chaintech 7VJDA moederbord.
Met een Athlon XP 1800+ @ 1800.

Of ik een 40 polige-flatcable naar de DVD writer heb lopen ???
Ik denk het niet, aangezien mijn harddisk op 80 pins draait.
Maar goed, als het 40 zou zijn, wat is daar dan mee aan de hand, mogelijkerwijs ???

Verder heb ik DVD Decrypter al geprobeerd, omdat ik dacht dat het mogelijk een beveiliging in Windows XP was die me parten speelde. Echter dat hielp ook niet.

:P
Pagina: 1