Toon posts:

[Win2k Server] DHCP en GPO probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig om een paar grote fouten weg te werken op een server van een basisschool.

Alleen ik blijf vast zitten bij 3 problemen.

Dit zijn de volgende...
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Application Management
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 108
Datum: 15-7-2003
Tijd: 18:01:56
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: TRIANGEL-SERVER
Beschrijving:
Kan geen wijzigingen toepassen in de instellingen voor de installatie van de software. Kan geen wijzigingen in de software toepassen. Er is waarschijnlijk een vorige logboekvermelding met meer informatie. De fout is: Er bevindt zich geen gegevensobject over software-installatie in Active Directory. .
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Userenv
Gebeurtenis-ID: 1000
Datum: 15-7-2003
Tijd: 18:01:56
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Beschrijving:
Aan de clientuitbreiding voor Groepsbeleid Application Management zijn vlaggen (1) doorgegeven en de foutstatuscode (-2147221143) is geretourneerd.
Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: DhcpServer
Gebeurtenis-ID: 1044
Datum: 12-7-2003
Tijd: 16:32:57
Gebruiker: n.v.t.
Beschrijving:
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1044) in bron (DhcpServer) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. Meer informatie: ; school.lokaal; 0.
Gegevens:
0000: 00 00 00 00 ....
De eerste twee zijn van een MSI install die ergens in een GPO zouden moeten staan. Ik snap dit niet.. ik kan namelijk in geen enekele GPO een software installatie vinden...

En de 3de is van de DHCP server. Ik denk dat op een of andere manier een dll kapot is ofzo. Normaal geeft hij aan dat de DHCP geautoriseerd is om te starten (met de AD).
de DHCP server werkt wel. En is ook gemachtigd. Alleen deze foutmelding krijg ik niet weg.

Ik hoop dat jullie een paar suggesties/oplossingen hebben.

Oh ja.. nog iets.. kun je taal wijzigen van de LOG meldingen ?.. ik vind Nederlands een beetje ruk :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 20:40 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heb je zelf al gezocht ?
Uberhaupt al eens op http://www.eventid.net gekeken :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 15 juli 2003 @ 21:55:
Wat heb je zelf al gezocht ?
Uberhaupt al eens op http://www.eventid.net gekeken :?
Je wilt niet weten wat ik allemaal al gezocht heb...
en ja.. http://www.eventid.net is mij ook niet onbekend nee...

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
de eerste foutmelding is mischien op te lossen met ntdsutil
- booten in AD restore mode; ntdsutil, files, recover
dit is een softe repair met weinig kans op nieuwe AD fouten.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Markiedam schreef op 15 July 2003 @ 20:38:
Ik ben al een tijdje bezig om een paar grote fouten weg te werken op een server van een basisschool.

Alleen ik blijf vast zitten bij 3 problemen.

Dit zijn de volgende...

[...]

Deze eerste hangt samen met de tweede, iets wil wijzigingen aanbrengen in de software configuratie, echter deze kan het AD object wat hieraan gekoppeld is niet meer terug vinden.

[...]

Dit is de foutmelding van de GPO die (denk ik) Application Management heet :?
Controleer iig alle GPO's (Local, Site, Domein, OU, evt. Sub OU) en dan zowel bij de gebruiker als bij de computer software distributie.

Misschien dat het aantal GPO objecten in de sysvol share meer kunnen vertellen :?
[...]

Reinstall van de DHCP server allicht ?
Dat is niet de meest lange operatie, misschien dat de betreffende DLL dan weer goed geinstalleerd word (als het dan een DLL is iig)

Deze foutmelding doet mij vermoedden dat de DHCP wel goed functioneert zoals je aangaf, maar dat ie niet in staat is om een gebeurtenis beschrijving te ontvangen van een event wat plaats gevonden heeft met betrekking tot de dhcp server.
om berichten van een externe computer weer te geven
Messenger service uitgeschakeld :?
Oh ja.. nog iets.. kun je taal wijzigen van de LOG meldingen ?.. ik vind Nederlands een beetje ruk :P
Naar mijn weten niet.
Daarom ben ik ook altijd voorstander van engelse configuraties :+
Ook omdat deze een snellere support hebben.

Verwijderd

Topicstarter
paulhekje schreef op 16 juli 2003 @ 08:02:
de eerste foutmelding is mischien op te lossen met ntdsutil
- booten in AD restore mode; ntdsutil, files, recover
dit is een softe repair met weinig kans op nieuwe AD fouten.
Hoeveel kan deze optie slopen ?? is dat wel een aan te raden optie ??

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

Markiedam misschien moet je even op www.technet.com kijken en dan zoeken naar NtdsUtil. Je zult hier veel informatie over vinden als je niet weet wat je aan het doen bent is het motto NIET DOEN...

hier handleiding hoe je sw via OU/gpo moet installeren en tips/hints

Verder ga eerst eens inlezen op Active Directory want ik begrijp uit je verhaal dat je er nog weinig vanaf weet, dit is geen probleem maar doe eerst kennis op voordat je in Authoritive of Non Authoritive restore modes gaat werken want hier zitten nogal wat haken en ogen aan.

• Eric
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 11:06
En de 3de is van de DHCP server. Ik denk dat op een of andere manier een dll kapot is ofzo. Normaal geeft hij aan dat de DHCP geautoriseerd is om te starten (met de AD).
de DHCP server werkt wel. En is ook gemachtigd. Alleen deze foutmelding krijg ik niet weg.
Er mist een waarde in de registry zodat de eventviewer niet meer weet welke melding gegeven moet worden (deze meldingen staan in een dll), dit is op te lossen door de volgende key opnieuw aan te maken (mbv regedt32):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\System\DHCPServer

Hierin hoort een REG_EXPAND_SZ key in te staan met als naam EventMessageFile en als waarde: %SystemRoot%\System32\dhcpssvc.dll

Dus:
Name: EventMessageFile,
Type: REG_EXPAND_SZ,
Data: %SystemRoot%\System32\dhcpssvc.dll

In deze dll staan alle beschrijvingen die horen bij de DHCP Server

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Probleem met DHCP server opgelost.
Thx Super_Freak :)

• Eric
Verder: voor die eerste twee, open eens ADUC (start -> run -> dsa.msc) en kijk eens naar de group-policies van het domain, van de domain controllers en van eventueel andere containers waar je gebruikers/computers in hebt zitten.

Dit doe je door de betreffende containers (of het domain) aan te klikken, properties te kiezen, Grouppolicy en dan edit.
Kijk vervolgens zowel onder computer als user bij 'software properties', of daar programma's staan en doe dit voor alle Group Policy Objects die je op die manier kan vinden.

By the way, had je al eerder problemen met group policies gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nog nooit eerder problemen gehad met GPO's...
En ik heb ook echt nergens een MSI intallatie in een GPO gezet. Dat is het vreemde ervan.

• Eric
Experimenteer eens met de diagnose-progjes GPRESULT, GPOTOOL en ADDIAG en kijk bijvoorbeeld eens op http://www.microsoft.com/...hapters/dsef/DSEF_TBS.doc

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 10:05
2e probleem kan goed veroorzaakt worden door de domain controller security policy. Meegemaakt dat in de local rights assesment gebruikersaccount stonden die al waren verwijderd.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1