Toon posts:

Hoe sluit ik mijn Z-680 aan op mijn VCR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe sluit ik mijn Z-680 aan op mijn videoracorder? Mijn VCR is niet van de nieuwste maar in feite zou het toch moeten lukken. Maar nee, wat ik ook probeer, er komt geen geluid uit de speakers.

Merci hoor

Verwijderd

op je videorecorder? srry ma dat snap ik niet volgens mij sluit je zoiets toch aan op de tv? en dat kan gewoon met een scartaansluiting, maar dan heb je geen 5.1. voor een 5.1 geluid heb je een 5.1 versterker nodig volgens mij

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Gewoon, op de lineout van je videorecorder, middels een connectorkabeltje van 2X tulp naar mini-jack.

Als je videorecorder geen line out heeft, moet je er een scartkabel aanhangen, met losse tulpjes.

Vervolgens weer dat connectorkabeltje van twee X tulp naar mini-jack en klaar.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Wel, mijn VCR is aangesloten op mijn TV via scartkabel.en ik heb gepoogd om via audi jacks (wit en rood) van mijn TV naar de stereo input van de control pod maar er komt geen geluid uit.

die mini-jack? zit die aan de voorkant of aan de achterkant?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je een Z680 hebt, heb je in principe 4 ingangen.

Aan de achterkant :

- Optisch digitaal in
- Coaxiaal (electrisch) digitaal in
- 6 kanaals ingang (5.1), bestaande uit 3 mini-jacks (front/rear/sub+center)

Aan de voorkant 1 mini-jack in. (Deze ingang wordt gemixed met de op dat moment gebruikte ingang van de achterkant, die je geselecteerd hebt. Vandaar dat je die van de achterkant met het input knopje kunt selecteren en die aan de voorkant niet.)

Als je VCR op je TV is aangesloten met Scart en je speelt een film en je TV geeft geluid, is de verbinding tussen je VCR en je TV goed.

Op je TV zit dus een line-out (rood en wit tulpje) en als je hier zo'n Y-kabeltje (twee tulpjes aan de ene kant, mini-jack aan de andere kant) aanprikt, die je weer in de Control Pod van de Z-680 prikt (groene) en je kiest de input "direct" (de analoge 6 kanaals input) dan krijg je geen geluid?

Heeft je TV een koptelefoon aansluiting? Dan zou je het eens kunnen proberen met het bijgeleverde 3 voudige mini-jackkabeltje van Logitech. groen op de koptelefoon uit van de TV, aan de andere kant de groene in de Control Pod aan de achterkant op de groene, input "direct" kiezen.

Die ene tulp aan de achterkant van de Control Pod is dus een _digitale_ input, daar kun je de line-out van je TV niet op aansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-07-2003 21:41 ]

Aannames zijn fataal.